Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, November 22, 2014

SEEKOR LAGI PEMIMPIN DAP GAGAL BAHASA KEBANGSAAN.... PERSOALKAN DENGAN FITNAH PUN DIA TAK FAHAM MAKSUDNYA!!!

Pernahkah anda berhadapan dengan seorang pekedai atau pembeli yang tidak fasih berbahasa kebangsaan? Walaupun anda menerangkan pelbagai perkara yang anda tidak puas hati kepada mereka, mereka akan tetap mempunyai hujah berdasarkan kesimpulan mereka sendiri. Dan mereka amat malu untuk mengakui yang mereka sebenarnya tidak faham sepatah haram pun apa yang dicakapkan atau apa yang dibaca!

Begitulah yang berlaku kepada DAP!

Hampir keseluruhan DAP tidak faham Bahasa Kebangsaan. Walaupun terdapat beberapa ekor Melayu muda berada dalam DAP, kesemua mereka hanya ditugaskan untuk mengumpulkan sokongan Melayu di kampung dan sub-bandar sahaja tanpa boleh mengajar pemimpin-pemimpin utama DAP tentang maksud atau frasa dalam Bahasa Kebangsaan.

Lim Guan Eng cuba mengambil kesempatan untuk melakukan pembohongan dan putar belit secara bodoh-bodoh. Tetapi bagi orang yang kurang berfikir, kurang membaca dan kurang pengetahuan, memanglah akan mudah tertipu atau terpedaya dengan cerita Lim Guan Eng itu.

Perihal Tony Pua disaman Najib Abdul Razak, DAP dan Lim Guan Eng cuba membayangkan isu tersebut sebagai cubaan untuk menutup tembelang dan kebobrokan urusan dalam 1MDB membabitkan Najib Abdul Razak.

Sedangkan saman Najib Abdul Razak kepada Tony Pua adalah kerana fitnah Tony Pua ke atas peranan Najib sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan bukannya sebagai pengoperasi 1MDB.

Lim Guan Eng menyatakan bahawa DAP tidak akan berhenti bercakap dan mempersoalkan tentang 1MDB walaupun Najib menyaman Tony Pua.

Apa bodoh sangat Setiausaha Agung DAP ini?

Kau nak cakap, kau nak persoalkan sampai terkeluar anak tekak pun, buatlah. Itu memang kerja kau sebagai pembangkang. Memang itu pun tujuannya pembangkang wujud dalam Parlimen Malaysia. Yang menjadi masalahnya, Tony Pua fitnah Najib.

Lainlah kalau 1MDB yang saman Tony Pua dan mengambil injuksi agar Tony Pua langsung tak boleh sebut tentang 1MDB. Ikrar yang dibuat oleh Lim Guan Eng itu barulah nampak realistik.

Sudahlah tak faham Bahasa Kebangsaan, tetapi berlagak macam master sangat....

12 comments:

Anonymous said...

DAP terutama LGE dan bapaknya LKS skrg begitu tertekan ditambah pulak sakit hati dgn PAS krn mrk tahu hasrat nak merampas Purajaya makin hari makin jadi debu, itu pasal cina2 DAP dah jadi menggila babi tak tentu arah tujuan, akhirnya yg tinggal cerdiknya hanyalah membuat fitnah utk memburukkan pemimpin UBN.

Anonymous said...

Cakap Melayu - Hancor
Cakap english- Slang hancor

Cakap Cina - Good

Duduk cina - Very Good.

Anonymous said...

Lge cakap omputih brojen macam pua chu Kang. Dia produk sekolah dong zong yang jadi bahan ketawa orang. Sekolah rasis, bangang n komunis. Lge n dap can go to hell now!

Anonymous said...

TAK TAU CAKAP MELAYU....
TAK TAU BAHASA MELAYU....
TARIK KEWARGANEGARAAN ATAU BERAMBUS DARI MALAYSIA.

Anonymous said...

Umno pun tak kesah, tengku adnan sendiri suruh orang melayu berfikiran terbuka

Dah lama sangat umno ni memerintah kot?

Anonymous said...

Hanya persatuan parti2 diantara orang islam,melayu sahaja dapat kita meneruskan agenda kita iaitu;

1.memperkasakan agama,adat, ekonomi dan pelajaran orang2 melayu dan kaum bumiputra yang lain.

2.mengharamkan segala bentuk sekolah vernakular

3.menggalakkan penghijrahan kaum pendatang keluar negara

Jika kita membaca kenyataan terbaru Najib di suratkhaber

ternyatalah;

1.dia masih mengharapkan sokongan kaum cina dan jika kita melihat dari sejarah, secara purata sejak merdeka PRU diadakan mereka hanyalah memberi undi tidak lebih dari 40% sahaja!

Adakah ini yang nak dibanggakan?

2.Kenyataan Najib penglibatan kaum bumiputra sebanyak 47% dalam sektor pembinaan juga kurang tepat kerana dari sudut hiliran nya

1.pembekalan peralatan seperti pintu, tingkap, kayu dan finishes dikuasai siapa?

2.pembekalan pasir, konkrit dan tetulang besi dikuasai siapa?

3.pembekalan peralatan jentera pembinaan dan lori dikuasai siapa?

4.pembekalan dan kemasukan buruh secara halal dan haram dikuasai siapa?

5.Mengadakan skim kewangan terpilih dan perkauman untuk modal,penyewaan kerja2 pembinaan dikuasai siapa?

Renung2kan lah...MRT ingatlah...

Anonymous said...

No.5 itu tadi ingin saya perincikan lagi;

1.Contoh jika ingin menyewa peralatan jentera, kaum ini akan memberikan kemudahan kewangan yang lebih baik kepada sesama kaum mereka seperti tiada deposit, tempoh kewangan dipanjangkan, kadar bunga feadah yang rendah dan sebagainya

2.Tetapi Jika orang melayu, bumiputra dan india ingin menyewa peralatan peralatan jentera dan inginkan kemudahan pinjaman kewangan maka bersedialah untuk leher anda disembelih!

Anonymous said...

Melayu lu melalak lah cam nak mati pun apa lu orang leh buat. ...masuk utan la

Anonymous said...

Orang Melayu ini suka merungut saja,sikap PHD terlalu tebal.Kerja kuat macam bangsa asing malas,apa jua perkara hendak kjaan bantu,peruntukkan kjaan beri disalahgunakan.Malaysia ini rakyatynya berbilang kaum,adalah satu t/jawab kjaan untuk membantu kaum lain.Apa yg diperhatikan peruntukkan yg diberi kpd mereka tidaklah sebegitu banyak kalau dibanding dgn B/putra,namun mereka berjaya sebab mereka tekun,rajin,berusahadan tidak ada PHD antara mereka.Amat berbeza dgn kita Melayu.Stop giving excuses and find other people faults.

Anonymous said...

tak nak cerita pula sifat menipu, tiada halal haram, perasuah, tidak jujur, berpakat sesama mereka, tiada agama, duit itu tuhan didalam perniagaan yang menjadi kelebihan kaum ini berbanding kaum2 yang lain?

Siapakah yg berkata orang melayu hanya layak hidup dikampung sahaja, bodoh dan tidak layak berniaga?

Mereka juga berkata orang melayu adalah racist, menindas dan mempersendakan kan agama islam?

Dan Terbaru, Nak ajar orang melayu bagaimana agama islam dianuti? Seperti mujahid, khalid, hanipa dan melayu liberal seangkatan nya!

Anonymous said...

Lancau tekun kalu x melayu menolong nya x da kemana si babi babi nie

Anonymous said...

Sekolah vernakular adalah antara kesilapan terbesar pemimpin lalu. Sekarang makin ramai bangsa C dan I yang mengaku rakyat Malaysia (Tanah Melayu) tidak tahu berbahasa Melayu, hanya hendak bergaul dengan bangsa sendiri. Solidariti mereka amat kukuh terutama apabila isu membabitkan kaum, rata-rata tidak ada inisiatif untuk bertanya akan kebenaran, terima bulat-bulat apa yang disampaikan pemimpin komuniti sebangsa. Bebal tahap babun.

 
Blogger Templates