Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, December 25, 2014

AKHBAR-AKHBAR BERBAHASA CINA TIDAK BERMINAT LANGSUNG DENGAN BERITA BANJIR SEBAB TAK TERKENA CINA-DAP!!!


Kalau ada sebarang isu yang melibatkan Cina-DAP, akhbar-akhbar berbahasa Cina sangat peka, sangat up-to-date, malah belum pun kejadian berlaku, mereka sudah pun menyiarkan beritanya. Setiap kali ada isu yang melibatkan Cina vs Melayu, akhbar-akhbar berbahasa Cina akan bertukar menjadi sangat agresif, sama ada dalam bentuk menyerang apa-apa sahaja yang berkaitan dengan institusi Melayu atau membela apa-apa sahaja agenda yang dibawa oleh DAP.

Banjir yang melanda seluruh negara hampir seminggu, nampaknya langsung tidak menggamit sensasi daripada akhbar-akhbar berbahasa Cina. Barangkali cuma pada hari ini, gambar Perdana Menteri bermain golf bersama-sama Presiden USA akan mula dimainkan dan banjir serta mangsa-mangsa banjir akan mula diperkatakan bersama-sama kutukan, cercaan dan sindiran.


Pada ketika akhbar-akhbar arus utama berbahasa kebangsaan dan Inggeris memperkatakan tentang permasalahan banjir, akhbar-akhbar berbahasa Cina pula lain rentak dan gayanya. Mereka lebih sibukkan tentang hudud dan PAS dihalau keluar dari Pakatan Rakyat.

Agenda politik DAP jauh lebih penting bagi akhbar-akhbar berbahasa Cina berbanding perkara-perkara yang melibatkan kepentingan sebenar rakyat.

Barangkali kerana kawasan-kawasan banjir berkenaan lebih banyak melibatkan dan paling menjejaskan masyarakat Melayu, maka kuranglah sedikit minat akhbar-akhbar berbahasa Cina untuk menyiarkan berita-berita membabitkan banjir.


Cuba kalau banjir besar ini melibatkan kawasan-kawasan bermajoriti Cina seperti di Bukit Tinggi, Seputeh, Gelang Patah dan sebagainya, sudah pastilah akhbar-akhbar berbahasa Cina bertukar menjadi HERO yang akan mengungkit segala-galanya.

Malangnya, yang terlibat banyak sekarang adalah Melayu-Islam, justeru, kuranglah minat mereka. Justeru, langsung tidak ada berita tentang rakyat Malaysia kecuali kalau ada kepentingan DAP dalam akhbar-akhbar mereka!!!


20 comments:

Anonymous said...

itupun tak sedar lagi!

Anonymous said...

Totok pas Kelantan tetap akan bela Dap. Endorsed by poknik.

Anonymous said...

Babi hanya pentingkan diri sendiri ...

Anonymous said...

Diorang lagi pentingkan isu2 duit, seperti harga minyak, isu2 perkauman yang dilaung2 kan oleh dap dan juga isu2 kaum cina lain di Taiwan, Hong Kong, Singapura.

Orang Melayu menghadapi kesusahan ada diorang kisah?

TUTUP JE SJKC!!!! Kaum cina bukit ni dah makin kurang ajar dan biadap. Mereka tak patriotik langsung.

Orang Melayu jangan jadi bodoh asyik nak jaga hati puak2 KURANG AJAR DAN BIADAP ni!!!!!!!!!!!

SolitaireHunter said...

... Malaysiakini pun sama! Sikit jer berita banjir

Anonymous said...

terang lagikan bersuluh.... musuh nyata orang islam... kafir... bila orang islam menyembah kafir untuk kepentingan politik masing2 nilah jadinya... PAS sygkan kafir DAP....UMNO sygkn kafir MCA... pecah belahlah org2 Islam... sedangkan kafir2 ni bersatu.... PM pulak terlebih syg kat kafir2 ni... penuhi tuntutan2 kafir2 ni... sian org2 islam... kafir2 ni speculate harga rumah sampai tak terbeli org2 islam... mcm2 .... katanya BRIM ni rasuah.... mungkin rakyat terima rasuah dari pemimpin... bala spt ni diturunkan....

Orang melayu said...

So ! Mcm tu subsidi pn rasuah jg la ?

Anonymous said...

baguih jugak dap tak tnjk simpati langsung.
kalau sekoq dap pi buat2 redah ayaq nak tunjuk simpati... sah2 org2 melayu kat situ rasa terlajak terharu. Makna kata besaq hati la. mau dipuji meleleh dap tu.

Anonymous said...

Brncana jgn nk buat main2. Bru ckit ni esok yg atas bkit runtuh bru depa smua kelam kabut

Anonymous said...

UMNO ada bunuh org2 kampung Memali dulu, tak sedar lagi!!!!!!!

Anonymous said...

Tau takpe. Lagi nak caya rakyat hipokrit mcm ni?

Anonymous said...

Bukan apa,Tuhan nk tnjuk org Islam ni sangat sabar walau diuji dgn banjir. Kalu kafir baru air takat buku lali dah mcm putus nyawa..

Anonymous said...

DAP duk sibuk beraya. Jgn kaco.

Anonymous said...

Dah puak pemakan babi perangai pun cam babi x yah bg pun puak babi nie tolong....puak babi nie x da kat mesia lg baik la

Anonymous said...

Pakatan Rakyat di tubuhkan utk memecah belahkan orang Melayu ini yang DAP suka. Banjir yang Allah turunkan telah mencelikkan mata ramai orang Melayu tentang warna sebenar Ulra kiasu Pemimpin DAP.

Banjir yang rata-rata melibatkan kawasan yang diduduki orang Melayu telah menyatu-padukan orang Melayu. Mudah-mudahan PRU14 ini kemenangan ALLAH tetapkan masih menyebelahi kita orang Islam.

Anonymous said...

Inilah musibah mengamal mazhab Sunnah Wal Jamaah yg di anjurkan Saudi Arabia. Tidak ada manusia yang sekejam seperti mana di kalangan keluarga Al Saud. Hudud dikenakan ke atas rakyat, pemerintah boleh buat sesuka hati. Ini juga adalah cara Mahathir Mohamad Iskandar Kuti Haramjadah Laknatullah. Dia kan masuk ke dlm Liang Lahat seperti sampah besok. Hidup Najib.

Anonymous said...

Anon 10:08 kau siapa yang suka melaknat orang..kau melaknat diri kau sendiri lainlah kalau kau kafir lahanat...suka suka menjatuhkan hukun pada orang lain..apa jasa kau pada negara?..loser..aku nasihatkan kau cari fakta yang tepat sebelum laknat tu dikembalikan kepada engkau..

Anonymous said...

Bodoh mcm bewak...
vewak 11.57pm yg sepatutnya dok dlm bot yg terbalik
Hidup x ads guna langsung

Anonymous said...

Bewak 10.08am
Hang Syiah ? Atau kapiaq ?

Anonymous said...

Banjir inilah adalah amaran terakhir dari Allah kpd orng2 Melayu untuk menghukum pembunuh2 Memali yang didalangi Mahathir Mohamad Iskandar Kuti . Dengan mengunakan Melayu Kuti telah telan beratus billion dari Malaysia bersama kroni2, hasil sokongan Melayu. Hari ini Melayu akan di mandikan dengan air dosa mereka sendiri dari langit. Ini juga adalah kerana Melayu sebati kpd rejim Al Saud yang bengis di Arab Saudi. Keseksaan ini adalah permulaan je,dan tidak akan terhenti selagi Hramjadah Mahathir Kuti dibiarkan melakukan penganiyaan terhadap rakyat yg tidak berdosa.

 
Blogger Templates