Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 29, 2014

ALHAMDULILLAH, AKHIRNYA ANWAR MUNCUL DAN MENYELAMATKAN MANGSA-MANGSA BANJIR DI SELURUH NEGARA!!!


Akhirnya, ENCIK ANWAR IBRAHIM yang sedang bercuti bersama-sama keluarga sehingga 30 Disember, mengutuskan warkah dan perutusan untuk memberikan sokongan kepada mangsa-mangsa banjir di seluruh negara.

Anwar Ibrahim dan keluarganya termasuklah ADUN Kajang yang hanya membantu rakyat yang diwakilinya menerusi kenyataan di Facebook dengan menyalahkan Barisan Nasional kerana banjir di Kajng, sudah pun melihat peluang dan ruang untuk dia pula mencuri publisiti serta kredit setelah para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional bertungkus-lumus membantu mangsa-mangsa banjir sekalipun pada masa yang sama, mereka turut berhadapan dengan serangan demi serangan dan fitnah demi tohmahan daripada para penyokong Pakatan Rakyat yang cuba melindungi para pemimpin mereka yang tidak berhati perut. 

Oleh kerana sudah sampai masanya untuk meninggalkan tempat percutian indah yang tidak menyusahkan diri, kini tibalah masanya untuk Encik Anwar Ibrahim dan keluarganya kembali semula ke dunia politik dengan permainan retorik dan kepura-puraan.

Dan itulah yang perlu dilakukan kerana Anwar Ibrahim mahu, sebaik-bak sahaja dia dan keluarganya kembali menjejakkan kaki ke Malaysia, seluruh rakyat Malaysia melihat kehadiran SANG PENYELAMAT, THE SAVIOUR dan THE MESSIAH untuk mangsa-mangsa banjir.

Justeru, marilah kita membaca perutusan SUCI MURNI, TULUS IKHLAS daripada SANG KETUM!


Kita Perlu Bertindak Sebagai Satu Pasukan
Kejadian bencana banjir besar kali ini merupakan antara yang paling buruk dalam sejarah Malaysia dan telah memberi kesan kepada lebih 220,000 orang di 5 buah negeri dan mengakibatkan kerosakan kepada terlalu banyak harta benda awam dan peribadi. Pada masa yang sama, begitu ramai rakyat Malaysia - tanpa mengenal usia, jantina, kaum, mahupun beda politik - telah tampil menghulurkan bantuan dalam bentuk dana, barangan keperluan, dan tenaga.
Saya telah berhubung dengan Dato' Menteri Besar Selangor, YAB Mohamed Azmin Ali dan meminta beliau memberikan bantuan sebanyak yang mampu. Saya juga telah mengarah seluruh jentera parti di semua negeri agar turut membantu dalam usaha pengagihan barangan keperluan serta kerja-kerja pembersihan di kawasan-kawasan di mana air bah telah surut.
Saya menggesa agar semua pihak bertindak sebagai satu pasukan, dan menyokong langkah Kerajaan Persekutuan dalam usaha menangani bencana ini, serta menggesa agar diluluskan peruntukan segera untuk makanan dan ubat-ubatan, terutama untuk kawasan-kawasan kritikal.
Saya juga mengusulkan supaya Kerajaan Pusat menyediakan satu rancangan yang menyeluruh untuk memperbaiki atau membangunkan semula rumah-rumah yang telah musnah akibat banjir besar ini.
Saya, Azizah dan seluruh keluarga KEADILAN terus memanjangkan doa kepada Allah SWT agar bencana ini akan reda, dan diringankan beban yang dialami semua yang terkesan.

ANWAR IBRAHIM
29 Disember 2014


OLEH KERANA ITU, MARILAH KITA BERTERIMA KASIH KEPADA KEPRIHATINAN ANWAR IBRAHIM DAN KELUARGANYA KERANA BIJAK MENGAMBIL KESEMPATAN DENGAN KLIP VIDEO DI BAWAH: 


13 comments:

Anonymous said...

Buat sendiri gelak sendiri, blogger2 UMNO tahap IQ 0.

Anonymous said...

6 dekad dah berlaku apa yang UMNO buat kat Terengganu dan Kelantan.

Anonymous said...

6 dekad d kelantan ?
Dah dekad stgh kelantan dlm tgn PAS..mn Hududnya ?
Laknat lah pd mereka yg guna agama.. guna hudud.. hanya utk dpt kuasa


Anonymous said...

Pesal.. nko terasa ker mat

MacaiPASBahlol said...

macai PR haram jadah..
Bahlol oiii.. PAS perintah Kelantan dkt 30 tahun tu ape kejadahnya buat?
Asyik ceramah dan maki hamun. Lepas tu salah Krjn.. bangang laah

Org lain perintah org lain yg salah.. mmg sial la macai2 PAS nih!!

tobeng said...

Itulah pasal.Aku pun pening.Tak tahu ikut mana entah diorang berfikir.Negeri sendiri perintah tapi tak buat apa2.Semua harap kerajaan pusat buat.Dah tahu banjir tiap2 tahun,tak langsung terfikir nak beli bot ke,buat tempat perlindungan banjir kekal yg lebih sempurna ke,rancangan pencegahan banjir ke apa yg patut..

Ini semua pakat2 berserah dan tawakal konon2nya.Sendiri tebang hutan,gondol bukit bukau,buat pembangunan tak terancang,saliran pun entah kemana,tambah dengan tabiat pengotor suka buang sampah merata...tiba2 bila negeri sendiri banjir,sendiri susah,salahkan kerajaan pusat,salahkan polis,jpam,askar,bomba,security guard..

Salah sendiri confirmlah tak nampak.Musibah/bala yg tuhan turunkan pun taknak ambil iktibar.Masih nak kata rahmat sebab negeri 'serambi mekah' takkan kena bala lah kot.

Kumpul ramai2 kat stadium buat solat hajat doa orang ko,last2 sendiri ko dengan stadium2 tenggelam kena bah.Baru ada akai

Anonymous said...

pas memang merasa hanya depa saja yang islam, hanya doa depa saja yang makbul, hanya sembayang depa saja yang betul. oleh sebab itu pas akan buat sembahyang hajat untuk lingkupkan barisan.sembahyang hajat untuk pulihkan anwar. dalam masa yang sama mengaggap lim guan eng sebagai sangat islamik. nak masuk islam konon..
itulah lawak pas yang aku tak pernah rasa nak gelak tapi rasa nak muntah.

Anonymous said...

Aku rasa komen ko ni paling bernas. Aku pun pikir juga, xkan tiap2 tahun banjir xde buat 'persiapan' utk banjir. Mmg negeri klantan ni akan banjir tiap2 tahun, cume teruk dgn x teruk je.

Abis xkan nk harapkan Nik Aziz doa supaya Allah buatkn parit utk negeri kelantan???

30 thn memerintah, entah ape yg dibuatnya. Dunia dunia, banyak orang kaki kencing rupanya.

Anonymous said...

Betul la blogger Umno IQ 0.

Tapi yg aku heran IQ macai PR
(-100°)

mungkin cipanzi tinggi sikit la dari macai PR.

Anonymous said...

Bila Allah tunjukkan kebesaran Nya org yg di sumpah seranah di doakan azab tu la yg sebok d minta tolong mana pi cina kapir pemakan babi ka paris melantak babi....minah kipas n mat gereja pi n.z enjoy....mat sabutoh ngan mat marang wat pe...gang2 anal pas wat pe....g cium pipi cina tua bangsat kat gelang patah ka

Anonymous said...

Org PAS bodoh..
PAS dan lembu...
Sama jer

Anonymous said...

Berapi bang Anon 21.27am
Dah sumbang berapa kamput beras ?

Apa pun.. PR dan babi.. berpisah tiada !!

Anonymous said...

Sabo je lah macai2 pAS,nk wt cmna,dah trbukti demo nipu Allah,hudud x nampak2 lg..bnjir stiap thun. Hrap pas bnjir ni kurangkan tgok vdeo lucah.

 
Blogger Templates