Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 12, 2014

AMBIGA BANGANG!!! BAB SAMAN PAKATAN, SEKAT KEBEBASAN, BAB PAKATAN MENYAMAN, ITU HAK ASASI!!!


Bukan main lagi si Ambiga haramjadah menghentam Najib Abdul Razak kerana menyaman Rafizi Ramli. Katanya, Perdana Menteri tidak seharusnya menyekat kebebasan bersuara dan tidak perlu takut untuk berdebat dengan pihak pembangkang dalam isu-isu berkaitan.

Debat dan saman adalah dua perkara yang berbeza.

Lebih berbeza lagi, Ambiga yang diketahui tidak fasih dan kurang memahami asas Bahasa Kebangsaan tidak dapat membezakan maksud FITNAH dan PERSOALAN. Dia cuma faham maksud FITNAH apabila para pemimpin Pakatan seperti Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan sebagainya menyaman pihak Barisan Nasional atau media-media pro-Kerajaan. Malah sebarang kenyataan tidak berasas dan benar-benar fitnah seperti yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim, Rafizi Ramli dan Lim Guan Eng, dianggap sebagai kebebasan bersuara.

Dalam isu Alvin Tan dan Ali Abdul Jalil, Ambiga memperlihatkan kebiadapan, kebodohan dan kedangkalan selain niat jahatnya.

Menariknya, perangai Ambiga hanya terserlah selepas penghapusan ISA. Ambiga bukan sahaja menyokong sebarang penghinaan dan tentangan ke atas Melayu-Bumiputera, institusi kesultanan, bahkan yang paling utama, berusaha memperlekehkan agama Islam selaku agama rasmi negara ini. Baginya sesiapa sahaja yang menghina elemen-elemen tersebut akan dianggap sebagai memberi pendapat tetapi sesiapa sahaja yang menghina agama lain, dianggap sebagai RASIS dan MEMUPUK KEBENCIAN AGAMA.


Ambiga juga merupakan antara yang paling lantang menentang SPR yang dituduh dengan pelbagai tuduhan keji. Namun Ambiga memilih untuk mendiamkan diri dalam isu pemilihan Bar Council baru-baru ini yang penuh dengan kontroversi dalam usaha untuk memastikan para peguam yang pro-Pakatan terus menguasai kepimpinan Majlis berkenaan. Pelbagai helah dan taktik kotor telah dilakukan termasuklah menafikan hak mengundi sebilangan besar ahli-ahli Majlis Peguam yang telah dikenalpasti akan menumbangkan barisan pro-pembangkang dalam Majlis Peguam. 

Orang inilah yang bercakap tentang keadilan, tetapi orang ini jugalah yang cuba menimbulkan pelbagai masalah...

HANYA KERANA DIA SEORANG PEGUAM, dan terlibat dalam sistem perundangan, maka dianggapnya dia jauh lebih layak berbanding orang lain untuk campurtangan dalam politik walaupun hakikatnya, DIA TIDAK LAYAK KERANA TIDAK TAHU BERBAHASA KEBANGSAAN!!!

Orang sepertinya yang menuntut pelbagai perkara tetapi tidak tahu BERBAHASA KEBANGSAAN, seharusnya tidak perlu dipedulikan pun sebab dia memang tidak tahu apa-apa tentang negara ini walaupun sebagai pemegang kerakyatan Malaysia!

5 comments:

Anonymous said...

Kasi bersih ambiga punya otak dulu......

Anonymous said...

Menyerlahkan tahap pemikiran mereka yg menyokong PR. Bangang dan bengong ...

Anonymous said...

When you snake and Ambiga , who will you kill first ?
No brainers , it must be Ambiga. Her coil can kill Anaconda.

Anonymous said...

Namanya pun boleh menunjukkan perangainya (mac)am(ba)bi(ju)ga

Unknown said...

PARIA NI DAPAT KERAKYATAN HASIL BELAS EHSAN UMNO DAN ORANG MELAYU.KALAU TAK DIA TAK DAK BEZA DGN PATI YG ADA SEKARANG YG SEPATUT NYA DI HALAU KELUAR

 
Blogger Templates