Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 24, 2014

BANJIR SEMAKIN MEMBURUK DI SELURUH NEGARA... NEGERI-NEGERI PANTAI TIMUR SEMAKIN BERGELUT!!!


Peralihan monsun pun iyer jugak...

Masalah kurangnya persediaan dan kepekaan berhadapan dengan banjir pun, iyer jugak....

Perasan bersedia sedangkan sebenarnya tidak, pun iyer jugak...

Sentiasa berasa dapat mengatasi masalah banjir pun tetapi akhirnya yang terjejas adalah orang ramai pun iyer jugak...




Maka tidak keterlaluanlah kalau dikatakan banjir yang sedang melanda seluruh negara dengan laporan terbaru membabitkan Maran dan Kuantan, merupakan satu peringatan daripada Allah Taala bagi mereka yang mahu berfikir.

Agensi-agensi kerajaan seperti yang dinyatakan, sudah bersiap sedia. Syukurlah, walaupun banjir hampir menyeluruh di Semenanjung, namun belum ada yang mati kelaparan, terputus bekalan makanan dan minuman berhari-hari sepertimana yang berlaku di negara-negara jiran. Seburuk-buruk kerajaan sedia ada, di tempat yang paling kuat menyokong pembangkang pun, bantuan tetap disampaikan dan dihulurkan meskipun kemudiannya, ada pihak yang reti bersyukur menyatakan, SUDAH JADI KEWAJIPAN KERAJAAN MEMBANTU RAKYAT!

Anehnya, kita juga melihat drama yang amat menarik terutama membabitkan beberapa orang pemimpin pembangkang yang kawasan mereka turut ditenggelami air. Bukan bantuan kepada rakyat yang sewajarnya mereka berikan, sebaliknya banjir itu pula digunakan untuk meraih populariti. Barangkali darah daging politik mereka sudah terlalu busuk sehinggakan mereka tiada lagi sifat perikemanusiaan melainkan mencari populariti bagi kedudukan dalam politik semata-mata.



Bantuan demi bantuan telah digerakkan ke negeri-negeri dan kawasan-kawasan yang terjejas. Kegiatan ekonomi turut terhenti sekaligus akan menimbulkan masalah yang lain.

Menariknya dan mujurlah tahun ini, tiada banyak retorik yang melanda seperti yang berlaku pada tahun-tahun lepas. Tahun ini, tiada yang bertanding menyediakan khemah, mengungkit tentang aurat, mengungkit tentang siapa yang datang dahulu dan memberikan bantuan awal. Barangkali kesibukan tentang hudud dan penentangan PKR-DAP kepada cadangan PAS Kelantan untuk menguatkuasakan undang-undang hudud di Kelantan menyebabkan retorik-retorik sebegitu, terhenti sama sekali.


Apa-apa pun, laporan tentang banjir di seluruh negara akan dibuat dari semasa ke semasa. Sama-samalah kita berdoa dan berusaha agar masalah banjir tidak turut sama mengundang masalah lain kepada kita.






9 comments:

Anonymous said...

Inilah masanya pemimpin umno nak merembat wang bantuan mangsa banjir spt tahun lepas di Pahang.duit derma dari Arab saudi hilang ditelan air.tv n peti ais yg dijanjikan, tak kunjung tiba..tp peruntukan ada keluar.bukan PR yg ckp..tp sultan yg ckp..mmg celaka la puak umno ni.

Anonymous said...

Dah bagi dah..korang jgn buat fitnah pagi2 nie..

PASanjing said...

Haramjadah macai PR ni. ANON 11.36AM. bangsa anjing!

Banjir teruk dh kena masih tak insaf..angkuh, kekal nk makan minum fitnah.
Elok Allah hancurkan terus kaum celaka haram jadah PAS PR ni di seluruh Malaysia tenggelam mampos.
Selagi hidup inilah jd ejen dajjal pecah belah umat.. fitnah

Kelantan tu dh lumpuh.. pegilah demo byk2 depan umah Pork Nick Najis mintak dia surutkan banjir..

kan Pork Nick tu nabi baru ore2 PASngok.. bodoh nak mampos macai2 PR... hidup mcm anjing.. menyalak.. memeras sana sini.. tp mereka sndiri kotor dgn rasuah, makan duit rakyat..

tiba2 mau menyalak pasal UMNO yg bg bantuan.. CELAKA kaum2 PR.. semoga Allah benam mamposkan ko ANON 11.36AM..korang dgn pemimpin2 sekali.. aman bumi Malaysia!!

Amin

Anonymous said...

Semoga Allah permudahkan urusan mangsa2 banjiŕ.

Anonymous said...

Anon 11:34 tu sebenarnya seorang yg dermawan yg sudi untuk mengagih-agihkan pahalanya sekiranya masih ada kepada orang-orang UMNO yg mahu diberikannya secara "melalui" fitnah gilanya itu. Kalau nak merasa dapat pahala "free" tanpa di minta elok la enrol sekarang jadi ahli UMNO.

anakmalaysia said...

Bagus komen pasanjing 12.06pm...memang benar pembangkang ni dah terlalu banyak makan najis Dapigs, pasal tu otak pun macam najis tak berfikiran waras...tak bantu mangsa banjir, dok fitnah/kutuk/keji org...aljuburi dan famili pun tak de suara..cuti. Dapigs pula tak pandang pun org melayu lagi nak tolong!!!....

Unknown said...

semoga yg trbaik untuk mngsa bnjir..

Anonymous said...

Maka disini kita dapat menilai bahawa tahap pemikiran puak-puak pakatan haramjadah sangat rendah dan mereka semua mempunyai hati yang sangat busuk.!!!

anakmalaysia said...

Puak Pakatan bukan saja hati busuk tapi amat jijik dan keji tahap gaban kerana sanggup melakukan apa saja termasuk bersekongkol dgn Dapigs komunis...demi utk mendapat kuasa tapi mereka tak tau atau sengaja tak nak ambil tahu yg mereka telah dipergunakan macam haiwan....

 
Blogger Templates