Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 16, 2014

BOT PUKAT TUNDA CEROBOH PESISIR PANTAI PUN TAK MAMPU NAK ATASI,SEKARANG NAK KENAKAN LESEN KEPADA PEMANCING? LAWAK JENIS APAKAH INI?


Ketua Pengarah Jabatan Perikanan Malaysia patut di humban ke tengah laut lepas ni. Apa ke bodoh sangat ke apa buat undang-undang yang boleh menyebabkan Kerajaandi sumpah seranah oleh rakyat pada waktu sekarang ni?
___________________________________________


Menerusi kenyataan rasmi Jabatan Perikanan Malaysia (DOF), mulai 2015 setiap individu yang ingin memancing perlu mendapatkan lesen terlebih dahulu.

Tujuan dilaksanakan lesen memancing ialah untuk mengawal populasi ikan serta mengelakkan aktiviti yang menyalahi undang-undang seperti pengeboman ikan.

Individu yang tidak memiliki lesen memancing boleh dikenakan denda RM500 bagi kesalahan pertama, kedua dan ketiga manakala boleh dibawa ke Makhamah jika melakukan kesalahan buat kali keempat.
________________________________________

Sebagai seorang pemancing, kami juga punyai etika ketika memancing. Jangan ingat semua pemancing tak beretika ketika memancing. Jangan tambah kemarahan rakyat terhadap Kerajaan sedia ada.

Kesalahan Denda Tanpa Lesen Memancing Mulai Tahun 2015

No comments:

 
Blogger Templates