Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 22, 2014

BUDAK MELAYU BANGANG LAGI... UMUR BARU 15 TAHUN, GAGAL PT3, TERUS MAKI HAMUN PERDANA MENTERI!!!


Mungkin pengaruh Internet, mungkin juga pengaruh kawan-kawan tetapi tidak mustahil PENGARUH TERBESAR adalah KEBANGANGAN, KEBODOHAN SERTA KEBEBALAN IBU BAPA yang mendidiknya sekaligus membuatkan budak berusia 15 tahun, bukan sahaja tidak tahu adab tetapi juga tidak tahu bahawa kecemerlangan itu bermula dari diri sendiri.

Ini masalah yang sudah jadi masalah umum. Semua kesalahan yang dilakukan sendiridipersalahkan kepada orang lain. Trend yang diajarkan oleh Anwar Ibrahim dan PKR, kemudian menular ke dalam DAP dan akhir sekali PAS, kini telah diterimapakai sebagai ajaran wajib golongan muda.

Sendiri yang bebal, sendiri yang bodoh, sendiri yang bengong, tapi salahkan sistem pendidikan. Sendiri yang tak tumpukan perhatian dan tidak berminat dengan pelajaran tetapi menyalahkan kerajaan apabila dia sendiri menjadi sebahagian daripada golongan bodoh setaraf itik jawa!


Umur baru 15 tahun, budak mentah yang hidup tak pernah susah. Kerjanya main twitter dan sudah pasti dia lebih banyak menumpukan perhatian kepada wadah sosial dalam bentuk maya untuk bersembang kosong dan boleh jadi juga cuba bercakap sesuatu yang dia sendiri tidak faham.

Barangkali melihat keagresifan ibu bapanya yang juga menyalahkan orang lain, UMNO, Kerajaan dan Najib Abdul Razak bagi sebarang masalah yang mereka hadapi, maka budaya bongok itu pun terikut-ikut.

Inilah generasi budak-budak muda Melayu yang telah berjaya dididik oleh Anwar Ibrahim dan DAP.

Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok tentu bertepuk sorak dan bergembira dengan 'kejayaan' ini!!!




13 comments:

Anonymous said...

Bahasa yang digunakan lebih baik dari bahasa Madey iaitu liwat dan rasuah.

NewsMalaysia.info said...

Sekrg kita tahu kenapa result dia camtu..
Mmg tk pandai.. :)
Ckp ja pandai
Inilah yg telah pembangkang berjaya capai..
Pengaruh otak budak2 benci kerajasn..
Tapi kejayaan berkhidmat untuk negara langsung tak tercapai..

Anonymous said...

Meliwat tetap liwat merasuah tetap rasuah. Apa masaalah. Yu patut ucap tima kaseeehhh pada madey.

Anonymous said...

What an idiot! Definitely born and bred by parents who are equally lame.

Anonymous said...

Kalau kau kena sontot belakang kau nak sebut apa, bukan liwat? Takkan kau nak sebut gagal pt3 kot...

Anonymous said...

Ko bapak budak ni ke?

Anonymous said...

Apa marah2 ni......esok2 bila dah dapat sesuatu dri PM dan BN dia oklah balik.......tapi bila dia faham sungguh2 kembali dgn pencerahan yg hakiki...dia pasti akan tolak umno-bn.....tak payah gaduh2 sangat..nak maki hamun makbapak dia kenapa pulak?

Anonymous said...

Ko la mak bapak. Tu terasa....

Anonymous said...

ramainya penjilat jubur pm kat sini..hinggakan kalau najib suruh korang makan tahi dia pun korang makan agaknya...dah sah2 pt3 tu terang lagi bersuluh kegagalan yang nyata korang duk still backup...tak faham aku...

Anonymous said...

budak x matang jgn dilayan..tapi betul ke dari 450k calun x sampai 100 calun mendapat semua A? kalau betul perlu diperhalusi mana yang silap. Difahamkan peperiksaan PT3 diputuskan pada Julai 2014.Sebelum ini diwar2kan tiada peperiksaan hanya penilaian sistem band PBS. Kalau betul itu kepincangan yg terbesar oleh KPM. Calun hanya diuji format soalan aras tinggi pada peperiksaan percubaan. Dari Tingkat 1 sampai pertengahan tahun Tingkat 3 tak didedahkan pada murid. Alih2 terus exam.. hancus budak melayu luar bandar.Yang kedua kononnya keputusan gred A tidak penting utk exam PT3 tapi syarat kemasukan Sekolah Asrama Penuh dan MRSM berkehendakan sekurang2 6A termasuk matematik, sains dan BM. Ketiganya sistem permarkahan sepatutnya akulumatif dari Tingkat 1 hingga tingkat 3 dalan sistem permarkahan CGPA tapi keluar dalam bentuk gred A hingga F. Cakap tak serupa bikin. Jangan jadikan 450K calun sebagai ujikaji nanti 450k ibubapa buat ujikaji pada BN. Kbai

Anonymous said...

Dah namanya periksa. Yg kurang baik keputusannya ambil jalan mudah salahkan orang lain kecuali diri sndiri. Serupa yg gagal ujian memandu tak bole terima kegagalan.

Anonymous said...

Salam to all...saya terpanggil untuk melontakkan sesuatu di sini dgn sebuah pertanyaan kepada pembuat dasar terutama di Kem.Pendidikan..Anda nak bawa ke mana sebenarnya para pelajar ni?

Sebagai ibu bapa mungkin kita terbuai dgn janji yg mereka buat untuk melahirkan insan yg terbaik dan termakanlah dgn janji mereka.

Walhal anak kita yg baru selesai menerima keputusan PT3 ini mungkin menerima kesan psikologi yg dahsyat!!!

Dengan keputusan yg kurang memberangsangkan ditambah dgn pada mulanya digariskan tiada peperiksaan menyebabkan anak2 kita terkeliru.

Kalau tidak silap mereka cuma ada kurang 3 bulan persediaan dek kerana bersangkutan dengan format Peperiksaan..murid2 dan guru2 sendiri masih kabur tentang perkara tersebut.

Biarlah saya bercakap tidak kerana BN atau Pembangkang...tetapi sesuatu harus dilakukan di peringkat menteri hingga ke bawah..

Ke manakah pemikiran anak2 ini hendak dibawa? Adakah kita mahu mereka berfikir bagaikan seorang profesor atau pemilik PHD semasa mereka masih berada dialam persekolahan..adakah kita mahu memastikan mereka selayaknya menjadi pakar Bahasa dan dalam masa yang sama pakar juga dalam subjek lain.

Maka, saya menyeru pakar2 dan pembuat dasar di Kementerian Pelajaran supaya berpijak dibumi nyata!!!

Anonymous said...

Dah budak bawah umur, memang dia tak ada akal. Saya DS najib pun tak peduli kalau ada budak sekolah macam ini meroyan. Lagi satu bukankan had umur mengunakan internet di malaysia 18 tahun ke atas, twitter pun tak bagi orang bawah 18 tahun bukan akaun twitter di Malaysia, apa budak umur 15 tahun buat operate akaun twitter. Pihak polis dan skmm wajib siasat.

 
Blogger Templates