Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 30, 2014

DAH TANYA MANA PERGI PESAWAT RASMI PERDANA MENTERI PULAK DAH!!!

Mula-mula mereka sibuk tentang PM yang sedang membincangkan beberapa perkara penting melibatkan keselamatan negara dan sebagainya dengan Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama pada Hari Krismas yang biasanya masa itu, amat jarang digunakan oleh mana-mana Presiden Amerika untuk bertemu pemimpin luar.

Sibuk sungguh seolah-olah Najib pergi melarikan diri, bercuti bersama-sama keluarga, mengayuh basikal di atas bukit walaupun kawasan yang diwakili ditenggelami air dan kemudian menyalahkan kerajaan Pakatan Rakyat kerana tidak mempedulikan kebajikan rakyat yang diwakilinya.

Kemudian bila PM dah balik, lain pula yang disibukkan. Mula-mula sibuk pasal logo pada barangan yang didermakan. Tapi bila didedahkan PAS, PKR terlebih-lebih lagi DAP gila menampal logo pada ketika kemuncak banjir berakhir untuk mengambil nama dan mencuri kredit, para pecacai terpaksa mencari isu lain pula untuk dibangkitkan.

Akhirnya mereka muncul dengan isu kapalterbang rasmi Perdana Menteri. Mereka cuba menarik ROSMAH MANSOR ke dalam kemelut tidak peduli rakyat kerana ROSMAH MANSOR adalah bahagian paling mudah untuk menaikkan kemarahan dan menarik minat para penyokong mereka.

Yang disibukkan adalah Rosmah sedangkan Rosmah bukan orang politik. Ditanya ke mana kapalterbang itu hilang, kenata tak balik sekali, kenapa... kenapa... kenapa...

Banyak sangat kenapa...

Anehnya, mereka langsung tidak mempersoalkan wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat terutama yang mewakili kawasan terjejas banjir yang terus menghilangkan diri seperti Wan Azizah. Mereka tidak pula mempersoalkan tentang hanya pada hujung-hujung banjir baru Pakatan sibuk dengan masalah banjir walaupun sistem pentadbiran negara ini terdiri daripada Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri.

Nampak sangat terdesak sampaikan semua benda hendak ditanya sedangkan untuk diri sendiri lepas begitu sahaja.

Nanti bila Rosmah balik, tanya berapa kos minyak kapalterbang, tanya berapa beg Rosmah beli, tanya mengapa Rosmah naik pesawat rasmi sedangkan dia bukanlah pemimpin sebaliknya cuma isteri, tanya mrngapa Rosmah tak turun tengok rakyat dan tanya terus bertanya.

Itu sajalah kerja pecacai-pecacai Pakatan... sebab dalam otak mereka cuma mahu menyelamatkan jubur KETUM dan Guan Eng yang sedang kepanasan. Itu yang sampai terpaksa membodohkan diri sendiri.

Yang penting, tiada sesiapa yang mempersoalkan Pakatan Rakyat kerana sibuk nak kena jawab persoalan-persoalan mereka.

11 comments:

Anonymous said...

Woi, pondan tua hisham rais, who hijacked your brain???

What a bitter OLD PONDAN, this hishamuddin rais. Tergila gila sangat nak menjatuhkan kerajaan supaya dap dan pkr dapat berkuasa supaya pondan2 macam si hisham rais ni dan lesbian2 dalam LGBT dapat mengamalkan cara hidup pondan dan lesbian dengan terbuka dan bebas.

Anonymous said...

"Good job", in defending RM. Inilah yang rakyat "suka".

Come on, sebab RM bukan PM lah, kita nak tau kenapa dia pakai private jet sesuka hati?

By the way, saya bukan orang PR, tapi rakyat biasa yang muak dengan corak penulidan saudara akhir2 ini yang begitu ketara membabi buta mempertahan PM. Sedarlah saudara tidak membantunya, tapi sedang menjatuhkannya dengan cara yang paling halus!

The Saviour said...

dan sedarlah saudara juga, bahawa saya sebenarnya sudah terlalu muak dengan serangan demi serangan bodoh yang amat keterlaluan sehingga tidak masuk akal terhadap Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak kerana blog ini dari awal lagi mengkritik Rosmah Mansor mahupun Najib atau pun dasar-dasar UMNO...

Cuma bila terlalu muak melihat serangan-serangan bodoh yang mahu melindungi kelemahan para pemimpin Pakatan Rakyat, blog ini memilih untuk membela pihak yang dikritik selama ini.

harap maklum!!!

maae said...

Usah layan boghok kono sampuk jin penyakit gatal-gatal badan. Asyik menggaru saje ! Hakikat nya memang boghok bepenyakit dah tak buleh ubek.

Segala-gala nya songsang ! Dari muda sampai tua asyik menyusahkan orang saja...

Anonymous said...

aku juga dah muak dgn kumpulan yang tak habis meliwat pemikiran umum, mengaku mereka hebat, tetapi mereka mereka in adalah kutuk yang di pimpin oleh yang terkutuk

Anonymous said...

Aku lagi muak baca komen ko.. Otak letak mane...? Letak kt lobang jubor...? Bangkai la ko..

Anonymous said...

Nape x tanya jam omega ka brapa bayar china doll berapa besar spendar tur mana puak anal pas mana mat sabutoh mana anak cina tua pemimpin dapig mana mat gereja n minah kipas mana pak serban pemimpin guling guling pi

Anonymous said...

Dah Juai kat Kepong 2nd Hand Motor ...

Anonymous said...

Rosmah tak kebulur naik jet..dia pun pandai nak jaga nama suami..keliling Rosmah ada pengikut pembangkang..kalau Rosmah melaram dengan jet tu dah gegak gempita blog pembangkang..siap kasi full detail lagi..yang aku tahu jet tu ditinggalkan untuk kerja kerja maintenance..wallahualam

Anonymous said...

Gua lantik lu anon 7.44 sebagai malaikat rakib atit, nnt akhir tahun ko bentang bape bnyk pahala dosa PM.

Aku rasa korang ni "sel otak x berhubung". Wang rakyat?? Bile masa rakyat ade wang?? Cukai yg kena bayo kpd gomen, jd duit gomen la.

Takkan ko bayar sewa umah kat AhChong, kemudian lepas bayo, cer try ckp kat blk kat AhChong, 'tu duit saya.'

Aku ingat AhChong tu "sel2 otak masih blum berhubung".

Mungkin ko ckp, ini lain sbb sewa umah. Btul. Tapikn setiap kali ko guna 'perkhidmatan' seseorg kena la bayo kos 'perkhidmatan'. Nk main konda-kondi dgn Chinadoll kena bayo beb......'perkhidmatan' tu.

Ini gomen bg 'perkhidmatan' urus tadbir manusia dan bg 'perlindungan keselamatan', kena la 'bayo' dlm bentuk CUKAI.

Anonymous said...

Aku bela Najib (muslim) dan kerajaan pimpinan Umno/BN kerana mereka berada di pihak yg BENAR BERDASARKAN QURAN DAN SUNNAH. Lain2 aku x tau

 
Blogger Templates