Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 19, 2014

DEMO LAGI MENGHENTAM GUAN ENG... LEPAS TU SENYAP DAN GUAN ENG PUN GELAK BERDEKAH-DEKAH!!!


Isu kalimah ALLAH yang dibangkitkan oleh Lim Guan Eng sekali lagi menarik perhatian dan demonstrasi sebahagian daripada 'pejuang' Melayu. Dan sememangnya taktik Guan Eng itu sekali lagi berjaya mengalihkan tumpuan daripada pelbagai masalah yang dihadapinya.

Dan sekali lagi juga, Guan Eng berjaya membuktikan bahawa Melayu-Islam tidak mampu berbuat apa-apa di atas provokasinya melainkan berdemonstrasi dan terjerit-jerit di khalayak ramai.


Ini adalah kerana Guan Eng sangat tahu bahawa demonstrasi seperti itu tidak akan mendatangkan sebarang masalah atau ancaman kepadanya. Melayu-Islam dan Bumiputera akan tetap mahukan perhatian daripada orang-orang sepertinya. Perniagaan dan aktiviti ekonomi yang merupakan nadi utama kaum seperti Guan Eng tidak akan terjejas walau sedikit pun.

Orang Melayu-Islam-Bumiputera boleh terjerit-jerit, atau terlalak-lalak seperti anjing patah gigi tetapi ia tidak akan mampu mengatasi sebarang perubahan selain kehilangan suara dan kemudian syok sendiri.


Ditambah dengan perpecahan Melayu-Islam-Bumiputera itu sendiri merupakan faktor yang paling utama yang memudahkan segala tugasan Guan Eng, sebarang usaha yang digerakkan sekarang untuk menentang DAP dan Lim Guan Eng akan terus gagal dan gagal. Bahkan akan digelak dan dicerca serta diejek-ejek.

Umum melihat dalam bahasa mudah, Malaysia memerlukan perpaduan dan semangat kerjasama antara satu kaum atau masyarakat berbilang agama. Namun dengan serangan dan perlecehan terhadap agama Islam yang umatnya merupakan majoriti di Malaysia, ia sebenarnya satu pengisytiharan perang ke atas Malaysia.

Apa yang dilakukan oleh umat Islam, Melayu dan Bumiputera untuk mempertahankan hak mereka selain daripada menuduh kerajaan sedia ada merampas dan menzalimi hak mereka?

Alangkah menjadi majoriti pun tidak mampu menutup atau menolak serangan minoriti, inikan pula sekadar satu demonstrasi yang sekadar menyusahkan pengguna jalanraya. Sudah berapa lama dan beribu kali demonstrasi dilakukan, namun ia tidak pernah mengubah sebarang keadaan.


Namun beberapa bulan sebelum ini, kempen BOIKOT BARANGAN DAP, benar-benar mencemaskan sehingga menimbulkan golongan Cina bukan DAP yang terpaksa memberikan penjelasan bahawa bukan semua Cina penyokong DAP.

Rangkaian perniagaan yang mempunyai hubungan dengan DAP telah pun dikenalpasti dan didedahkan. Malangnya, Melayu-Islam-Bumiputera mempunyai sindrom mudah lupa yang amat kronik sehingga akhirnya mereka kembali semula kepada perangai asal yang tidak peduli pun tentang perubahan.

Yang mereka mahukan perubahan adalah kerajaan dan kepimpinan selain menyalahkan seratus peratus kepada UMNO dan Kerajaan, sedangkan yang bersalah besar sebenarnya adalah mereka sendiri!

Apa boleh buat, kalau sebut Melayu-Islam dan Bumiputera, mereka hanya mampu BERDEMONSTRASI DAN TERJERIT-JERIT DI TEPI JALAN MACAM ANJING MENYALAK KAKI TIANG!!!

10 comments:

Anonymous said...

Anwar ibrahim org penang. ....pluralisme lagi....pergi demo kat permatamg pauh la dulu....

Anonymous said...

Tiori pengkaji Brtish dan Barat memberi penekanan kepada konsep Nusantara, seolah Semananjung Malaysia merupakan sebahagian daripada Nusantara Melayu. Kenyataan ini menafikan peranan Siam yang telah lama menduduki Semenajung. Hakikatnya, Semananjung dan Siam disambung dengan segenting kra dan laluannya lebih mudah dari Semananjung ke Siam, berbanding laluan perarairan dari Indonesia. Raja Siam menguasai sepenuhnya Semananjung sehingga diserang Majapahit/Sri Vijaya, tapi masih lagi Kerajaan Siam mantap selepas itu dan memungut ufti sampai ketibaan British. Konsep Nusantara serta keperibumian Melayu disebarkan oleh British dengan tujuan melumpuhkan pengaruh Raja Siam dan seterusnya menguasai Semanajung sebagai jajahan.
Sebenarnya, orang Melayu, yang merupakan “seafarers” dapat layanan baik daripada Raja Siam dengan syarat penyewaan Tanah dibayar dalam bentuk bunga emas.
Untuk tujuan penjajahan British lebih selesa berbincang dengan Raja2 Melayu berbanding Siam.


Oleh itu , Orang2 Melayu bukanlah pribumi Semananjung.

Anonymous said...

Kepala butuh hang DAPigs!!! Nak spin history konon..hang ingat kami bodoh..pegi mampus la woi!! Kalo berani sgt try la ber arak naik lori bwk penyapu..kita tgk sapa yg mampus dulu!!!

Anonymous said...

Ungkapan2 seperti Pribumi , Bumiputera adalah ungkapan2 Politik yang di bawa UMNO untuk kesenimbungan Bangasawan2 Melayu dan tidak mengambarkan keadaan pemerintahan Semananjung pada zaman silam. Raja Siam diketepikan dan di tipu oleh British dan UMNO. Sepatutnya isu Semananjung di bawa ke PBB atau International Court of Justice atau campur tangan AS dan Britain di perlukan utk mengembalikan Pemerintahan Siam iaitu pemilik asal Tanah Semananjung.

Anonymous said...

Bodoooo punya manusia!!!!
try la ber arak kalo berani!!!

Anonymous said...

11.19 dan 10.54 tu tak bodoh..bahkan cerdik amat sgt. Cuma masalah nya dia anak haram.

Anonymous said...

Jadi tak payah lah menyahut slogan2 UMNO sebab ada agenda dbelakang tabir semuanya nak dibolot Pembesar2 durjana nie tanpa kerja kuat iaitu mereka nak memerangkapkan orang dlm system penghambaan.

Selagi Siam berdiam diri mereka akan dihalau dari Selatan Thailand oleh proksi2 Malaysia . Ada juga Siam akan di berpecah belah untuk melemahkan tuntutan2 yang harus. Itu sahaja lah yang dikehendaki haramjadah2 yg memerintah Malaysia hari ini.............Jadi diharapkan Raja Siam buat tuntutan awal supaya keadaan dapat diperbetulkan melalui peperangan atau diplomasi.

Anonymous said...

Fakta sejarah mana kau pakai nih? I-Tching sendiri pun tidak menyebut tentang Kerajaan Siam... Kerajaan Siam yang mana kau maksudkan? Siam Ayuthia? Siam Sukhotai?

Nak berbohong fasal fakta sejarah pun, agak-agak la... bukan semua orang bodoh macam kau!

Anonymous said...

Akibat berpecah belah inilah balanya...

Anonymous said...

Panas Berapi, Melayu bukan Bumiputera tapi oarng2 Hanyut yang di beri tempat penginapan buat sementara oleh Raja Siam.

 
Blogger Templates