Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 31, 2014

GILIRAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA PULA DIFITNAH BERITA PALSU!!!


Kehebatan pasukan penfitnah Pakatan Rakyat yang cuba menyibukkan perhatian rakyat Malaysia, memang tidak terbanding. Tidak ada undang-undang yang boleh menundukkan mereka. Tidak ada had dan batas untuk mereka patuhi atau tunduk. Matlamat mereka sangat jelas iaitu memburukkan apa-apa sahaja entiti kerajaan dan undang-undang di negara ini. Objektif mereka juga sangat jelas iaitu, meningkatkan sokongan kepada para pemimpin Pakatan Rakyat dan Pakatan Rakyat itu sendiri.

Bab mengenang budi dan bersyukur tidak ada dalam kamus hidup mereka. Bagi mereka, semua yang ada di negara ini, 'berhutang' dengan mereka. Semua perlu menjadi abdi kepada mereka. Barangkali kerana itulah, sebahagian daripada penyokong Pakatan Rakyat yang juga merupakan mangsa banjir, mencari jalan menyalahkan pihak berkuasa, Kerajaan Pusat, UMNO dan sukarelawan tanpa mereka sendiri bermuhasabah mengapa musibah besar ini menimpa mereka.

Dalam tempoh tiga hari kebelakangan, berita-berita dan maklumat-maklumat palsu menjadi viral terutama selepas SKMM mengumumkan beberapa nama individu yang dicari kerana penyebaran maklumat palsu berhubung banjir di Manek Urai, Kelantan.

Pengumuman yang dibuat oleh SKMM rupa-rupanya menjadi tidak ubah seperti baja pada pokok yang kurus. Selepas pengisytiharan tersebut, semakin menjadi-jadi berita dan maklumat palsu yang menggunakan Facebook dan WhatsApp sebagai medium utama. Baik menerusi penggunaan teks, mahupun grafik yang telah dipertingkatkan resolusi dan kreativitinya, golongan berkenaan dengan sengaja cuba mencabar pihak berkuasa untuk bertindak ke atas mereka.

Kegagalan pihak berkuasa terutama SKMM mendorong mereka untuk terus mengejek-ngejek serta memperlekehkan pihak berkuasa kerana masih gagal menangani serta mengambil tindakan ke atas mereka.

Secara jelas, pihak berkuasa khususnya SKMM memang kelihatan tidak berupaya untuk menangani masalah sebegini walaupun telah mengeluarkarn kenyataan yang kemudian diperolok-olokkan oleh golongan berkenaan.

10 comments:

Anonymous said...

Fitnah macam ni patut dilaknat Allah swt.

Anonymous said...

Blogger UMNO yang ambe kesempatan.

Anonymous said...

SKMM memang tak boleh buat apa. Ada berapa ramai staf SKMM. Nak cari yg 4 nama tu pun sampai sudah tak jumpa. Nk minta si penama tu datang sendiri menyerah..jangan harap. Jadi kalau dah tahu kelemahan, buatlah perubahan. Pihak mana yang ada autoriti untuk mencari @ menangkap OKT atau orang yang perlu diambil keterangan jika bukan KDN. Kenapa SKMM tidak membuat laporan polis dan minta polis tahan individu terbabit? Janganlah bercakap tentang penguatkuasaan sedangkan kuasa yang kononnya ada itu hanya jadi bahan utk dilanggar. Faham kemampuan sendiri, perbaiki kelemahan dan kekurangan, barulah orang akan gerun dan ikhtiraf malah tak berani langgar.

Anonymous said...

Ape hal blogger umno yg ko salahkn...?? Memang babi ko ni... Pantat mak ko kna jilat dgn Nepal pun ko akn salahkn umno...

Memang anak haram ko ni...!! Haaakktuuiih..!!

Spesis babi la ko ni...

Anonymous said...

Mana dia Royalti Bodoh ........

Anonymous said...

Royalti tak bodoh..
Yang badao bebal ko...
Banggang...!!

Anonymous said...

Penyamun UMNO nak minta pembelaan , barua betul .

Anonymous said...

Penyamun UMNO nak minta pembelaan , barua betul .

Anonymous said...

Kahkahkahkahkah...

Hakkktuuiihh...amik ko kahak hijau... Ko jgn jd barua kafir la sial...

Anonymous said...

Istighfar banyak2 lebih elok drpd prbuatan mencarut !
Astaghfirullahal azhim..

 
Blogger Templates