Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, December 20, 2014

LIM GUAN ENG SUDAH MARAH BILA MELAYU BERDEMONSTRASI DAN BERTINDAK BALAS TERHADAP PROVOKASINYA!!!


Takutnyaaa...

Lim Guan Eng a.k.a TOKONG sudah marah dan sangat marah kali ini. Katanya, kejadian 'serangan' PERKASA ke atas dirinya dan DAP semuanya berpunca dari MCA!!!

MCA yang dipersalahkan berbanding GERAKAN. Mengapa MCA dan tidak GERAKAN, hanya Lim Guan Eng sahaja yang lebih tahu..

Guan Eng juga menimbulkan persoalan sama adalah polis atau Peguam Negara akan mengambil tindakan ke atas 'gangguan' dan sumpah seranah ke atas dirinya. Guan Eng langsung tidak peduli bahawa semua masalah melibatkan kaum dan agama di negara ini dimulakan oleh polemik-polemik yang dituturkannya sendiri dalam usaha dia melarikan perhatian daripada masalah yang sedang membelenggunya serta DAP.

Menurut TOKONG, MCA adalah 'rakan sekongkol' dengan 'ekstremis UMNO' dan PERKASA untuk menimbulkan masalah perkauman dan sentimen keagamaan demi keuntungan politik Barisan Nasional. Menurutnya lagi, itulah sebabnya para pendemonstrasi tidak berani berdemonstrasi terhadap MCA yang mahukan Kerajaan Negeri Pulau Pinang menggubal Enakmen Agama Islam (Pulau Pinang) 2004.

Guan Eng sudah terkantoi dalam bab tu. Dia tidak boleh menjawab setelah dia mengeluarkan kenyataan yang memang dijangka akan menimbulkan kemarahan umat Islam. Beberapa pihak dari MCA dan orang Cina DAP sendiri mempersoalkan tentang kuasa Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diketuai oleh DAP dan dia sendiri di mana Enakmen yang melarang penggunaan 40 kalimah termasuklah ALLAH oleh orang bukan Islam, dibuat pada zaman DAP memerintah dan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sekarang, Guan Eng cuba memindahkan 'kesalahan' tersebut kepada MCA, PERKASA dan UMNO. Sedangkan yang memulakan polemik adalah dia sendiri dan DAP!

"MCA dan UMNO perlu bertanggungjawab atas perbuatan keji bermotifkan politik dengan menggunakan pembohongan, hipokrasi dan pilih kasih, tanpa mempedulikan tindakan mereka itu boleh mencacatkan perpaduan nasional sekaligus mengancam keharmonian rakyat."

Sedap bunyinyakan?

Daripada seorang yang bersifat CELAKA, tiba-tiba dalam bab menyalahkan orang lain, Lim Guan Eng boleh bertukar menjadi seorang MALAIKAT.

Lim Guan Eng turut memberikan komen berhubung protes PERKASA di luar pusat pentadbiran negeri Pulau Pinang di KOMTAR dan di hadapan ibu pejabat DAP Perak di Medan Istana, Ipoh.

Di Pulau Pinang, para penunjuk perasaan menuntut Lim Guan Eng dicampakkan ke dalam penjara. Ketua Wira PERKASA Pulau Pinang, Mohd Rizuad Mohd Azudin turut menggelarkan Lim Guan Eng sebagai 'babi hutan' yang perlu diterajang keluar dari Pulau Pinang.

Manakala di Perak, DAP menuduh para penunjuk perasaan mengasari Ong Boon Tiow, ADUN Tebing Tinggi selain turut menurunkan dan mengoyakkan pemidang ucapan Krismas dan Tahun Baru sebelum menyerahkan memorandum kepada Ong.

Haram tidak ada cerita bahawa pemidang yang diturunkan dan dikoyakkan oleh para pendemonstrasi tersebut tertera kalimah ALLAH!

Menurut Lim Guan Eng lagi, para pendemonstrasi tersebut tidak bertamadun dan sangat kolot, sekaligus bertentangan dengan semangat Malaysia dan orang Melayu sendiri.

Marah sungguh Lim Guan Eng yang telah berjaya menaikkan kemarahan orang Melayu-Islam.

Pada tahun 1969, bapanya, Lim Kit Siang telah berjaya menaikkan kemarahan Melayu di Lembah Kelang menerusi pelbagai ucapan dan hasutan yang mendesak Melayu di Kuala Lumpur berpindah ke dalam hutan dan menyerahkan Kuala Lumpur kepada Cina. Para samseng DAP telah berarak di jalan-jalan utama Kuala Lumpur dengan penyapu besar dan meludah serta menghina orang Melayu yang mereka temui. Mereka turut masuk ke Jalan Raja Muda yang membelah Kampung Bharu dan menghina Melayu.

Dari 10 Mei 1969 sehingga 12 Mei 1969, para samseng, kongsi gelap serta anggota PKM telah membunuh ribuan orang Melayu sebelum pada senja 12 Mei, orang Melayu membalas semula setelah 21 hari diprovokasi dan 2 hari diganasi. 13 Mei, pertempuran besar tercetus dan Lim Kit Siang segera melarikan diri ke Melaka, Johor Bharu dan kemudian ke Kuching sebelum ditangkap di Kota Kinabalu.

Lim Kit Siang sampai ke hari ini enggan mengaku yang dia menjadi punca tragedi berdarah 13 Mei 1969.

Lim Guan Eng sedang mengulangi sejarh tersebut, tetapi dengan cara yang 'lebih baik' iaitu menyalahkan UMNO, PERKASA dan MCA bagi setiap hasutan berbahaya yang dilakukannya!

8 comments:

Anonymous said...

Selalunya saya mengharapkan bapak SiBabi LGE, Lim Kit Sial, supaya mampus cepat. Nowadays, saya juga mengharapkan SiBabi LGE juga supaya mampus cepat-cepat sama dengan Si Bapak Sialnya.

Anonymous said...

Madey hampa tidak ada Mei 13 setakat ini utk mengangkatnya dlm politik , kecuali ada beberapa kerat je dari kalangan Perkasa dan bekas hakim cam Hamid ini.

maae said...

Mangkok ni memang bijak mencari kambing hitam, sah nya mengenakan Perkasa dan Umno galang ganti nya.

Melayu kena berkeras lagi menangani ekstremis cina ini...

Anonymous said...

Mmg babi la mana2 melayu yg menyokong cina terutama Dap utk menghancurkan Melayu

Anonymous said...

Cartoon ANAK BERANAK NILAH yang SELALU MENYUSAHKAN RAKAYAT DAN NEGARA.

Anonymous said...

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu)." (Al Baqarah: 120).

Begitu pula firmanNya (yang ertinya):"Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari ugama kamu kalau mereka sanggup (melakuk

Anonymous said...

Mungkin mreka bdua akan mbuat melayu bsatu.

Anonymous said...

LGE adalah manusia pertama yang sanggup masuk penjara kerana berjuang untuk budak perempuan yang dirogol Tan Sri Rahim Thamby Chik di Melaka. Di manakah Melayu pada masa itu??????? Di mana kah KeIslaman pada Melayu untuk berjuang untuk kebenaran?????? Melayu hanya nak tunjuk2 ikon Islam bagi tatapan org2 yg tidak berpendidikan . Islam dijadikan objek politik rakus UMNO tanpa addin. Pendekata, Islam itu dah mati dalam org2 UMNO , hanya berbuih buih dimulut untuk mencipta polemik politik , itu sajalah kegunaan Islam buat masa ini untuk Melayu. Kalau nak tipu, tipulah diri sendiri.

 
Blogger Templates