Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 23, 2014

LIM KIT SIANG MARAH BILA FITNAHNYA DIUNGKIT-UNGKIT... TAHU PULA DIA MALU!!!

Lim Kit Siang ingat sebab dia Penasihat Agung Seumur Hidup DAP, maka dia mempunyai akses yang sangat besar untuk berbuat apa-apa sahaja. Sedangkan orang lain pula perlu sentiasa patuh dan akur kepada segala kehendak serta kata-katanya.

Dia tidak pernah salah. Yang salah cuma orang Melayu, anti Pakatan dan Kerajaan Umno-BN.

Dia cuba menimbulkan polemik berhubung taraf KLIA2 yang dipandangnya hina dan lekeh. DAP dan PKR cuba menggambarkan bahawa KLIA2 yang sentiasa sesak, telah dibina untuk mengkayakan kroni, tidak berfaedah dan membuang wang rakyat.

Dan para penyokonh mereka yang boleh disifatkan sebagai pemabuk air ketum, akan turut bertepuk tangan dan membenarkan apa-apa sahaja pembohongan oleh para pemimpin DAP dan PKR.

Dalam Twitternya yang sangat menarik, Lim Kit Siang dengan penuh bangga memberitahu satu dunia yang KLIA2 telah dilanda banjir menyebabkan pesawat-pesawat yang sepatutnya mendarat di KLIA2 terpaksa mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, Johor.

Maksud dan motifnya mudah... memalukan negara dan Menteri Pengangkutan, Liow Tiong Lai yang seringkali disifatkan oleh DAP sebagai penderhaka dan pengkhianat kaum  Cina di Malaysia kerana masih bekerjasama dengan UMNO, MIC dan parti-parti berasaskan Bumiputera Sabah Sarawak dalam Barisan Nasional.

Tan Keng Liang, salah seorang pemimpin utama kepimpinan Pemuda GERAKAN, segera menyergah Lim Kit Siang dan mendedahkan yang Kit Siang sedang menfitnah KLIA2 dan Liow Tiong Lai, Presiden MCA.

Kit Siang pada mulanya cuba bertahan dengan fitnahnya namun semakin ramai yang menyertai Tan Keng Liang yang turut mendapat serangan menggila daripada RBA yang akan berbuat apa-apa sahaja demi mempertahankan Lim Kit Siang dan kepimpinan DAP.

Akhirnya setelah tidak mampu lagi bertahan terutama selepas Tan Keng Liang memberi tempoh sampai jam 11:00 malam tadi untuk Kit Siang menarik balik posting bodohnya sebelum laporan polis dibuat, Kit Siang mengeluarkan satu lagi posting, memohon maaf kepada Liew Chin Tong, pemimpin DAP yang dipertanggungjawabkan untuk kerja-kerja publisiti dan penerangan. Alasan yang diberikan Kit Siang, dia telah mendapat maklumat yang tidak benar dari penumpang.

Pastinya ia mengingatkan kita bagaimana Kit Siang enggan memohon maaf kepada rakyat Malaysia atas tragedi 13 Mei 1969 sebaliknya menuding jari kepada konflik dalaman UMNO yang pada ketika Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj mendapat kritikan hebat kerana gagal serta kurang serius menaikkan ekonomi negara dan masyarakat Melayu-Bumiputera selain kebergantungan kuat kepada England dan Amerika Syarikat.

Setelah bertalu-talu kena giat dan dimarahi, akhirnya Kit Siang mengeluarkan kenyataan yang dilihat melepaskan geram kerana dia terkantoi... dia marahkan sesiapa sahaja yang menyebut tentang fitnahnya yang gagal itu. Bahkan dia melabelkan mereka sebagai MURAHAN.

Yang fitnah murahan dia tu, dia tak sebut langsung...

Kan perangai yang sama menurun kat Lim Guan Eng, kan?

7 comments:

Anonymous said...

HELLO KIT SIAL
ENOUGH IS ENOUGH MOMKEY
NOTHING IS GOOD IF IT COMES FROM THE OTHER SIDE
THEY ONLY GOOD WHATEVER DILIVERED BY SETAN SON LIM GUAN ENG
WE WANNA KNOW MORE ABOUT UNDERSEA TUNNEL AND ETC
DAMP 0OLD DIE SOON- TROUBLE MAKER
WHO WAS ''BEHIND HAND'' -13TH MAY '69 .-STUPID SHITTT

Anonymous said...

This guy is crazy, remember protest for plus hiway back in 80's , think he should use the old road, hatred to the bone

Anonymous said...

In 60's 13th may, in 70's Felda,in the 80's plus hiway ,in the 90's ASB , in 2000 ISA ,2010 whatever development is wrong n waste for LKS , stupid decade after decade hansap old man.

Anonymous said...

Ini olang tua lim mutut2 kit SIAL lo....

Anonymous said...

Dulu KIT SIAL ni boleh cakap mcm HERO,

Dulu TIADA INTERNET,

DULU TIADA TWEETER..

SEkalang, dia mcm ORANg BODO lain..

Apa Istimewa kit Sial ini elain dari kesanggupan mengutuk melayu..

IDEA? talak.

anakmalaysia said...

Bukan LKS lagi tapi KING OF DAPIGS....

Anonymous said...

Mmg bodoh la apek sorang ni... kasi bubuh dalam penjara apek ni

 
Blogger Templates