Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 26, 2014

MEMANG HARAMJADAHLAH... KIT SIANG MENIPU LAGI!!! TAK PADAN TUA DAH NAK MAMPUS!!!


Kit Siang sekali lagi menjadi CHEAPSKATE POLITICIAN atau lebih tepat lagi menggunakan kaedah CHEAPSKATE untuk mendapatkan perhatian. Kerjanya menipu dan bila sudah terkantoi, menyalahkan orang lain.

Nampaknya, si APEK TUA kembali semula menipu.

Hanya selepas dua hari menipu tentang KLIA2 dilanda banjir dan semua penerbangan telah dilencongkan, semalam, sekali lagi APEK PUAKA yang terlalu desperate untuk menghilangkan populariti Najib Abdul Razak yang terus pulang dari Honolulu, Amerika Syarikat setelah rancangan bertemu Obama diatur beberapa bulan sebelumnya dipendekkan. Sekali lagi Lim Kit Siang tweet, bahkan turut berblogging semata-mata untuk menyatakan bukan sahaja Najib Abdul Razak belum sampai ke Kelantan tetapi juga menurutnya, TIADA MENTERI-MENTERI UMNO yang melawat mangsa-mangsa banjir di Kelantan.

Menurutnya: "Bukan sahaja PM bercuti secara rahsia di Hawaii, tiada seorang pun Menteri UMNO yang melawat Kelantan yang teruk dilanda banjir untuk menunjukkan keprihatinan Kerajaan Pusat semenjak 1971."

Siapa pula yang hendak dipersalahkannya kali ini? Penumpang kapalterbang mana yang akan dijadikan sumbernya? Adakah dia akan kembali meminta maaf kepada Liewyang dilakukannya dalam kes penipuan membabitkan KLIA2?

Umurnya yang sudah tua, tidak menghalangnya untuk meneruskan tradisi menipu. Dia lebih banyak bercakap menggunakan kepala lutut. Apakah pada tarikh-tarikh ini dan nama-nama ini bukannya melibatkan UMNO dan Barisan Nasional?

22/12/2014 - Dr Helmy Yahya, Timbalan Menteri Kesihatan melawat Tumpat, Kelantan.
25/12/2014 - Dato Mustapha Mohamed, sekembalinya dari umrah terus bekerja keras dan pada tarikh ini beliau berada di Kuala Krai, Kelantan.
25/12/2014 - DS Idris Jusoh, Menteri Pendidikan berada di Pasir Putih, Kelantan.
25/12/2014 - Dato Rohani Abdul Karim, Menteri KWKM turut berada di Pasir Putih, Kelantan.




Menteri Pengangkutan yang juga Presiden MCA, DS Liow Tiong Lai sentiasa berada di Lapangan Terbang Subang bagi menguruskan penghantaran bantuan ke Kelantan.

APEK PUAKA baghal tu sendiri tidak pernah meranduk banjir, pemimpin-pemimpin DAP sendiri belum nampak muka walaupun sudah mula sibuk mengeluarkan pelbagai kenyataan membabitkan bantuan DAP kepada mangsa banjir sebaik-baik sahaja berita kepulangan Najib dari Amerika dan terus ke Kelantan,baru hari ini berlagak menjadi hero untuk mendapat kredit setelah Kerajaan Pusat mengisytiharkan bantuan kepada negeri-negeri yang terlibat banjir seperti Kelantan, Terengganu, Pahang, Perlis, Kedah, Perak dan Johor.

Lebih menarik, Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lai dan beberapa orang pemimpin Cina-BN pun telah turun padang secara senyap-senyap tanpa perlu mencipta retorik seperti Lim Kit Siang dan DAP!!!


Bila dah tahu Kerajaan Pusat semakin giat membantu menerusi agensi, petugas awam dan sukarelawan, tibalah masanya DAP menunjukkan konon-kononnya mereka sangat prihatin. Sedangkan hakikatnya, hanya setelah Kerajaan Pusat dan Najib Abdul Razak menggandakan keprihatinan, barulah Lim Kit Siang dan DAP cuba ambil nama....

Bijaklah sangat tu, kan?





10 comments:

Anonymous said...

Kalau tak menipu tu bukan Cina la...

Anonymous said...

Sial punya Apek, entah bila nak mampus...

Anonymous said...

PKR DAN DAP...BILA BERGABUNG LAHIR LA MAHARAJA FITNAH MEGA

Anonymous said...

Selalu yg mcm ni liat nyawa dia. Tanpa dia tiada cabaran dn dgn ade dia darah meyirap slalu sebab bsabar

Anonymous said...

LKS bukanya PM, dia tak pernah jadi KM pun, janji dia menumbangkan UMNO sahaja sebab makan duit rakyat.

Anonymous said...

PKR DAN FITNAH BERPISAH TIADA

Anonymous said...

Apek pemakan babi nie mmg kuat menipu nama pun cina....knapa lah puak pemakan babi nie ada kat mesia g la balik tempat asal

Anonymous said...

Menteri2 UMNO datang pada waktu malam sebab itu orang tak Nampak, biasalah itulah ciri2 Penyamun, nak curi rumah2 yang terbiar dan kosong.

Anonymous said...

Ingat babi, monyet, ular semua ada kat Malaysia sebelum muncul Tarzan Melayu,,jadi Tarzan lah yang sepatutnya berambos....

Anonymous said...

Begitulah jenis Cina kafir babi pu...mak LKS tua nak mampus. Yg buat komen sealiran dgn LKS ni pun jenis pu.... mak juga, otak di lutut, perangai macam babi juga. Pihak berkuasa bertungkus lumus membantu mangsa banjir, yg jenis otak di lutut ni macam LKS ni elok mampus saja.

 
Blogger Templates