Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 19, 2014

SELEPAS TIMBULKAN PROVOKASI SUPAYA BERLAKU PERGADUHAN ANTARA KAUM DAN ISLAM-KRISTIAN, LIM GUAN ENG SEKELUARGA BERCUTI KE EROPAH!!!

Semuanya bermula seperti satu ulangan Krismas dan perutusan tahun baru 2013 oleh Guan Eng apabila dia mengumumkan HALALNYA KALIMAH ALLAH untuk digunakan oleh bukan Islam.

Dan akhirnya berlakulah kelam kabut dengan umat Islam di Malaysia terutama yang dangkal ilmunya, yang terlalu mengagungkan liberalisme dan terlalu takut dikatakan kuno, berpecah belah dengan pelbagai pendapat yang berasakan mereka dari golongan arifbillah.

Pecah belah umat dan fahaman politik memudahkan kerja-kerja memecah belah.

Kini Guan Eng yang sudah berjaya menimbulkan kekalutan, bercuti bersama-sama dengan ahli keluarganya ke Eropah di bawah pembiayaan rakyat Pulau Pinang.

Tugasnya diambilalih oleh Nga Kor Ming. Dengan bantuan Malaysiakini yang bijak mencari ruang, yang bijak menunggu peluang dan berada di tempat sepatutnya pada waktu yang tepat, berita tentang 'ahli UMNO dan PERKASA' mengoyak poster ucapan Krismas yang mengandungi kalimah ALLAH, berjaya diviralkan.

Undang-undang sedia ada sengaja dicabar oleh DAP dan cubaan untuk menunjukkan betapa ganasnya umat Islam, berjaya dibuktikan menerusi kejadian koyak poster di bangunan DAP Perak.

Siapa yang akan dikenakan tindakan? Provokator yang sengaja mencipta polemik dan mahu mencetuskan kekacauan agama atau mereka yang gagal berfikiran secara waras atau lebih tepat lagi memakan umpan Malaysiakini dan DAP?

KITA TENGOK KE MANA HALA UNDANG-UNDANG DAN PENGUATKUASAAN DI NEGARA INI!!!

9 comments:

Anonymous said...

BABI2 ini kena belajar dengan BRITISH..

Melayu merupakan makhluk yg aman damai..

Tetapi bila usik Islam & Kerajaan Melayu,

Melayu akan menjadi PERUSUH..

Walau pun TAHU semua ini, bagaimanapun BABI2 ini cuba LAGI mengacau..

Sedangkan Umat Kristian, Buddha, Hindu sudah lama di Nusantara tak pernah dikacau..

Bila BABI tonyok mengacau, LAMA2 Melayu naik angin..

(banyak melayu tak puasa, minom todi, tak semayang, main pompuan, Tapi masih ISLAM - jangan PERTIKAI keIslaman Mereka)

Nasihat saya kepada BABI TONYOK:- hidup paling kuat pun 100 tahun, elakkan dari mengacau kerana TAMAK.

Harta yg HANG ada pun dah CUKUP untuk 4 generasi..

Fikir LONG TERM, tak perlulah Menggunakann Allah dlm BIBLE - hidup senang. Lu ingat masuk Kristian boleh masuk syurga??

Anonymous said...

Tiori pengkaji Brtish dan Barat memberi penekanan kepada konsep Nusantara, seolah Semananjung Malaysia merupakan sebahagian daripada Nusantara Melayu. Kenyataan ini menafikan peranan Siam yang telah lama menduduki Semenajung. Hakikatnya, Semananjung dan Siam disambung dengan segenting kra dan laluannya lebih mudah dari Semananjung ke Siam, berbanding laluan perarairan dari Indonesia. Raja Siam menguasai sepenuhnya Semananjung sehingga diserang Majapahit/Sri Vijaya, tapi masih lagi Kerajaan Siam mantap selepas itu dan memungut ufti sampai ketibaan British. Konsep Nusantara serta keperibumian Melayu disebarkan oleh British dengan tujuan melumpuhkan pengaruh Raja Siam dan seterusnya menguasai Semanajung sebagai jajahan.
Sebanarnya, orang Melayu, yang merupakan “seafarers” dapat layanan baik daripada Raja Siam dengan syarat penyewaan Tanah dibayar dalam bentuk bunga emas.
Untuk tujuan penjajahan British lebih selesa berbincang dengan Raja2 Melayu berbanding Siam.

Anonymous said...

Pepatah melayu sarang tebuan jgn djolok. Melayu npk lemah tpi bila sabar sdah spai ke phujung, maka tiada lgi kta2 tpi tindakan. Semoga Allah, selamat umat islam

Anonymous said...

Hakikat Raja2 melayu sudah lame wujud. Ade yg bsaudara dgn krabat raja siam dn juga indonesia. Tpi dmana dtgnye raja cina . puterinye sje yg bkahwin dgn raja melayu. Dan cina ini asalnya bukan dri asal cina bukit atau kuli. Maka ini adalah tanah melayu yg org yg dtg ksini atau pendatang k cni cuba nafikan sjarah dn fakta sjarah. Raja melayu dn islam bpisah tiada maka janji british hak istimewa bumi harus diptshankan.

Anonymous said...

Cuba kalau ada sesiapa yg rajin selidik aturcara perjalanannya kemana. Termasuk Israel tak?

Manalah tau kot-kot pergi kesana mintak dana lagi dan didoakan supaya cepat dapat merampas kuasa ...

Anonymous said...

Anon 12:35 AM

Fakta sejarah mana kau pakai nih? I-Tching sendiri pun tidak menyebut tentang Kerajaan Siam... Kerajaan Siam yang mana kau maksudkan? Siam Ayuthia? Siam Sukhotai?

Nak berbohong fasal fakta sejarah pun, agak-agak la... bukan semua orang bodoh macam kau!

Anonymous said...

Konsep Nusantara dan Pribumi dimulakan oleh Barat dan UMNO untuk penjajahan ke atas Semananjung dan Borneo.Tak ada Ungkapan sedemikian sebelum ketibaan Belanda dan British.

Anonymous said...

mananya bukti?

Anonymous said...

Anon 10.58
Tolong jgn putar belitkan fakta. Dia ni ade ls puak dapigs yg asal kturunan bukan dr cni. Pribumi ade dmane dn cina bukan pribumi cni.ini fakta. Ulang cina bukan asal dari tanah semenanjung atau dri kepulauan indonesia bornea filipina kalimantan tpi dri negara cina.ini fakta dn bangsa ini la klau tak mnipu bukan........sape lgi

 
Blogger Templates