Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, December 21, 2014

ZAIRIL 'CHRISTOPHER LIM' KHIR JOHARI KATA DR.MAHATHIR SEBENARNYA PENGEMIS TERDESAK, BUKAN MELAYU!!!


Penolong Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Zairil Khir Johari meluahkan rasa sedihnya, apabila seorang pemimpin terhormat seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, merendahkan diri sehingga menggambarkan senario yang bukan sahaja mustahil, bahkan penuh tipu muslihat.

Dia berkata demikian, susulan laporan media yang memetik bekas Perdana Menteri itu sebagai berkata, masyarakat Melayu sudah hilang dominasi dan telah diremehkan sehingga menjadi ‘pengemis’ kepada orang Cina.

Dr Mahathir dilaporkan sebagai berkata: “Sekarang UMNO, PKR (Parti Keadilan Rakyat) dan PAS perlu meminta sokongan daripada DAP untuk memenangi pilihan raya umum. Apabila kita menjadi pengemis, kita tidak lagi mempunyai kuasa.”

Zairil sebaliknya berpendapat, orang Melayu sebenarnya berada di kemuncak dalam semua aspek.

“Daripada segi politik, setiap jawatan penting kerajaan, daripada Perdana Menteri Kerajaan Persekutuan, 12 daripada 13 Menteri Besar terdiri daripada orang Melayu.

“Dominasi Melayu juga sangat jelas dalam institusi-institusi negara, seperti badan kehakiman, pasukan polis, perkhidmatan awam dan tentera.

“Jika itu tidak mencukupi, Melayu juga membentuk majoriti penduduk Malaysia, selain mencatatkan kadar kesuburan yang satu setengah kali lebih daripada orang Cina.

“Ini bermakna orang Cina dan kaum-kaum lain semakin mengecil dari segi populasi penduduk,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Daripada segi ekonomi pula, Ahli Parlimen Bukit Bendera itu berpendapat, meskipun pemilikan ekuiti Melayu pada tahun-tahun awal Dasar Ekonomi Baru mungkin dalam digit tunggal, pemilikan itu telah berkembang pesat sejak beberapa dekad lalu.

Katanya, menurut Bank Pembangunan Asia, ekuiti yang dimiliki syarikat berkaitan kerajaan (GLC) daripada permodalan pasaran Bursa Malaysia dan penanda aras pasaran Indeks Komposit Kuala Lumpur (KLCI), masing-masing berada pada kadar 36 peratus dan 54 peratus.

Ini bermakna sebahagian besar ekonomi Malaysia dikuasai GLC yang secara umumnya dikuasai orang Melayu.

“Dan jika semua di atas tidak mencukupi, kedudukan istimewa Melayu juga termaktub dalam perlembagaan.

“Selain itu, bukan sahaja sebarang pindaan perlembagaan yang melibatkan kedudukan Melayu memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen (yang dalam erti kata lain memerlukan sokongan penuh Melayu), ia juga memerlukan kelulusan Raja-raja Melayu.

“Jaminan ini bermakna, tidak akan ada sebarang ancaman terhadap orang Melayu di negara ini. Siapa sebenarnya yang terancam?” soalnya.

Bagi Zairil, kumpulan yang berdepan risiko kehilangan kuasa adalah UMNO, khususnya selepas prestasi buruk mereka dalam Pilihan Raya Umum ke-13, tahun lepas.

“Dengan hanya memenangi 47 peratus undi popular, gabungan parti politik yang diterajui UMNO itu merupakan kerajaan tanpa mandat popular.

“Berikutan prestasi pilihan raya yang mengecewakan, UMNO telah pun melutut dan menjadi pak turut kepada kumpulan nasionalis sayap kanan, seperti PERKASA (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) dan ISMA (Ikatan Muslimin Malaysia).

“Bukti yang paling jelas adalah tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang membuat pusingan U terhadap janjinya untuk memansuhkan Akta Hasutan,” katanya.

Tambahnya, akibat tidak berdaya menangkis tekanan daripada sayap kanan, dan tanpa mempunyai agenda ekonomi jelas dalam menghadapi masalah nilai ringgit yang semakin lemah, harga komoditi merosot serta prospek inflasi dan penggunaan domestik yang bakal mengecut, berikutan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada April 2015.

Jadi, tidak menghairankan UMNO dan Dr Mahathir terpaksa menjaja ketakutan serta memilih cara terdesak untuk memulihkan sokongan yang merosot, katanya.

10 comments:

Anonymous said...

Zairil Christopher Lim Khir Johari tu faham ke maksud tersirat Dr M.
DAP dan yg sewaktu dgn nya saja yg tak faham.
DR M musuh no 1 DAP maka tak heran LKS mengarahkan pecacainya menyerang habis2an bukan saja utk batuan politik DAP tapi membantu Najib utk kekal supaya lebih mudah DAP Gerakan MCA utk merealisasikan agenda besar org cina.

Anonymous said...

Zairil ni melayu kah? Klau bukan melayu lebih baik tutup mulut dari berkata2 perkara yang bukan berkitan dirinya.

Anonymous said...

KAH KAH KAH ....si kit siang bangkai hidup tu kononnya nak menyindir Tun M. tetapi tidak secara direct. Dia guna lah budak cina Christopher Lim ni yang Melayu HANYA PADA NAMA. Kit siang ingat kita tak tahu semuanya yang dikata kan oleh pemimpin2 DAP adalah atas arahan beliau?

Apek tua woi, orang tahu lah Christopher Lim tu budak cina yang tak mengenang jasa Melayu. Jasa kaum bapak tiri dia.

Takde sapa yang tertipu lagi la, kit siang woi.

nonbal said...

Ha ha ha!!! Lihat bagaimana si cina lahanat ni bingkas bersuara dengan sangat pantas (didesak oleh lge?).. lge mengarahkannya supaya pantas mengingatkan melayu supaya tidak lari dari fokus menjahanamkan bangsa sendiri... sesekali bahasa dan hujah TDM telah memperlahankan rentak pemusnahan kendiri... memperingatkan melayu... ini yang sangat di gusarkan oleh para cina dap ini....
Si kiasu ini tanpa segan mengungkit kecermerlangan melayu, kehebatan melayu... (mengakui kecemerlangan umno?).. tapi diakhir bicara macam biasa memisahkan melayu dari umno.. supaya fokus tidak lari... yang nak dimusnahkan ialah umno (bukan melayu)... sibodoh melayu akan menelannya tanpa mengunyah... kah kah kah!!!

Anonymous said...

Apek,dah report polis ke kes gambar ko dgn Dyana? Bila nak buat press conference, ajak Bini ko sekali.

IzharyMD said...

Salam.
Secara bodohnya Cristoper Lim Zairil ni menyerang Tun M yang tiada jawatan apa dalam UMNO.. lepas tu serangan maha bodoh itu makan diri berbelit2..

SO MAKSUD LIM SIAL dan DAP bahawa mereka telah akui UMNO sangat berjasa pada Melayu senhingga Melayu skrg sangat berjaya dan tak perlu risau apa2.

Dan pula statement tu pula membohongi segalanya dalam perjuangan Pakatan Haram yg didominasi oleh DAP dan sekilgus membodohkan PAS dan PKR, buat apa lagi nk tumbangkan UMNO setelah berjaya menaikkan org Melayu.

Itulah DAP.. bangsa bodoh yang politik mereka hanya politik bertaraf NAJIS BABI.. semudah itu pun mainan bodoh mereka yang sangat karut masih ada org Melayu yang terliur dan menjilat2 DAP laknatullah ini mcm si munafik Mohamad Sabu.. atau Mat Sabu lahanat.

Jika statement di atas tu tak betul pula menandakan Cristoper Lim Zairil Cina anak angkat Melayu ini memang dasar pembohong.. parti DAP bapak pembohong..

MElayu hany aberjaya dlm lingkungan yang didominasi UMNO iaitu kerajaan. GLC semua tu hasil UMNO.. tp selain dr dominasi UMNO.. Melayu MELUKUT di tepi gantang.. dihina mcm penduduk Melayu Pulau Pinang..

Insitusi politik Melayu wpun dilindung oleh Raja2 tp dengan majoriti Melayu yg rosak mcm Anwar, maka Raja2 Melayu pun akan di halau dan dimansuhkan..

Statemnt Cristoper Lim Zairil ini patut disambut balas oleh jentera UMNO sbg BOLA TANGGUNG yg ampuh untuk di sepak kembali pada DAP dan Pakatan Haram krn sarat dgn bahan yg boleh dihentam semula pada DAPig ini.

Itulah lemahnya dan BODOHNYA DAP skrg tapi mahu berlagak angkuh dan gila tamak kuasa.. sehingga tahap main perang saraff yang 'MENIKAM' diri mereka sendiri..

Cina DAP bangsa spesis Yahudi Asia.. atau sesondol BABI dalam kandang.. parti yg tkpernah berhenti dari memusuhi Melayu dan Islam sejak mereka sampai di Tanah Melayu dulunya..

Apakah ramai lagi MELAYU BUTAKAYU seperti Mat Sabu PAS itu yg tak terbuka hati utk mengenal musuh sebenar iaitu DAP??

Anonymous said...

Bila nak mapuh babi ni..

Gabenor johor said...

Sebab si cina ini terdesak nk cari perempuan melayu..maka Dyana lah tempat dimelampiaskan nafsunya

Anonymous said...

Bila Cina Cina sial ni semua nak berambos dari Malaysia.

Anonymous said...

Saya amat bersetuju dgn pendapat saudara... kini kita dapat lihat belang dan tembelang dap yang setiap hari menyalahkan umno kononnya m3njahanamkan m3layu, menyebabkan melayu mundur, hari ini atas desakkan untuk mengaburi mata melayu, mereka telah sanggup mengaku melayu cemerlang (konon) dibawah umno.... menelan kembali khahak hijau m3reka demi kekuatiran melayu ini akan ters3dar dari mimpi. Melayu tak akan bersatu selagi adanya pemimpin pkr, pas b3rserta bloger pr yang akan kembali melekakan bangsa melayu..... demi politik, demi kekuasaan dan wang ringgit.....

 
Blogger Templates