Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, January 14, 2015

ASAL CINA-DAP SAHAJA, MESTI TERLIBAT DAN MELINDUNGI PENJENAYAH... CONTOH TERBAIK TERESA KOK!!!


Sudah tiga hari isu MyEg diperkatakan. Melihat kepada orang yang menimbulkan isu berkenaan iaitu Teresa Kok, sudah ada syak wasangka bahawa memang ada yang tidak kena dengan Cina-Yahudi tersebut. Dia akan bersuara apabila membabitkan kepentingan dirinya. Kalau untuk orang lain, terutama sekali untuk maslahat awam, dia tidak akan bersuara sama sekali.

Ternyata, memang ada benarnya apabila pendedahan yang dibuat oleh MyEg sendiri menunjukkan dan mempertegaskan mengapa Teresa Kok beria-ia benar menyalahkan MyEg dan Kerajaan Malaysia kerana RM38 sebagai fi kepada permit pekerja asing.

Rupa-rupanya Teresa Kok marah setelah pendapatan TONTO dan sindiket yang selama ini mengaut keuntungan berlipat-lipat kali ganda sekaligus menjadi punca kepada lambakan kemasukan pendatang asing ke negara ini, tergugat apabila Kerajaan melesenkan sebuah syarikat sahaja untuk tujuan tersebut. (BACA DI SINI)

Pastinya ramai yang masih ingat bagaimana DAP menjadi juara dalam memperkatakan tentang pendatang asing, tetapi pada masa yang sama, langsung tidak menyebut atau menyentuh pihak yang banyak membawa masuk, bahkan menjadi kaya-raya menerusi pemerdagangan manusia berbentuk pekerja asing.

Siapa yang menjadi majikan pekerja asing di negara ini? Siapakah yang beria-ia enggan membayar gaji tinggi dan lebih sanggup menggaji pekerja-pekerja asing secara haram, malah menjadikan DAP sebagai suara untuk menentang pihak berkuasa menangkap pendatang asing tanpa izin?

RM38 menjadi punca kemarahan Teresa Kok, malah RM38 itu dipersoalkan kerana dia sangat bimbang syarikat yang mengendalikan MyEG memperolehi keuntungan besar menerusi pendaftaran pekerja asing.

Bagaimana dengan TONTO yang sebahagian besarnya dikuasai oleh TRIAD dan kumpulan-kumpulan yang turut sama membawa jenayah di negara ini?

Kita juga pastinya ingat dengan kes NFCorp yang menyaksikan para pemimpin PKR dan PKR itu sendiri selain organ rasmi mereka, Keadilan Kini sedang disaman oleh NFCorp dan Pengerusinya kerana melakukan fitnah.

Pada ketika itu, yang banyak bersuara adalah Rafizi Ramli. Motifnya sangat mudah. Kewujudan NFCorp dan usaha kerajaan untuk mewujudkan pasaran daging lembu halal selain menjadi hub daging lembu halal untuk wilayah Asia Tenggara, telah menyebabkan kartel-kartel yang menguasai pasaran daging lembu atau sebenarnya daging kerbau dengan status halalnya amat diragui, kebimbangan.

Usaha-usaha terdesak telah dibuat dan satu usaha yang paling berjaya adalah dengan menggunakan ahli politik. Belum pernah DAP dan PKR khususnya mempersoalkan tentang status halal daging yang diambil oleh rakyat Malaysia terutama sekali warga Islam, tetapi menggunakan isu wang negara digelapkan jauh lebih menarik dan paling berkesan untuk menghapuskan keraguan berhubung motif mereka.

Akhirnya NFCorp terlungkup dan rakyat Malaysia, khususnya warga Islam dipaksa dan terpaksa menelan daging kerbau yang belum tentu sah halalnya selain penguasaan bagi kartel-kartel tersebut yang sebahagian besarnya bukan beragama Islam, diteruskan.

Isu membabitkan MyEG juga nampaknya mempunyai modus operandi yang sama. Kita hanya melihat Teresa Kok bersuara, tetapi yang pasti, dalam tempoh yang terdekat, Melayu-Melayu PKR yang kita juga tahu, amat mudah makan upah, akan mengambilalih kerja-kerja tersebut.

Johari Abdul sudah pun turut serta. Maka, kita tunggu pula Rafizi Ramli atau Saifuddin Nasution atau pun Nurul Izzah untuk 'campurtangan' pula.

7 comments:

Anonymous said...

Teresa ni macam betina sundal cinapek tongsan yang standard kurang ajar dan biadap setanding dengan tokong pukimak guan eng!!

Melayu Bangkit!!!!

Anonymous said...

MyEg pun tak guna bro .. Dulu bayar budak kaunter Imigresen Rm50 untuk projek sambung permit .. Sekarang kena bayar Rm1000 .. Semua orang berlumba buat duit .. Lu pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Takpe, kalau ada satu dua budak kaunter imigresen buat duit haram kita tangani bila tiba masanya.
SEKARANG KITA HAPUSKAN SINDIKET2 CINA/TRIAD SAMSENG2 YANG SUDAH MENJADI TAHAP KRONIK!!

pompuan sundal dap tu macam ibu ayam kepada gangster2 cina dan sindiket2 haram..sebab tu cina2 bukit sayang sangat kat dia!!

Anonymous said...

Masalah Myeg ni yang utama sesiapa pun boleh renew permit tanpa kebenaran majikan asal . Banyak kelemahan kerana Myeg tidak tahu proses Imigresen dan pekerja asing. Bagi pekerja yang salah guna permit contoh jadi pelacur tapi permit kerja restoran senang senang boleh renew permit.Bagi pekerja lari dari majikan lagi senang nak renew permit sebab Myeg tiada data pekerja yang lari dari majikan.

Anonymous said...

Hidup Melayu

Anonymous said...

chek kedua2nya..MyEG ni Pun bukan leh PERCAYA.

jangan2 Theresa ni wayang aja..

Silap2 samseng BURMA/PINOY yang dibuang NEGARA boleh HIDUP di Malaysia & MEROMPAK RAKYAT MALAYSIA.

Anonymous said...

D ajjal
A lliance
P eople

 
Blogger Templates