Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, January 3, 2015

BILA MELAYU JADI ANJING DAP, JADILAH MACAM AHLI PARLIMEN RAUB... ARIF SABRI!!!


Manusia yang gagal dan kecewa ketika berada dalam UMNO yang kemudian melihat DAP sebagai wadah terbaiknya untuk mengabulkan keinginan untuknya, cuba bersikap dan berkelakuan sebagai ANJING PENJILAT paling setia.

Arif Sabri yang juga merupakan Ahli Parlimen Raub sedar, apa yang dikatakannya sebenarnya akan merujuk kembali kepada dua orang pemimpin utama DAP iaitu Ngeh dan Nga serta Lim Guan Eng, majikannya sendiri.

Kata Arif Sabri, banjir di Kelantan telah menghancurkan kredibiliti Najib Abdul Razak. Najib Abdul Razak telah hancur katanya. Katanya lagi, kemusnahan besar di Kelantan menandakan Najib Abdul Razak tidak mampu menangani musibah besar'. Justeru nasib UMNO dan Najib, sudah musnah menjelang PRU-14. (BACA DI SINI)

Jawapan ringkas kepada Arif Sabri... KEPALA HOTAK KAU LER!!!

Kalau golf dijadikan sebagai alasan, sebelum Najib berlepas ke Amerika Syarikat untuk bertemu dengan Barrack Obama, semua persediaan telah dibuat. Kerajaan Negeri Pahang, Terengganu, Johor dan Perak juga telah bersedia sepenuhnya. Hanya Kerajaan Negeri Kelantan sahaja yang langsung tidak bersedia kerana mereka bukan sahaja diganggu oleh DAP, parti yang diwakili oleh Arif Sabri menerusi isu hudud tetapi juga kerana pembalakan tidak terkawal di Hulu Kelantan yang dimiliki oleh kroni-kroni DAP termasuklah Ngeh dan Nga.

Najib pulang semula ke tanahair pada 26 Disember, berbanding Lim Guan Eng yang meneruskan percutian mewah mengelilingi Eropah dan Anwar Ibrahim di beberapa buah negara seperti Australia, New Zealand dan Wales. Para pemimpin DAP di Malaysia, hanya pandai berteriak dan melalak di Twitter dan Facebook termasuklah UNCLE ANGKER @ Apek Puaka. Begitu juga dengan Nga Kor Ming yang cukup lancang mempertikaikan Najib, sedangkan dia yang merupakan antara orang yang bertanggungjawab menyebabkan banjir besar yang telah membunuh 21 orang di Kelantan, haram tak turun sebarang bantuan.

Hanya selepas teruk kena hentam, terutama sekali UNCLE ANGKER @ Apek Puaka di Twitter dan Facebook serta blog, barulah DAP teragak-agak untuk membantu. Diumumkan bantuan RM500,000 daripada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, sedangkan Lim Guan Eng masih berada di luar negara, sekaligus menjadikan bantuan tersebut hanya akan diterima pada penghujung Februari. DAP sendiri hanya mampu menghulurkan bantuan RM10,000 dengan harga dan nilai yang sengaja diperbesar-besarkan menerusi barangan yang seciput.

Tidak ada sukarelawan dari DAP yang giat menghantar bantuan kepada mangsa-mangsa banjir sekalipun merekalah yang paling kuat memekak di Twitter dan Facebook.

Hanya setelah banjir surut dan semakin banyak kecaman yang dibuat, barulah DAP mula mengedarkan gambar-gambar propaganda kononnya mereka membantu.

Sedangkan Najib pula, dari hari pertama kepulangannya ke Malaysia, sehingga ke hari ini, dia belum lagi berehat dari turun padang. Dari satu negeri ke satu negeri, Najib langsung tidak memilih bulu, tidak memilih parti dan tidak juga memilih penyokong. Beberapa pengumuman bantuan telah dibuat.

Majlis Keselamatan Negara yang dipertanggungjawabkan telah menjalankan tugas dengan cemerlang dengan bantuan PDRM, ATM, Bomba dan sukarelawan-sukarelawan dari NGO serta entiti-entiti tertentu.

Apa yang musnahnya?

Arif Sabri sendiri, apa yang dia buat di Raub? Ada dia tolong menjenguk atau menyelaraskan bantuan kecemasan untuk mangsa-mangsa banjir? Ada dia melawat mangsa-mangsa banjir di Temerloh yang berjiran dengan Raub?

Yang pasti, kalau berdasarkan kepada pemerhatian di Facebook, berita-berita palsu, tohmahan-tohmahan bodoh yang langsung tidak berkaitan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir dan kaitan-kaitan bangang yang dibuat oleh para pecacai Pakatan jelas menunjukkan mereka cukup gentar dengan kerajinan dan iltizam Najib turun padang.

Artikel ini membodek Najib?

Memang pun!!!

Pemimpin yang tahu dan mahu buat kerja perlu dibodek dan diampu. Manakala pemimpin seperti Arif Sabri, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim serta Nga Kor Ming-Husam Musa, perlu direjam dalam banjir lumpur sebab mereka hanya muncul untuk mengambil nama setelah orang lain berpenat lelah dan berusaha keras.


16 comments:

Anonymous said...

ITS EASY TO FIND FAULT ON OTHERS....
BUT CUBE CERMIN DIRI....... SEMPURNAKAH AKU ?
ANTARA UMNO DAN dap, Mana yang terbaik UNTUK MELAYU .
USE YOUR BRAIN MAN............. LUPUT DLM UMNO, SANJUNG DAP..... TAK ADA MORAL VALUE LANGSUNG !
JIJIK LAGI MENJIJIKKAN....

Anonymous said...

Habis yang dalam UMNO itu kebanyakkan main duit untuk dapat tempat dan jadi kaya macam mana orang yang ikhlas nak berkhidmat untuk rakyat dapat tempat. TDM pun sudah berkata macam2 ini kan sedang awak tidak pernak menjadi MT UMNO hendak komen

Anonymous said...

Habis makcik kau yang bercuti naik kapalterbang kerajaan ada sesiapa berani nak tegur?

Anonymous said...

Masih ada melayu menjadi petualang negara sendiri.
Nk sangat ke cina bukit jadi pm di tanah melayu ni ? ? ?
Bodoh piang ! ! !

Anonymous said...

aku dah ke Kg Gajah, Gua Musang & Temerluh hantar bantuan utk mangsa banjir...
semua ada ... cuma yg TAK ADA atau SANGAT KURANG ialah BANGSA CINA baik NGOnya atau YB nya ... yg ada simata sepet pun dari kalangan PLKN atau dari agensi kerajaan
diorang bukan warga Malaysia ke ?

Anonymous said...

Inilah masa terbaik bg pemuda umno nak merembat peruntukan banjir spt di pahang tahun lepas.duit derma dr arab saudi hilang ditelan air.peti n tv hanya atas kertas.peduli apa dgn rakyat..inilah masanya..

Anonymous said...

sibuk orang nyebat duit... tapi bantuan orang yang dituduh tu ler sampai dulu. Yang tak nyebat duit, haram biji kelentit pun tak nampak.

tak peduli ke rakyat? Yang dituduh tak peduli ke rakyat tu ler yang jadi macam Kerajaan Negeri Kelantan, bertungkus lumus sedangkan yang menyokong Kerajaan Negeri Kelantan, berpeluk tubuh dan banyak komplen!

Baso Bengong!

Anonymous said...

Bongok betul bloger umngok nie....dah najib kata bloger Umngok ni BANGANG masih lagi sokong .....hmmmmmmm.
A.Kadir Jasin proxy che det dah kata Najib perlu disingkirkan kalau BN nak kekal di Putrajaya..tetapi bloger bongok macam anda menyebabkan BN habis nanti.Patutlah che det kata yang bodo-bodo aje tinggal dalam umno.Dr Mahathir please take over Pentadbiran sebelum terlambat please ...we need you...before umno tinggal nama sahaja

Anonymous said...

Anjing kurap detected..
Sila abaikn kenyataan basi anjing di atas..

Sape2 yg ade tulang lebih boleh la di dermakn pd anjing di atas..

Sekian..hrp maklum..

Anonymous said...

Anjing kurap hilang arah.. Detected...

Sila jauhi binatang inu kerana sawan nye tak dpt di ubati..

Anonymous said...

Pengumuman penting..

Anjing kurap detected..!!
Sila jauhi binatang ini..
Lendirnye berwarna hijau teramat la busuk sehingga tiada sabun atau pewangi yg mampu mghilangkn bau nye..

Harap maklum...!!

Anonymous said...

Dia makcik aku... Dia punya pasal la nak ke mane pun.. Ade dia mtk duit kau..??
Kapal terbang tu pun kerajaan yg punya.bukan bapak kau yg punya..apsal mau sibuk..? Pegi jaga mak kau yg tgh jual pantat kt lorong haji taib tu.. kang saje je dorg tutoh free..
Bangkai punya org..!!

Anonymous said...

Sebenarnya pe fitnah yang ada kat komen2 ini adalah orang luar dari kawasan banjir, terutama orang orang Cina jahanam yang sengaja nak mengapi apikan orang Melayu. Cina Cina jahanam ini bila saja Bloger pro kerajaan menulis berkaitan dengan Parti babi(DAP), mereka akan membacanya dan terus memberi komen komen yang begitu cuai dan dah mereka ini keturunan babi hutan, maka mereka terus menghentam kerajaan dengan sengaja, so bagi para pembaca semua adalah lebih baik kita bersatu menghentam semula babi babi ini dengan seteruk teruknya...maybe kita boleh contohi Indonesia...di harapkan suatu hari nanti kan...

Anonymous said...

PENGOMEN DARI RED BEAN TU BERBAYAR. BUKAN FREE.
MAKI HAMUN DAN BUAT FITNAH TU SUMBER MUNTAH KEDARAHNYA.

Anonymous said...

Woi DAP tu orang Malaysia. Hampa ni kena tangkap sebab perkauman. Setakat ni DAP bersih tak songgelap wang negara . Depa adalah patriotik. BN ramai dah di sabit rasuah. Tak ada semangat sayang negara, tapi buat dokkk dono sajaaa. Muka tak malu. Banjir pi makan angin luar negara. Tak paham2. Bila lah Allah nak bagi depa ni9 pahammmm

Anonymous said...

Woi anjing...

Dah angkat tong taik kt tokong ke belum...?

Tak faham2 ke ko tu anjing kurap jer... Tukang angkat tong taik cina bukit...

Kalau nak mgaku rakyat Malaysia sila hormat perlembagaan... Jgn tau kedarah babi jer tiap hari..

Ko tak layak sebut nama ALLAH... Ko kn sembah tokong... Alang2 jd bangsat biar sampai ke mampus...

Mlm ni tak niaga burit mak ko ke...??? Ke dh tak laku... ??

 
Blogger Templates