Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, January 14, 2015

ISU NG WEI AIK ENGGAN BAYAR RM10 KERANA TAKUT MISKIN: KALAU DAH CHEAPSKATE, PERANGAI CINABENG TETAP TAK BERUBAH WALAUPUN BERGELAR AHLI PARLIMEN!!!


Ramai yang sudah menonton klip video yang menunjukkan betapa hebatnya Ng Wei Aik, ADUN Tong Gas yang turut menghalau imigran pulang ke negara asal tanpa sedar, dia sendiri adalah imigran selain menentang desakan Pulau Pinang dikembalikan kepada Kedah, naik angin kerana kononnya terpedaya dengan dua tarif bayaran tempat meletak kereta.

Dalam klip video tersebut, Ahli Parlimen DAP itu merungut dan enggan membayar RM10 untuk keretanya yang diletakkan di tempat yang berharga RM10 sebaliknya hanya mahu membayar RM5 sahaja.

Tonton videonya DI SINI.

Tidak sahaja berlagak seperti seorang CHEAPSKATE yang turut menghamun anggota POLIS BANTUAN yang cuba difitnah menerusi kenyataannya di Facebook, pengawal keselamatan dan menghuru-harakan keadaan tetapi turut menunjukkan sikap besar kepalanya berdasarkan penjelasan yang diberikan oleh pengurusan bangunan.

Dalam bahasa yang sopan, pengurusan bangunan menerangkan yang Ng Wei Aik berkemungkinan besar tidak nampak notis-notis yang diletakkan yang menerangkan tentang perbezaan harga meletak kenderaan di seluruh bangunan tersebut termasuklah di pintu masuk dan notis yang diletakkan di mesin berkenaan, bukannya pada tiket parking seperti yang dikehendaki oleh Ng Wei Aik.

Oleh kerana itulah, pengurusan bangunan 'meminta maaf' dan mengakui kesalahan mereka kerana memaparkan harga di tepi mesin dan tempat-tempat lain, bukannya dalam mesin tiket yang digunakan oleh si cheapskate Ng Wei Aik.

Berikut adalah penjelasan yang diberikan oleh Ng Wei Aik. (DI SINI)

"Sekiranya mereka boleh melayan seorang Ahli Parlimen seperti saya dengna cara begini, saya tidak dapat membayangkan apa akan berlaku kepada rakyat biasa seperti anda dan orang lain?"

"Kamu jangan cakap macam ni." Ng Wei Aik dilihat bersuara marah sebagai reaksi kepada kenyataan seorang anggota polis bantuan yang tidak kelihatan dalam klip video berkenaan.

Dia kemudiannya mendesak untuk berjumpa dengan pengurus dan menegaskan dia tiak akan membayar fi berkenaan selain merampas tiket parking dari tangan anggota polis bantuan.

"Kamu tidak ikut undang-undang. Kamu bertindak bagi pihak pengurusan," katanya kepada polis bantuan itu yang turut naik angin dan menyatakan Ahli Parlimen itu 'mabuk'.

Seorang wanita yang tidak dikenali dan besar kemungkinan seorang petugas parking, dilihat kemudiannya memberikan penjelasan kepada orang yang merakamkan klip video tersebut bahawa memang terdapat perbezaan harga di basement dan bukan basement.

"Parking basement dan di sini tidak sama. Basement RM10 selepas 10 malam. Kami cuba menerangkan kepadanya, tetapi dia enggan dengar," katanya.

Untuk tindakannya itu, Ng Wei Aik mendapat publisiti percuma dan parking percuma tanpa dia perlu membayar satu sen pun. Sekalipun Ng Wei Aik menunjukkan belang CHEAPSKATEnya dengan membayar RM5 tetapi pengurusan bangunan enggan terima.

Untuk pengetahuan, Ng Wei Aik adalah Setiausaha Politik kepada TOKONG, Lim Guan Eng dan merupakan Ahli Parlimen Tanjong selain bekas ADUN Komtar pada PRU-12 lalu. Dia juga merupakan Timbalan Pengarah untuk Pasukan Peronda Sukarela yang diharamkan oleh KDN.

Malah dia juga orang yang sangat popular yang telah mengisytiharkan '40 tahun banjir di Pulau Pinang boleh diselesaikan dalam tempoh 9 bulan' sejurus sebelum PRU-13 dan sebulan kemudian, Pulau Pinang dilanda banjir beberapa kali.

Dia juga adalah suami kepada ahli DAP, YUKI TAN yang cukup popular kerana menghina Islam, puasa pada bulan Ramadhan dan mengaitkan penembakan jatuh MH17 oleh tentera Ukraine dengan 'kelemahan' ibadat umat Islam, yang mana juruterbang adalah seorang yang beragama Islam.

6 comments:

Anonymous said...

Dajjal
Alliance
People

Anonymous said...

mentaliti ahli parlimen yang rasa dia perlu dihormati dan disembah. dia lupa rakyat pilih dia untuk jadi wakil kepada rakyat, bukan untuk disembah, diangkat dan diberi layanan istimewa.

As a voter, I really despise YBs who seem to be forgotten they were elected by RAKYAT to SERVE the people not the other way around.

Anonymous said...

Cina babi...harhhtuihh

Anonymous said...

BARU NAMPAK ? THN 1969 DAH TUNJUK DAH.
TAKEBEERRR. . .

Anonymous said...

babi ni gemuk sikit dari babi yang mempertikai jakim ekkk

Anonymous said...

Biasalah..

Specis ni kasta rendah punya Cina..

Specis yg banyak kat Singapore & dianggap sampah oleh negara China.

Specis ni berotak sempit, TAKUT miskin tak tahu Blessing economy.

Biasanya kalau dapat dia akan makan sampai gemok & mati.

Tak fikir orang lain punya- semua dia BETUL. Baca Signboard salah pun DIA tak mengaku..

Dah cakap mamak Balik India sampai keluar CCTV baru cakap tak ingatla..

 
Blogger Templates