Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 5, 2015

KAPAL DINAIKI AMBIGA TERLANGGAR AIS APUNG DI KARAK-TEMERLOH, TU PASALLAH DIA TAK MUNCUL-MUNCUL DI KELANTAN!!!


Masa kempen nak berdemonstrasi di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur, Ambiga Sreevanasan sanggup menghinakan diri, menyembah Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sanggup juga berbaik-baik dan bermanis muka dengan kepimpinan PAS terutama sekali anak Nik Aziz, Nik Abduh. Matlamatnya pada waktu itu ialah untuk menggunakan pengaruh Nik Aziz dan Nik Abduh bagi mengumpulkan lebih ramai tenaga demonstrasi yang berbaju kuning dan berarak di jalanraya terutama sekali dari kawasan Puduraya, Brickfield, Jalan Raja Laut dan Kampung Baru.

Macam-macam yang dikempenkannya. Kononnya untuk MEMBERSIHKAN segala kekotoran yang ada di negara ini. Kononnya juga mahu menghapuskan penyelewengan dan salahguna kuasa yang menyebabkan Pakatan Rakyat (BACA: DAP) kalah dalam PRU.

Sekarang merupakan masa terbaik untuk membuktikan dia memimpin gerakan BERSIH yang bertujuan mahu mewujudkan KEBERSIHAN dalam segala-gala hal.

Malangnya, Ambiga Sreevanasan dan konco-konconya seperti Marina Chin, Hishamuddin Rais dan Harris Ibrahim, langsung tidak kelihatan muka mereka di Kelantan khususnya untuk sama-sama berganding bahu dengan pelbagai NGO, pertubuhan sukarela dan orang persendirian yang sibuk mahu membersihkan kawasan-kawasan yang terjejas banjir yang telah memberi kesan kepada lebih 200,000 orang rakyat Kelantan, membunuh 21 orang dan menjadikan Kelantan muflis dengan kerugian lebih RM1 bilion.

Kalau untuk berarak dan berdemonstrasi, orang PAS terutama dari Kelantan dan Terengganu serta Kedah digunakan bagi dijadikan kambing gembala, dalam keadaan sekarang yang mana mereka amat memerlukan bantuan, mengapa Ambiga Sreevanasan tidak segera mengambilalih kerja-kerja yang dibuat oleh rombongan dari UMNO-BN, NGO, pertubuhan sukarela dan orang persendirian?

Mengapa dibiarkan UMNO-BN menjuarai bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di Kelantan? Mengapa tidak BERSIH segera turun membawa segala penyokong DAP yang pandai bercakap dan pandai segala-galanya untuk membersihkan rumah-rumah penyokong PAS?

Mana AMBIGA? MANA BERSIH?

Upppppssss.... terlupa sudah yang para penyokong PAS hanyalah kambing gembala. Sebagai kambing gembala, mereka hanya dibolehkan meragut rumput sendiri manakala tukang-tukang gembala pula boleh berehat panjang sambil menyalahkan orang lain mengapa kambing-kambing gembalanya dibiarkan meragut sendirian.


12 comments:

Unknown said...

Tak payah kata apa2...beruk2 ni bukannya ada akal

Anonymous said...

Keling.paria amiga pukimak dia lah

Anonymous said...

Kesian keling xsedar diri nih.

Anonymous said...

1:24, 2:20, 2:39 Bersih bukanlah pemerintah cam UMNO yang bermain main dengan duit rakyat , dimanakah ratusan billion yg diberi kpd kroni sekian lama . Kalau wang itu dapat dipulangkan , ataupun boleh dibekukan oleh EU dan AS , dan dikembalikan kpd rakyat Msia maka kesemua kerosakan boleh di baiki, bukan itu sahaja wang tunai boleh dibahagi bahagikan kpd mangsa untuk beberapa bulan sebagai gaji. Cyberwarior yang ditaja UMNO dengan duit rakyat itulah jenis penyakit di Negara ini yg amat merbahaya yang dimulakan Madey. Ingat UMNO je boleh memrintah!!, menang sebab tipu sekian lama. Bangsat dan Haramjadah betul org2 UMNO.

Kos kehidupan dah tinggi sangat, harap UMNO 'get out and get lost forever' kerana melaga lagakan rakyat utk membenamkan isu2 ini. Prestasi UMNO lebih kurang sama dengan Zanu PF Zimbabwe.

Anonymous said...

Doa KO tok guru kau dah kena pd rakyat negeri sendiri masih tak sedar diri lagi? Kalau tak bodoh tak boleh jd ahli PAS, yg cerdik mcm ust Nasharuddin Pas buang, yg bodoh mcm mat sabu & mahfuz diangkat jd pemimpin, ginilah balanya.

Anonymous said...

Jenis bodoh pah ke sudah bodoh tak nak mengaku bodoh basa bodoh sombong.

Anonymous said...

Banjir di Kelantan , yang kena ialah Kerajaan Malaysia yang dipimpin UMNO, bab berjuta juta akan disalurkan ke Kelantan secara paksa, tak kira suka atau tak suka. Dlm keadaan biasa, Kelantan susah nak dapat duit dari Kerajaan Persekutuan. Lagipun ramai rakyat biasa pun akan menderma. Jadi doa Tok Guru sudahpun dimakbulkan. Utk rakyat Ktan sudah biasa bermain dgn air dan mrk tetap akan bersama Tok Guru Nik Aziz Nik Mat.

Anonymous said...

Sembang kuat la lendir hijau ni...

Duit derma tabung memali mane...?????

Jwb yg tu dlu... Bru leh gebang...

Bodooohh...

Anonymous said...

Duit Memali itu kat juboh Madey, kan dialah orang yang bertanggung jawab ke atas insiden berdarah itu., Bangsat Betul Malabari, Puki Mak dia ajau buat cam itu.

Anonymous said...

Baru kuar hutan ke anjing kurap ni...

Dah kenyang songlap duit ank2 yatim tunding jari kt org lain...
Ko panas bontot ape hal..?? Kna sawan anjing gila ke...??
Itu la.. Lenkali jgn makan harta ank yatim.. Kan dh sewel...

Anonymous said...

2.53 ni memang otak tunggul. Terlampau mendewakan n.ajis, aljuburi dan kitsial.
Setakat tu la saja pemikiran dia.

Anonymous said...

Setuju bro.
Agaknya kalau dah banyak melantak duit anak-anak yatim, camtu la bunyi cakapnya 5.43 ni.

 
Blogger Templates