Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, January 1, 2015

KERANA NAK SELAMATKAN NYAWA SEBAHAGIAN ORANG YANG TAK RETI BERSYUKUR, HELIKOPTER POLIS TERHEMPAS!!!



Empat orang pegawai dan anggota polis nyaris maut apabila helikopter yang mereka gunakan untuk menghantar barangan terhempas di Tanah Merah. Kejadian berlaku lebih kurang jam 6:30 petang tadi di Kampung Padang Basir Besar.

Juruterbang, ASP Amirul cedera parah. Manakala seorang lagi pegawai, ASP Hasli turut mengalami kecederaan. Turut mengalami kecederaan adalah seorang pegawai rendah berpangkat Sarjan Udara dan seorang awam.



Lokasi sebenar lokasi terhempas adalah di Kawasan Perumahan Kursial, Tanah merah, Kelantan. Helikopter berkenaan dalam perjalanan ke Kampung Padang Pasir Besar.

Ada ramai yang tak reti bersyukur dan berterima kasih dengan usaha-usaha yang dilaksanakan oleh anggota-anggota dan pegawai-pegawai polis. Pengorbanan seperti yang ditunjukkan oleh pegawai-pegawai polis yang terlibat dalam kemalangan udara itu, pastinya dilihat serta dianggap sebagai kemalangan biasa, walaupun sebenarnya mereka sedang berusaha menyelamatkan ratusan orang yang sebahagian daripada mereka cukup pandai bercakap dan komplen.


Beberapa klip video dan audio yang tersebar beberapa hari lepas memaparkan sikap sesetengah orang yang terus mengecam polis, tentera dan bomba kerana lambat menghantar bekalan makanan kepada mereka. Malah ada pula yang berlagak seolah-olah mereka terlebih pandai walaupun akhirnya mereka sekadar berpangku tangan dan mengharapkan bantuan sampai ke ribaan.

Kepada anggota-anggota dan pegawai-pegawai polis yang bertungkus-lumus melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan, terima kasih kepada anda sekalian. Walaupun anda mengorbankan nyawa, masa dan tenaga demi membantu masyarakat yang sudah mula lupa diri dan tidak sedar diuntung, anda masih juga dikecam.

Pun begitu, masih ramai rakyat Malaysia yang tetap menghargai dan tahu tentang pengorbanan anggota-anggota PDRM!


20 comments:

Anonymous said...

Semoga mereka sembuh segara dan tidak menghadapi kecederaan serious. Luka badan In Shaa Allah senang baik, luka hati yang berpenyakit tak ada harapan..

mansor said...

tajuk tu tentu ditulis oleh orang yang kurang akal

Anonymous said...

Nama Allah pun di jual, bersyukur jauh sekali. Tepat sangat lah tajuk tu. Bukti video kawan kawan berzina tak kisah langsung, orang guna senjata api terus di pecat tanpa pembelaan tapi yang guna pistol air disimpan sampai sekarang. Kat Kelantan haboh nak Hudud dekat 30 tahun punya cite kat pulak sokong kumpulan memurtad umat Islam, sokong gereja, tak tentang pembuatan, jualan & pesta arak. Azab yang turun kat Kelantan tu, umat ramai tak solat, pil kuda berlambak, pelacurun pun ada. Alasan bersempadan dgn Siam, kalau Islam betul, Golok tu jadi baik sebab terpengaruh dengan Islam Kelantan, ini Kelantan pula ikut Siam, Islam nama & politik je, sedar lah PAS bukan Islam, topeng je.

Anonymous said...

n.ajis berjaya mentarbiah org pas n kelantan supaya kufur nikmat..

Anonymous said...

Krew-krew yg dlm heli tu tak ikhlas agaknya ...

Anonymous said...

yang buat komen komen negative dan bodoh berkaitan bantuan kerajaan itu adalah manusia bengap, ulang... BENGAP tak bertempat..yang menunjukkan kebodohan diri dan bangsa..pihak kerajaan bersusah payah menolong dan bergadai nyawa, dan patut ke mamat dan minah bengap bengap buat komen negative...jangan lah kerana kamu bebas mengkritik kamu membuat komen negative,,,,apa tak komen sebab punca banjir...air hujan lebat bukan urusan kita, itu kehendak allah, tapi kamu bogelkan hutan, kamu halang air mengalir ke laut dengan selesa itu kerja puak puak kamu yang rakus dan pemimpin kamu yang gila kuasa merompak harta allah yang patut dijaga dan di usahakan cara berhemah...

Cencaluk said...

Saya pernah menulis artikal mengenai banjir di kelantan dan pahang di blog House PK.

Sepertimana yang saya pernah katakan Rakyat malaysia bukanlah MANGSA BANJIR tetapi Kerajaan yang di pimpin oleh BN sebenarnya adalah MANGSA BANJIR.

Di depani dengan karenah mangsa banjir yang asyik meminta dan juga sikap PEMBANGKANG dan juga penulis upahan mereka yang banggang membuat RAKYAT luar dari kawasan banjir serta NGO bertugas hilang rasa simpati dan timbul pulak rasa benci.

Seperti di kelantan kenapa tidak berkokok sahaja kepada PR iaitu kerajaan yang memerintah namun asyik menyalak kepada kepada BN yang mana Pembangkang. Namun ketika mengundi bijak pandai ini memangkah PAS apa yang mereka dapat...?

Kita lihat saja lakonan mereka selepas banjir banyak lagi lolongan tidak berpuas hati.

Menyalak aja pada Kak WAN Sepat dan Nuar KETUM bukankah mereka pakar menyelesaikan masaalah orang lain sedangkan masaaalah sendiritak diselesaikan.

Anonymous said...

Elok najib bg Kelantan kat siam je.....baru mangsa tak bersyukur ni tahu apa itu siam perut hijo....negeri Kelantan langsung tak berguna Dan sampah!!!!

Anonymous said...

Setuju! Negara x untung apa pun kelantan dlm malaysia.

Anonymous said...

Setuju sangat2..kita jual terus malaysia kt thai je.

Anonymous said...

kita jual sabah kat piliipin,serawak jual kat indon..semenanjung jual terus kat thai secara ansuran la..

Anonymous said...

Nanti gua pegi deal dengan raja thai...kot2 dpt rega tinggi.

Anonymous said...

Thai x mau vietnam n bagla nak kot

Anonymous said...

Yup betul tu... Kelantan ni satu sent pun xdak Guna...jadi beban je... Jual lelong pun takde sape nk...

Anonymous said...

Elok ko jual jer mak ko kat lorong haji taib...
Kehkehkehkehkeh

Anonymous said...

Setia Berkhidmat,Demi Bangsa dan Negara persetankan dengan golongan rakyat yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih.

Anonymous said...

Masalahnya satu negeri jenis manusia tak tahu bersyukur,kita desak najib serahkan Kelantan kepada kerajaan siam!!!!teringin juga saya tengok Nik Aziz pakai jubah Oren berkepala Botak bwk tasbih besar bola bowling!!!!ha....x teringin tengok gila!!!!!?????

Anonymous said...

" hampir hampir langit pecah kerana ucapan itu, bumi terbelah, dan gunung gunung runtuh" Banjir ni bru sikit je, " kerana mereka mendakwa Allah Yang Mahapemurah mempunyai anak"

Sokong lagi kafir laknat Kristian guna nama "Allah" kita tunggu bumi pula terbelah, taubat lah laum PAS.

Anonymous said...

Harap Kerajaan Kelantan dapat Merdeka dan bagi kemudahan untuk Pengkalan Tentera Amerika di bina di situ. Hasilnya pun banyak, telaga2 minyak pun dapat balik. Saya ada pergi ke Dammam dulu, Nampak pengkalan tentera yg paling besar AS di Timur Tengah. Tak ada masalah dengan umat Islam di situ.

Anonymous said...

Bagus jgk kalu Kelantan berambus dr Malaysia ni.. Buat semak jer. But mgabiskn duit kerajaan jer..

Tapi nak Tanya 1 soalan je... Nak ke usa dgn Kelantan ni yang rata2 rakyatnye bodo2...pemalas... Pandai mtk sedekah jer..

jgn kata usa.. Siam pun taknak...

Kahkahkahkahaakktuih

 
Blogger Templates