Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, January 10, 2015

MAKIN MAKMUR MALAYSIA NI, SAMPAIKAN DAH JADI SYURGA PEMINTA SEDEKAH ASING!!!


Dulu kalau tengok orang berkulit hitam, berbaju Melayu dengan serban dan berjubah, ramai menyangkakan mereka adalah mamak. Tetapi mamak tidak minta sedekah kerana hampir kesemua daripada mereka terlibat dalam perniagaan.

Akhirnya, apabila 'dunia internet' semakin meluas dan cerita tentang orang Rohingya yang bertebaran kerana dikejar seperti anjing kurap oleh pemerintah Burma, barulah orang di Malaysia tahu, kebanyakan peminta sedekah yang ada di Malaysia, khususnya di bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur adalah warga Burma dari bangsa Rohingya.

Sekarang ini, suku kaum berkenaan yang rata-rata mengaku beragama Islam tetapi sebahagian daripada mereka sebenarnya beragama Aghakhaniyyah Ismailiyyah yang dosa mereka boleh ditebus dengan 'zakat' kepada ketua mazhab mereka iaitu Agha Khan.

Selepas pembantaian besar-besaran kaum Buddha yang diketuai oleh sami-sami Buddha ke atas umat Rohingya dan umat Islam di Burma, kebanyakan daripada mereka melarikan diri ke Malaysia. Walaupun ada yang lari ke Thailand dan Indonesia, tetapi berbeza di Malaysia, di kedua-dua negara tersebut, termasuklah di Bangladesh, mereka diletakkan dalam kurungan dan tidak boleh bebas.

Hanya di Malaysia mereka bebas berbuat apa-apa sahaja, termasuklah meminta sedekah mahupun melakukan jenayah pembunuhan kejam menerusi berita-berita penemuan mayat-mayat mengerikan yang telah dikerat-kerat.

Kini fenomena peminta sedekah di simpang lampu isyarat di beberapa kawasan di sekitar Kuala Lumpur boleh dilihat. Kebanyakan daripada mereka, adalah masyarakat Burma. Malah fenomena budak-budak kecil jual jambangan bunga pula boleh dilihat di Bukit Bintang terutamanya.

Gambar di atas dirakamkan di Sungai Buloh, Selangor. Lebih tepat lagi di plaza tol, selain di Bukit Rahman Putra.

Mana Jabatan Kebajikan Masyarakat? Mana Jabatan Imigresen? Takkanlah tak ada sesiapa pun dari kalangan Jabatan Kebajikan Masyarakat atau Jabatan Imigresen yang pernah berhadapan dengan manusia-manusia peminta sedekah asing ini?


8 comments:

Anonymous said...

Perkasa ni mmg celaka harbi.Perkasa yg banyak merosakan nama umno dgn perkara2 bodoh dan berselindung di sebalik umno.perkasa babi ni suka menimbulkan kekacauan dan umno disalahkan.kami pemuda umno tidak memerlukan perkasa celaka ini.jangan cuba2 unt berbaik dgn umno tetapi pada masa yg sama nak pow pemimpin umno.mmg celakalah ahli perkasa.kami pemuda umno akan meludah muka presiden katak perkasa.
Kami sokong ketua pemuda umno lenggeng yg memukul ahli perkasa..

Anonymous said...

apo kono ko labi.

Anonymous said...

salah tempat nih... rasa-rasanya dalam blog ini tak ada sebarang cerita tentang PERKASA mahupun Pemuda UMNO kerana kedua-duanya adalah PONDAN!

raismazzadam said...

Hairan kan yang MENGEMIS di Biarkan....yg...BERNIAGA tapi TIADA LESEN di SITA DAN DI DENDA....itula KEHEBATAN PBT MALAYSIA....hanya bergaya dengan KERETA PERONDA MEWAH...MOTOR PERONDA MEWAH...TAPI BUAT KERJA PILIH BULU...YG KEDAI CINA...KOTOR, BUKAK MEJA HARAM, TIADA LESEN...PBT PEJAM MATA...JANJI MASYUKKK...KLU MELAYU, MAMAK...AYAT YG SELALU DI GUNAKAN...KAMI IKUT UNDANG2...KEPALA BUTOH LA...

Anonymous said...

Yang ko tiba-tiba menyondol tak tentu pasal macam babi hutan ni apa hal?

Anonymous said...

Kalau dah BABI , NYONDOL ajelah kerja nya...

Anonymous said...

Ini ape cite nie...salah umno ke?

Unknown said...

Aku rasa org ats tu sakit kot..lain yg ckp lain yg komen..

 
Blogger Templates