Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, January 16, 2015

NAJIB TENGOK PERKHIDMATAN LRT, DIKATAKAN WAYANG... TAPI AZMIN BASUH KAIN, TU KEPRIHATINAN MB SAMPAI GELAK BESAR KAKAK YANG 'DITOLONG'!!!

Hari ini, PM buat lawatan mengejut. Walaupun bukan sepertimana yang diamalkan oleh Tun Dr. Mahathir yang gemar membuat lawatan yang benar-benar mengejutkan secara bersendirian seperti orang awam, tetapi jauh lebih baik berbanding Dollah Badawi yang membuat pengumuman terlebih dahulu untuk membuat lawatan yang kemudian ditunggu pula oleh para pengamal media.

Lawatan mengejut PM adalah membabitkan perkhidmatan LRT. Sama ada sedar atau tidak, semenjak kewujudan LRT di Kuala Lumpur, sebahagian daripada masalah pengangkutan awam di Kuala Lumpur yang membarah semenjak pertengahan 1970-an, dapat disuraikan.

Dalam lawatan singkatnya, PM mencuba sendiri perkhidmatan LRT selepas solat Jumaat dari Stesen LRT PWTC menuju ke KL Sentral sambil berbual-bual ringkas dengan para penumpang yang jelas terkejut dengan kehadirannya. Seperti yang diperakui sendiri oleh Najib, tinjauan ringkasnya itu memberikan input kepadanya bahawa ada penambahbaikan yang perlu dibuat dalam usaha menaikkan mutu perkhidmatan pengangkutan awam di negara ini.



Sesuatu yang amat menarik berlaku hari ini ialah apabila para pecacai Pakatan jauh lebih pantas mencium berita tersebut dan dengan segera melabelkan lawatan dan tinjauan sendiri oleh Perdana Menteri itu adalah satu wayang yang sengaja dilakonkan untuk menunjukkan dia adalah seorang pemimpin berjiwa rakyat.

Pelbagai gambaran buruk segera dimainkan di media-media sosial tetapi mereka sama sekali buat-buat lupa apayang dilakukan oleh para pemimpin mereka sendiri.

Barangkali kerana Najib AbduL Razak meranduk air banjir, sibuk meninjau keadaan banjir di empat buah negeri dalam masa beberapa hari berturut-turut sehingga akhirnya dia sendiri dijangkiti virus E.coli, para pecacai Pakatan Rakyat menganggapnya sebagai satu lakonan berbanding lawatan-lawatan selepas banjir dan tanah sudah mulai kering oleh para pemipin Pakatan Rakyat.



Jadi apabila para pecacai Pakatan berkata dan menganggap lawatan dan tinjauan di atas perkhidmatan LRT hari ini sebagai satu lagi wayang, mahu tidak mahu kita terpaksa juga mengaku. Tidak dapat dinafikan Najib bermain wayang dengan berada di mana-mana sahaja, berbanding Azmin Ali, Menteri Besar Selangor yang khususnya berada di dalam sebuah rumah dan gambarnya telah membuatkan ramai yang menitiskan air mata.

Malah berbanding menjalankan tugas sebagai Perdana Menteri yang mentadbir negara secara makro, Najib 'hanya mampu' melakukan tinjauan di atas LRT dan langsung tidak membawa penyembur racun serangga RIDSECT bersama-samanya dengan sebilangan jurugambar dan wartawan yang akan merakamkan setiap aksinya bagi membuktikan betapa manusianya dan betapa rakyatnya Najib Abdul Razak.

Cuba bandingkan apa yang telah dilakukan oleh Azmin Ali dalam tempoh 100 hari selepas dia dilantik sebagai Menteri Besar Selangor. Siapakah yang anda rasa lebih wayang dan lebih berlakon?


7 comments:

Anonymous said...

Syabas DS Najib..teruskan berkhidmat untuk rakyat dan Tanah air.

Pasal macai PR tu biarkan sahaja anjing menyalak bukit! Jangan dilayan...not worth it!

Gabenor johor said...

Dan juga jgn layan ttg Tun M yg dok kutuk 1MDB tu..Tun M bengang sbb semua projek n tanah prime dpt kt 1MDB bukan dpt kt AK Berjaya YTL dan MK

Anonymous said...

Azmin...pi isap kote dlm jamban la. Dulu..jubo hang kena balun ngan nuar kimak..hang jgn buat2 lupa pulak aaa. Takbirrr satu kali...kahkahkahhh.

Azman said...

Syabas DS Najib, yg baik tetap baik, yg kurang kita tegur menegur.
Jgn jd spt parasit bloggers seperti Out Syed the Box dan Din Turtle yang siang malam 24 jam menyerang pemimpin se Agama sendiri kerana kebusukan hati dan perut yang membuak2.

Najib ada kelebihan yang mungkin tiada pada Tun M. Masing2 ada kelebihan tersendiri yg dikurniakan Tuhan sesuai dgn keadaan zaman.

Nasihat Tun M amat diperlukan kerana pemikiran dan pengalamnya berharganya sebagai Negarawan..
Cuma bila Tun M berterusan menyerang Najib dalam isu tertentu berulang2, perkara negatif tersebut akan kembali pada Tun juga. Secara tak langsung akan mencalarkan kredibiliti Tun M sebagai negarawan..kerana track record lepas Tun M dengan Pak Lah pun hal yang sama.

Bagusnya Najib tetap cool dan Mukhriz anak Tun M lebih matang bersabar dengan kerenah2 ini.

Lastly.. say GO TO HELL lah Asimin IceCream.. too much fake berlakon cuci longkang tak logik.. mcm lah hari2 dia akan cuci longkang.. nk humble pun biarlah masuk akal.. jgn nampak sgt menipu rakyat..

Syabas Najib.. harap bersabar dan diberikan keberkatan.

Anonymous said...

Nak merasa duk lokap ke.. ??

Anonymous said...

Akhir zaman fitnah berleluasan dan senang di percayai ,

anakmalaysia said...

Keep up the good work YAB Prime Minister Najib...use your gut and instinct which is bless on to you...biar yg dengki, cemburu dan pakatan Dapigs yg tak berguna/sampah tu melalak seperti anjing gile babi...

 
Blogger Templates