Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, January 7, 2015

NI BARU NAMANYA SIAL!!! NGA KOR MING PERTIKAIKAN SOFT LOAN NFCORP, UPAYAPADU PUNYA SOFT LOAN DIA TAK BUNYI LANGSUNG!!!




Mungkin ramai yang tidak tahu mengapa Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. diperkatakan dan mempunyai kaitan dengan Nga Kor Ming walaupun hakikatnya berdasarkan undang-undang tanah negeri Kelantan, tiada pemilikan bukan Melayu dan bukan anak Kelantan dibenarkan.

Mari kita perhatikan satu persatu:

1) Upayapadu telah dianugerahkan projek balak di tanah seluas 10,526 ekar di Relai, Chiku dalam Daerah Gua Musang, Kelantan.

2) Penganugerahan tersebut diberikan kepada Upayapadu oleh Kerajaan Negeri Kelantan menerusi Yayasan Islam Kelantan.

3) Upayapadu asalnya dimiliki oleh Tan Sri Wong Yeon Chai (a.k.a TENGKU WONG) dan isterinya Loo Chooi Ting. TENGKU WONG merupakan seorang taukeh balak Pahang yang masyhur menerusi skandal pembelian kereta-kereta mewah tanpa cukai dan melanggar arahan larangan pembalakan oleh pihak berkuasa sehingga akhirnya mencetuskan Krisis Perlembagaan pada pertengahan 1980-an.

Bekas Presiden GERAKAN, Lim Keng Yaik merupakan antara orang yang telah mendedahkan TENGKU WONG sebagai RAJA PEMBALAKAN HARAM di Malaysia. (RUJUK SINI)

4) Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming telah membeli sepenuhnya 100% kepentingan dalam Upayapadu daripada Tengku Wong, isterinya dan pemegang-pemegang saham lain pada April 2012 dengan restu dari Yayasan Islam Kelantan.

5) Upayapadu LANGSUNG TIDAK MEMPUNYAI SEORANG PENGARAH ATAU PEMEGANG SAHAM BERBANGSA MELAYU PUN!

6) Nga Kor Ming tidak tersenarai sebagai pemegang saham sama ada secara langsung atau tidak langsung. Tetapi Ngeh Koo Ham memiliki 51% saham Upayapadu dengan 1% secara langsung dan 50% menerusi pemilikan 99.99% ke atas Abundance Plantations Bhd.

7) Kenyataan Kewangan Tahun 2013 menunjukkan Upayapadu memiliki aset bukan semasa bernilai RM29 juta dan RM9 juta untuk aset-aset semasa. Bagaimanapun, syarikat itu juga memiliki liabiliti bukan semasa bernilai RM46 juta yang mana termasuklah pinjaman-pinjaman daripada pemegang-pemegang saham dan RM16 juta PINJAMAN MUDAH dari KERAJAAN PERSEKUTUAN.

8) Bagi Tahun Kewangan berakhir 2013, Upayapadu merekodkan KOSONG dalam perolehan dan RM700 ribu dalam kerugiaan. (KOSONG perolehan mungkin boleh diterima sekiranya TIADA SEBATANG BALAK PUN DITEBANG ATAU DIJUAL).

9) Nga Kor Ming dikatakan berasal dari Kelantan memandangkan Kod Negeri pada kad pengenalannya adalah 03.... SAMBUNG BACAAN DI BULETIN 247

13 comments:

Anonymous said...

Inggeris datang HALAU Cina,
Cina datang HALAU Melayu,
Melayu datang HALAU Kera....

Kasihan bangsaku dipijak2,
Diberi betis mahukan kepala,
Klu kaduk sudah naik junjung,
Ayuh Melayu asah parangmu kita amuk.

Anonymous said...

Mcm anwar la,pong pang kata orang rasuah diri sendiri cakau 3 billion!!!!

Anonymous said...

Mohon sultan kelantan masuk campur dan batalkan anugerah tanah itu. Anak melayu kelantan lebih berhak dari b

Anonymous said...

Macamana company yg tiada langsung lembaga pengarahnya melayu islam boleh dapat kontrak pembalakan anugerah yayasan islam kelantan. Macam2 benda pelik dilakukan oleh orang yang mengaku arif agama islam di kelantan. Tak hormat alam, tak takut Allah, itu sebabnya datang peringatan dalam bentuk bah besar.

Ted Manoff said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

main silap mata...bro....

Ted Manoff said...

Sultan tak da share tanah dia dibuka ?..zuhud betul dia ye..kalau dia tak tahu lagi pelik...sampai tak tahu apa berlaku di negeri dia..ish ish. ..conpius aku deh

Anonymous said...

Isunya bukan Sultan ada share atau tidak...itu tak perlu disebutkan...isunya anugerah Sultan di Salah gunakan oleh PUAKA2 dan Jembalang2 terdiri dari Nik Aziz dan dibantu oleh Husam n gang...yang diperalat oleh China Bangsat Kafir Harbi...

Anonymous said...

Pengeluaran lesen atau permit mesti ada syarat2 kelulusan nya. Pejabat Hutan boleh siasat jika ada pelanggaran syarat, batalkan lesen dan rampas deposit serta sita jentera dan dakwa pengusaha. Ada berani?

Unknown said...

Kena tya nik aziz..projek ni niz aziz yg lulus..tanda setia kwn

Anonymous said...

Nik aziz tu siapa? Mcm pernah dengar je.

Anonymous said...

nik aziz kawan syaitan.....dia yg mengaku...bukan aku cakap...

Anonymous said...

Betul...betul... Memang dia tu setan pakai Serban yg ke hulu hilir bwk najis sendri... Makin ari makin nyanyuk... Ulamak konon..puuuiiii...

 
Blogger Templates