Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 12, 2015

SELEPAS TERKANTOI BALAK DAN BANJIR DI HULU KELANTAN, KINI NGA KOR MING CUBA CAMPURTANGAN DALAM URUSAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA!!!


Kalau ada yang menyembah dan mengkagumi Nga Kor Ming serta Lim Kit Siang, sesungguhnya orang berkenaan benar-benarlah bodoh, bongok dan tersangat tolol.

Ini adalah kerana Nga Kor Ming dan Lim Kit Siang sememangnya jahil tentang negara yang mereka menjadi warganegaranya. Malah walaupun mereka adalah ahli politik, pengetahuan mereka tentang negara ini, terlalu cetek sehinggakan mereka tidak dapat membandingkan atau membezakan Mahkamah Tentera dengan Mahkamah Awam. Sebaliknya, mereka cuba mempamerkan kejahilan dengan mempromosikan Mahkamah Tentera sebagai satu lagi Mahkamah Awam.

Keputusan Mahkamah Tentera untuk memecat Mejar Zaidi, orang yang dipergunakan oleh Pakatan Rakyat dari kalangan penjawat awam untuk membuktikan bahawa keputusan PRU-13 telah dimanipulasi sehingga Pakatan Rakyat gagal merampas Putrajaya, cuba diulas oleh Nga Kor Ming dan dipertikaikan oleh Lim Kit Siang.


Agak menarik, memandangkan Nga Kor Ming dan Lim Kit Siang yang tidak pernah menyokong Angkatan Tentera Malaysia bahkan menerusi mulut Tony Pua, cuba dan memaksa Kerajaan Malaysia dan Kementerian Pertahanan khususnya mendedahkan rahsia-rahsia aset serta sistem keselamatan negara kepada pihak asing menerusi isu 'beli pada harga tinggi', tiba-tiba sekarang ini amat berminat dengan Mahkamah Tentera.

Mahkamah Tentera merupakan mahkamah yang sama sekali terkeluar dari mahkamah awam kerana ia benar-benar berada di bawah kuasa tentera. Tidak ada peguam-peguam DAP atau PKR mahupun dari peguam-peguam awam yang akan bertugas di Mahkamah Tentera. Tidak banyak publisiti yang diberikan kepada Mahkamah Tentera kerana perbicaraan Mahkama Tentera hanya melibatkan anggota-anggota dan pegawai-pegawai dari pelbagai cabang ketenteraan. Kecuali sekiranya mereka merupakan orang tertuduh yang melakukan perbuatan jenayah, mereka bukan sahaja akan dihadapkan ke mahkamah sivil tetapi juga mahkamah tentera bagi penentuan jawatan dan perkara-perkara lain dalam perkhidmatan mereka.

Sungguh mustahil bagi ahli-ahli politik dinosaur seperti Lim Kit Siang tidak tahu perkara itu tetapi tidak mustahil untuk taukeh balak seperti Nga Kor Ming tidak mengetahuinya!

Sebelum Zaidi, sudah ada pegawai-pegawai tinggi ATM lain yang telah dibicarakan dan dipecat selain dikenakan pelbagai jenis hukuman termasuklah gantung tugas dan sebagainya. Namun memandangkan kes-kes mereka tidak melibatkan keuntungan bagi pihak Pakatan Rakyat dan DAP khususnya, tiada satu pun yang disebut.


Perhatikan ayat-ayat subversif yang ditunjukkan oleh Lim Kit Siang. Dia memberitahu para pengikutnya, Zaidi dipecat oleh Mahkamah Tentera kerana DAKWAT KEKAL, padahal Zaidi dipecat kerana melanggar undang-undang Angkatan Tentera Malaysia. (BACA DI SINI)

Lebih menarik lagi ialah apabila Nga Kor Ming dan Lim Kit Siang cuba mengaitkan UMNO, Barisan Nasional dan Najib Abdul Razak dalam kes ini walhal Angkatan Tentera Malaysia berada di bawah kuasa DYMM Yang Di-Pertuan Agong. Tiada mahkamah di Malaysia yang dapat mempertikaikan keputusan Mahkamah Tentera dan proses yang sama berlaku di seluruh dunia apabila melibatkan Mahkamah Tentera.

Sudah pasti Nga Kor Ming dan Lim Kit Siang tidak tahu menahu tentang perkara ini kerana mereka hanya berminat dengan balak bernilai puluhan juta ringgit dan bukannya dunia ketenteraan. Mari kita desak, berapa ramaikah sanak saudara, anak-anak mereka atau pun para pengikut mereka sendiri yang terlibat dalam dunia ketenteraan atau kepolisian berbanding menjadi gangster dan samseng kongsi gelap?

Kerana itulah mereka sangat BODOH, SANGAT JAHIL dan SANGAT BANGANG sehingga mempertikaikan dan mempolitikkan keputusan Mahkamah Tentera dengan alasan DAKWAT KEKAL yang sebenarnya tidak langsung disebut dalam perbicaraan Mejar Zaidi di Mahkamah Tentera melainkan perlanggaran undang-undang angkatan tentera iaitu bercakap dan mendedahkan maklumat kepada media tanpa kebenaran daripada pegawai tertingginya.

Nga Kor Ming dan Lim Kit Siang tahu beza tak?

Jangan harap mereka tahu kerana mereka hanya tahu membezakan balak dengan gunung-ganang untuk ditarah licin sahaja. Selain dari itu, mereka JAHIL BONGOK!!!

Cuma seperkara yang amat menarik, ADAKAH SEBENARNYA NGA KOR MING DAN LIM KIT SIANG MAHU MENGISYTIHARKAN PERANG KE ATAS ANGKATAN TENTERA MALAYSIA terutama menerusi ayat Twitter yang dibuat oleh Nga Kor Ming:

"Major Zaidi was sacked! The reason: 'Making statement to the press without approval'. What say you, M'sian?"


11 comments:

Anonymous said...

i will say cina dap celaka, fuck u cina dap celaka

Anonymous said...

Perang kpd ATM bermakna perang kpd Agung juga kan. Sendiri mau ingat. Mejar ni pun bukan taktau risiko tp saja degil. Pasni bole mtk keja dgn tokey balak. Tgk dia nak beri ke tak.

sesejuk mata memandang said...

Bakal calun Pakatan dalm PRU14

Anonymous said...

D ajjal
A lliance
P eople

Anonymous said...

Heret jer Nga Ngeh Babi Bersaudara ke Mahkamah Tentera...
Bicara kes balak
Amacam ?

Anonymous said...

Ambil tindakan undang-undang segera terhadap mereka ini kerana menghasut rakyat untuk mempertikaikan keputusan mahkamah tentera serta menimbulkan kebencian terhadap pihak tentera dan kerajaan.

Anonymous said...

Wowwww...sekarang ini DAP begitu berani untuk menentang segala undang undang di Malaysia ni..di sokong oleh pihak PKR dan PAS..nampaknya Melayu yang majoriti ini telah di jadikan minoriti oleh puak puak Cina jahanam ini. so sebagai majoriti...apa yang sepatutnya kita hendak buat untuk menangani puak puak yang sengaja nak mengapi api kan...HARUS KAH KITA TERUS BERSABAR????...apa kata anda pula?

Anonymous said...

pasal tu Negara China buang mereka..

Mereka semua sampah

Anonymous said...

Kakitangan awam pun kena tindakan jika memberi maklumat pada media tanpa kelulusan.... C'monlah sial, biasalah tu.

Unknown said...

Ni lah bangsa yg suka perosak negara..tp apa blh buat..org melayu jgk yg tido sebantal.mkn sepinggan

anakmalaysia said...

Dapigs pun banyak pecat keahlian mereka sendiri..ni nak menghasut tindakan mkmh tentera..terang2 jahanam 2 ekor ni nak hasut ingin menunjukan keprihatinan TAIK mereka...publisiti murahan!!

 
Blogger Templates