Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, January 15, 2015

SENANG, KAN? BAGI SAJA ALASAN, KURANG PANDAI BERBAHASA, MAKA HARAP DIMAAFKAN SEPERTI ERIC PAULSEN!!!


KUALA LUMPUR: Peguam Eric Paulsen dibebaskan daripada tahanan reman oleh pihak polis setelah berada di dalam tahanan selama dua malam.

Beliau yang dibebaskan atas jaminan pihak polis pada jam 4.30 petang Rabu menyatakan, sepanjang tempoh penahanan polis telah melayannya dengan baik dan secara profesional.

“Saya tidak mengulas lebih lanjut kerana kes ini di bawah siasatan pihak polis dan akan menganggu siasatan pihak polis,” ujarnya ringkas.

Bagaimanapun, Eric menyatakan pada masa hadapan, beliau akan lebih berhati-hati untuk memilih perkataan sebelum memuat naik status di laman sosial.

“Setiap rakyat Malaysia berhak untuk menyuarakan pandangan dan pendapatnya tertakluk kepada Perlembagaan Persekutuan,” katanya.

Eric yang ditahan dibawah Akta Hasutan 1948 turut memberitahu bahawa komputer riba dan telefon bimbitnya masih dirampas oleh polis.

“Telefon dan komputer riba saya masih dirampas untuk tujuan siasatan,” jelasnya

Eric yang berbaju putih dan berseluar jeans biru dengan riak wajah ceria turut ditemani oleh peguamnya Michelle Yesudas dan Radzlan Jalaluddin.

Dalam pada masa sama, Eric memberitahu bahawa satu kenyataan akan dikeluarkan dalam pada masa terdekat.

“Selewat-lewatnya esok, saya akan memberikan kenyataan. Tetapi sebelum itu saya harus berbincang dengan rakan saya dahulu,” ujarnya.

Sebelum ini, pada 12 Januari, pihak polis telah menahan Eric kira-kira jam 9.40 malam di Brickfields, Kuala Lumpur, ia dipercayai bagi membantu siasatan susulan kenyataannya mengkritik khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), menerusi media sosial, minggu lalu.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menerusi akaun Twitternya berkata: @PDRMsia baru sahaja menangkap Eric Paulsen di Brickfields. (SUMBER)

8 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

Apabila sesuatu kerjaan itu lemah sehingga melutut utk undi cina..akan lahirlah puak2 penentang yg ingin mnjatuhkn kerjaan yg dipimpin SI BACUL

Anonymous said...

WOW!!!!
DI MALAYSIA ITU MACAM KER¿¿¿¿¿

Anonymous said...

tak pandai berbahasa? dia ni peguam ke ape? lu nak tulis apa, lu suka...tapi jangan bikin hati orang lain panas...kita pon muleh buat lu hati panass.

Anonymous said...

inilah dia 1malaysia

Anonymous said...

Yg aku tau jenis yg tak pandai berbahasa tu BABI...sebab tu dia main sondol je

Anonymous said...

Ai ya ...tok pek lu punya nama lasyat lo...Elik Pau San

Anonymous said...

Tak ada kah sesiapa yang secara sukarela dapat mengajar babi ni erti hidup dengan membuat satu penerajang dimukanya? kalau perlu bagikan 2 atau 3 penerajang melayu kemuka babi ni supaya dia akan sedar diri....

Anonymous said...

dia ni mat saleh dari Sweden ke??? tapi kenapa sepet je mata nya

 
Blogger Templates