Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, January 14, 2015

WAHAI ORANG-ORANG ISLAM!!! ERIC PAULSEN TELAH DIBEBASKAN DENGAN JAMINAN POLIS LER!!!


Telah sampai berita yang menyatakan bahawa Eric Paulsen, si sepet bernama orang putih yang juga merupakan Ekstremis Kristian yang sentiasa mencari ruang dan peluang untuk menghentam umat Islam mahupun agama Islam seperti hasutannya konon khutbah dan solat Jumaat menyuburkan ekstrimisme, telah dibebaskan dari reman dengan jaminan polis selepas direman selama dua hari.

Menurut si empunya cerita lagi, Eric Paulsen telah dibebaskan pada jam 4:30 petang tadi. Bagaimanapun, ia sekadar cakap-cakap kerana pihak polis belum lagi membuat pengumuman secara rasmi.

Nampaknya tanpa Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), tiada apa-apa yang dapat dilakukan bagi orang seperti Eric Paulsen. Sekaligus peristiwa pembebasannya ini akan menggalakkan lagi lebih ramai di kalangan ekstremis untuk melakukan perbuatan yang sama kerana mereka sangat tahu bahawa Akta Hasutan tidak akan membolehkan mereka ditahan lama.


Sebenarnya ada dua lagi akta yang tidak pernah digunakan oleh pihak polis selain Akta Hasutan mahupun Akta Polis dan kedua-dua akta berkenaan sebenarnya jauh lebih ketat berbanding Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang kini hanya tinggal dalam sejarah. Kedua-dua akta tersebut adalah POCA dan POTA yang berada di dalam Kanun Keseksaan 130 dan 131.

Dan berbanding SOSMA, kedua-dua akta berkenaan memperuntukkan penahanan tanpa bicara selama 72 hari!

Bagaimanapun sehingga ke hari ini, pihak berkuasa belum lagi menggunakan kedua-dua akta berkenaan.


5 comments:

Anonymous said...

Kita juga ada POPOC(Public Order and Prevention of Crime) Ordinance 1969 (tak pasti kalau DS Najib dah hapus jugak) di mana oraang yang di syaki boleh ditahan lebih 60 hari dilokap yang sama, dan ada lagi.....!!! sehingga 2 tahun.

Anonymous said...

Kan Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL-SOTONG/DAYUS dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM dari Barat-ZIONIS dan ejen-ejen mereka dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM; sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Syria, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si PENGGANAS Barat/NATO- ZIONIS!!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

nampaknya tak berkesan AKTA HASUTAN!!!!!!
hasutan makin meningkat nampaknya¿¿¿¿¿¿¿
Kerajaan terlalu banyak u turn¿¿¿¿
terlalu berlembut¿¿¿¿
sifat utama Melayu.....pemaaf¿¿¿¿
terlalu banyak kita dipermainkan¿¿¿¿¿

Anonymous said...

macam ni aku sokong IS lah..sebab IS dapat menyampaikan mesej dengan jelas sampai dunia tahu Islam tak suka agamanya di hina...kalau kita tak berani pertahankan agama ...jangan kutuk orang lain yg berhempas pulas berperang kerana agama...rasanya IS betul...berita barat putarbelit sampai org islam jauhi IS....

Anonymous said...

Oi anon 10.18pm, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

Lu jgn. bikin temberang aahhh -IS tu adalah diKETUAI ejen yg. menjadi PENYAMAQ-ISLAM dari si PENGGANAS /ISrael/Barat (disyaki NATO yg, juga disertai ISrael)- utk. MENJATUHkan Islam serta membunuh umat Islam dlm segala mcm. GENOSID serta 'menghalalkan' ROMPAKAN/PENJAJAHAN berterusan Barat/ISrael ke atas Dunia Islam!


PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

 
Blogger Templates