Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, January 3, 2015

WAYTHAMOORTHY HINDRAF TAK LEPAS MASUK KUCHING, TERSADAI DI LAPANGAN TERBANG DAN TERUS BENGONG!!!


Berita yang paling mengasyikkan yang kurang diberikan perhatian!!!

Waythamoorthy, Pengerusi HINDRAF yang cukup hebat menuntut pampasan daripada Kerajaan British dan Ratu Elizabeth tetapi kemudiannya ternyata kempen tersebut hanyalah untuk mengembongkan tembolok para pemimpin Hindraf semata-mata, hari ini menyertai sebilangan orang yang dikenakan sekatan perjalanan ke Sarawak.

Penghasut tersebut telah sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching pada jam 11:30 pagi tadi. Bagaimanapun Imigresen Sarawak telah memerintahkan dia mengambil penerbangan balik ke Kuala Lumpur.

Sehingga jam 12:45 tengah hari, Waythamoorthy bagaikan orang bengong, masih mundar-mandir di Lapangan Terbang Kuching sambil menelefon sana sini minta tolong.

Waythamoorthy sepatutnya membentangkan kertas kerja di Forum Umum tentang Akta Hasutan 1948 petang tadi, mewakili entah siapa!

Sebenarnya Waythamoorthy bukan sahaja dikenakan larangan perjalanan, bahkan sepatutnya kedudukannya dan haknya sebagai RAKYAT MALAYSIA juga perlu dikaji balik terutama dalam pembabitannya menghasut kaum India untuk mempercayai cerita dongengnya yang tidak berpuas hati kerana British meninggalkan datuk neneknya di Tanah Melayu dan enggan menerima mereka sebagai warganegara Britain.

Anehnya, Waythamoorthy dan Hindraf tidak pula memperjuangkan pengembalian kewarganegaraan India... sebaliknya terpekik terlolong tentang kewarganegaraan Komanwel, Malaysia dan Britain!!!




30 comments:

Anonymous said...

Bising2 sangat, kenapa pariah ni tak nak balik India??????

Bawak pariah DAP celaka, si Rayer to sekali!

Menyemak je kat sini. Memang malang nasib Malaysia. Menjadi tuan rumah kepada pendatang2 yang kurang ajar dan biadap!!

Anonymous said...

Macam mana dgn pendatang 2 Melayu dulu dari kepulauan Indonesia. Ada orang kata hanya Asli dan orang2 Borneo yang boleh ditakrifkan sebagai Pribumi. Ada orang kata orang2 Siam lah yang terawal memerintah Semananjung. Mungkin kena dibincangkan di PBB siapa kah sebenarnya orang awal di sini.

Anonymous said...

buta sejarah. seluruh nusantara adalah kepulauan melayu. tak kira u duduk indonesia , malaysia, filipina atau mana-mana kepulauan melayu adalah penduduk asal sini.

Anonymous said...

1:02 am yg buta sejarah.masuk tadika balik.

Anonymous said...

Malaysia ini asalnya dipanggil TANAH MELAYU lah ngok....

puncakbistari said...

Anon 1:02 memang buta. Seluruh nusantara Melayu adalah Tanah Melayu...

Anonymous said...

Bodoh betui hang nie x penah sekolah kot tu pasal buduh paria....membaca pun x mau sebok nk isap dadah ngan minum todi tu pasai binawe al bangsat keling memang pendatang kalu kat negara lain depa panggir budak itam kat malaysia nie ja keling ramai selain kat india....pi baca buku dh la bodoh nk suruhh org pun jd bodoh

Anonymous said...

Dulu mana ada negara indonesia yg ada disebut penjajah malay archapalago termasuk malaysia. Org melayu pun org melayu asli asalnya yg telah berubah kehidupan mereka pengaruh dari org melayu d kepulauan lain.

Pendikar Borneo said...

Tiori pengkaji Brtish dan Barat memberi penekanan kepada konsep Nusantara, seolah Semananjung Malaysia merupakan sebahagian daripada Nusantara Melayu. Kenyataan ini menafikan peranan Siam yang mula2 menduduki Semenajung. Hakikatnya, Semananjung dan Siam disambung dengan segenting kra dan laluannya lebih mudah dari Semananjung ke Siam, berbanding laluan perarairan dari Indonesia. Raja Siam menguasai sepenuhnya Semananjung sehingga diserang Majapahit/Sri Vijaya, tapi masih lagi Kerajaan Siam mantap selepas itu dan memungut ufti sampai ketibaan British. Konsep Nusantara serta keperibumian Melayu disebarkan oleh British dengan tujuan melumpuhkan pengaruh Raja Siam dan seterusnya menguasai Semanajung sebagai jajahan, memandangkan Kerajaan Siam semakin lemah seketika itu.
Sebenarnya, orang Melayu, yang merupakan “seafarers” dapat layanan baik daripada Raja Siam dengan syarat penyewaan Tanah dibayar dalam bentuk bunga emas.
Untuk tujuan penjajahan British lebih selesa berbincang dengan Raja2 Melayu berbanding Siam. Pendek kata Semananjung adalah milik Raja Siam dan sebahagian dari Tanah Jajahan Siam Purba. Konsep Bumiputera hanya di ujudkan Tunku untuk mendapat kuasa politik dikalangan beberapa etnik yang ujud pada masa itu, dan telah jadi satu permainan politik UMNO sejak dari itu, dgn tidak ada bantahan dari mana2 pihak kerna rasa hormat kpd negarawan ulung itu tanpa apa2 rasa kecurigaan kpd niat beliau. Baik kalau isu ini diselesaikan di peringkat antarabangsa kerna tidak ada pengiktirafan sebegitu sehingga ini yang diberikan kepada penakrifan konsep ‘Nusantara’ dan ‘Bumiputera’ yang diujudkan oleh pihak2 yang berkepentingan. Dengan pemergian Tunku ungkapan2 seperti UMNO, Bumiputera , Pribumi, Nusantara telah digunakan sepenuhnya oleh musuh2 Tunku yang merampas kuasa daripada beliau , dan pengkhianat2 ini sepatutnya tidak di iktiraf oleh mana2 pihak di Malaysia. Penyelesaian muktamad konflik yang dibawa oleh penentang2 Tunku harus di selesaikan oleh kuasa2 besar secepat mungkin.

Anonymous said...

Seperti yang dikatakan 10:25 , kemungkinan besar Melayu adalah bangsa lanun yang tidak mempunyai penempatan kekal di mana2 tempat kecuali di Kepulauan Indonesia. Empayar2 Indonesia telah bertembung dengan Siam dari masa ke semasa menjadikan Semananjung sebagai penempatan sementara dengan persetujuan Raja Siam dan memantapkan kedudukan mrk setelah kedatangan kuasa2 eropah bermula dgn Portugis, kerana Siam tidak setanding dengan kuasa2 baru yang mula ujud di rantau ini.

Anonymous said...

Bilakah Sultan Amerika nak datang kemari untuk menyelesaikan masalah yang semakin besar ini yang di bawa oleh Sultan Malaysia, Sultan Madey Mohamad Kuti ibni Sultan Iskandar Kuti Haramjadah Laknatullah, keturunan Raja Madaliar, Penyamun Terulung Dunia ini.

Anonymous said...

Tanah Melayu seharus nya digantikan dengan nama Siam ' Swarnabhumi' .

Anonymous said...

Barua2 pembangkang Anak Haram Sial Pukim_k Dia Otak pat dubur di gemari Anwar Pendubur Tegar berkokok di atas!!!

Anonymous said...

Amerika ade sultan..??

Fuuyyooooo...

Takeeebbeeerrr....
Lendir hijau sharusnye buat kenduri doa selamat sempena ketibaan sultan amerika..

Taaakkeeebbeeerrr...

Anonymous said...

Tak boleh la mcm tu.. Nanti sultan amerika marah pulok..

Kahkahkahkah...

Takkeebbeerrrr..

Anonymous said...

Sultan Amerika nak belajar tentang sejarah Semananjung Dari Sultan Madey Mohamad Kuti, keturunan Raja Madaliar.

Anonymous said...

pembangkang melayu mana nak ngaku melayu. dia orang arab, atau kalau melayu kelantan dia perasan dia bangsa siam. lepastu orang lain di gelarnya lanun. sampaikan ada yg bodoh menafikan seluruh kepulauan melayu bukan penduduk asal.

Anonymous said...

tulis panjang last nak claim kata kerajaan siam. nat screw longgar ke apa. banjir balak kat kelantan kerajaan siam saja ke yang bantu.?

Anonymous said...

Laaa... Baru nk belajar ke..? Ape ke bahalul la sultan amerika ni..sama je bahalul dgn puak lendir hijau...
Sama2 la belajar kt tadika PASTI... Kompom nti cemerlang...

Kahkahkah...
Takeeebeeerrrrr

Anonymous said...

Dun wori bro...

Dorg dah panggil sultan amerika dtg membantu..

So,kerajaan Malaysia dh boleh keluar dr wilayah Kelantan skarang... Wilayah yg paling kurap..yg tak prnah dtgkn hasil pun pd kerajaan pusat...

Cuma pandai mtk sedekah & mgabiskn duit jer...

Puak lendir hijau Janggut sejemput di minta hadirkn diri ke majlis myambut ketibaan yg mulia sultan amerika..
Di wajibkn membawa tin milo sorg satu...

Taakkeeebbbeeerrrr...

Anonymous said...

si bodoh empayar siam muncul balik dengan fakta temberangnya!!!

woi badigol, empayar siam yang kau sebutkan tak wujud pun sebelum 1423. Jauh lebih awal sebelum itu, Bangkok sendiri adalah ibu negeri bagi sebuah kerajaan Melayu yang bersultan. Pertembungan Sukhotai, Ayuthia dan Melayu-Islam, akhirnya dimenangi oleh Sukhotai yang sekarang ni memerintah.

belajar lagi ler wei...

Anonymous said...

12:56 Versi UMNO Baru, semuanya yang terbaru. Ikut nafsu Sultan Madey Mohamad Kuti ibni Sultan Iskandar Kuti Haramjadah Laknatullah, keturunan Raja Madaliar.

Anonymous said...

Sultan amerika sudah sampai...

Takeeeebbeerrrrr...

Anonymous said...

Pengumuman...

Sila edarkn tin milo yg anda bawa... Jgn malu2 kerana perjuangan kita adelah untuk sultan amerika...

Silakan...silakan..

Takeeeebbeerrrrr...

Anonymous said...

Harap jangan lah melaung laungkan sgt Sultan Amerika ni kerana selepas Saddam Husin, yang mengantikan nya ialah Sultan Paul Bremer yang duduk selesa kat Istana Presiden Iraq, manakala Saddam tersungkur dlm lubang bawah tanah. Ini bukannya mimpi tapi sesuatu yang telah berlaku.Dah cukup kalau kita memohon utk keamanan.

Anonymous said...

Standard la tu bro...
Standard puak lendir hijau yg beriman dgn sultan amerika...

Otak dorg penuh dgn lendir hijau..

The Saviour said...

anon 1:42

mana rujukan kau... meh kita tengok siapa yang buat versi sejarah baru.

Anonymous said...

Dah ada orang main golf dengan Sultan Amerika untuk dapat pedoman. Bagus utk kemajuan Negara.

Anonymous said...

Jgn lupa jgk ade Nepal yg jilat burit mak ko... Bgus untuk kemajuan keturunan ko..

Anonymous said...

Lancau lu la baca buku lancau. Buku lucah semua tu memang untuk cuci kepala otak korang bodoh la.

 
Blogger Templates