Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 5, 2015

YEAAAHHHHH.... KETUA PEMUDA PAS SUDAH MULA LANCARKAN TABUNG MILO RUMAH RAKYAT... AMBIK KESEMPATAN BETUL KAU!!!

Malam tadi, laporan tentang ura-ura kewujudan tabung kemanusiaan atau lebih tepat lagi TABUNG MILO BANJIR PAS telah dibuat oleh banyak pihak. Ada pecacai PAS yang sanggup menggunakan dalil-dalil agama untuk menghalalkan perbuatan mereka menipu wang orang ramai yang digelarkan sebagai derma. Pembohongan, penyelewengan serta penipuan yang dilakukan menerusi beberapa tabung milo yang lain terutama sekali TABUNG MEMALI yang tidak sampai pun ke tangan golongan yang dijadikan sebagai umpan untuk memungut puluhan juta ringgit, cuba diselindungi dengan hujah-hujah agama.

Hakikatnya, PAS terutama sebagai Dewan Pemudanya sangat pintar mengambil kesempatan untuk mengumpulkan derma dan buat duit. Bagaimanapun, mereka apabila ditanya, bukan sahaja tidak dapat menjawab, bahkan LANGSUNG TIDAK MENJAWAB!

Sepanjang sejarah PAS mengutip derma termasuklah berkoperasi menerusi KOHILAL, tidak satu perkara pun yang positif. Bahkan ahli-ahli PAS sendiri mempersoalkan hampir kesemua tabung-tabung milo yang diwujudkan oleh PAS. Isi di dalam tabung-tabung berkenaan tidak pernah dibentangkan kepada ahli-ahli PAS sendiri sebaliknya apabila dipersoalkan, mereka tidak sahaja disuruh senyap dan patuh kepada konsep wala' dan tsiqah tetapi ada juga yang dipecat dari parti seperti Cikgu Non Baling.

Cikgu Non cukup terkenal dengan pendedahan skandal Tabung Milo Memali yang turut membabitkan ramai pemimpin tertinggi PAS termasuklah Mat Sabu. Pelbagai pendedahan yang memalukan PAS telah dibuat dan PAS seperti biasa, senyap sunyi langsung tidak berani bersuara.

Tidak sampai beberapa jam selepas soksek-soksek tentang tabung milo baru tajaan PAS akan diwujudkan, Suhaizan Kaiat Ketua Pemuda PAS mengumumkan penubuhan tabung milo Rumah Rakyat yang kononnya wang tersebut bakal digunakan untuk membina rumah tiga bilik di Manek Urai.

Sama ada derma berkenaan ikhlas atau sebaliknya, yang pasti inilah PAS... tukang minta sedekah dan pengemis sedangkan PAS mempunyai ramai ahli-ahli perniagaan serta kontraktor yang mendapat banyak kerja daripada kerajaan. Mereka juga mempunyai para penguasa balak yang bukan sahaja mampu menyewa helikopter semata-mata untuk meninjau kawasan balak yang telah didedahkan sebagai salah satu punca banjir besar di Kelantan yang memberi kesan kepada 200,000 orang rakyatnya, tetapi juga mempunyai kroni-kroni yang mengutip ratusan juta ringgit daripada skandal tanah dan balak di Kelantan.

Mengapa masih orang ramai juga yang menjadi sasaran untuk kutipan derma? Mengapa derma tidak dikutip daripada taukeh-taukeh besar yang menyedut dan menyediakan neraka untuk rakyat Kelantan?

Apa sebenarnya yang mahu dibuktikan oleh PAS?.... TERUSKAN BACAAN DI BULETIN 247


7 comments:

Anonymous said...

Yakin ke naik heli tengok banjir, tengok hutan dihulu, atau naik heli nak tengok betul betul kawasan mana lagi nak digondol, tengok pokok balak tu, ambil kesempatan juga kira kayu balak yg tak hanyut....byk lagi tu kat hulu,,,untung untung

Anonymous said...

Pas ni giler ke apa? Rumah 3 bilik saiz 34 x 24? Mrk ni tahu tak saiz begitu sesuai utk rumah 1 bilik saja? Atau bentuk dan spesifikasi tak penting sbb ianya hanya rumah khayalan...yg penting tin milo berjalan.

Anonymous said...

Tak ada problem nak derma , cuma advertise betul2 kat Harakah , berapa derma minimum yang diharapkan. Saya fikir RM100 sebagai minima boleh diterima. Harap 1 juta rakyat yg simpati dengan manusia lain ada kat Malaysia.

Jangan ikut cybertrooper2 kolot UMNO ini yang makan kenyang2 dgn buat fitnah, mrk semua sepatutnya jadi makanan babi dan anjing, anak2 sial.

Anonymous said...

Fitnah ni mkn minum macai PAS.
Blog PAS bhlol tu duk fitnah Najib, Krjn 24 jam tu ko xnmpk je?!
pndai ko trase plk fitnah.??
Haramkah paper babi PAS tu xpeduli soal kebajikan, jnji politik ala yahudi sampai liang kubur dan brapa byk duit tin milo boleh di lesapkn.. macai babi tkkn kisah sbb tu mreka kata jihat...
Nk menipu dan nk merompak pun kurng2 bglah angka saiz rumah yg logik akal..
ni nmpk terang PENIPU! 24x34 nk buat rumah 3 bilik ke jadah apa.. tandas letak atas bumbung je?
Bahlol PAS bahlol

Anonymous said...

Derma Tin Milo <<<<<<<<< Songlapan Mahathir Mohamad Iskandar Kuti.

Anonymous said...

Makan duit ank yatim halal ea... ????

Jenis puak pelahab...
Semua di songlap..

Ni puak yg paling pukimak kt malaysia ni

Anonymous said...

Duit ank yatim bila nk pulangkn...?????

 
Blogger Templates