Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 16, 2015

APEK PUAKA KIT SIANG KENA SOUND SETEPEK DEK ISMAIL SABRI: "JANGAN SIBUK URUSAN UMAT ISLAM, KAU BUKANNYA ISLAM"!!!



“Dia tak payah campur urusan Islam,” kata Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob terhadap Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang mendakwa sokongan Barisan Nasional (BN) terhadap pelaksanaan undang-undang hudud di Kelantan sebagai strategi memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

Beliau berkata, sebaliknya pembangkang sendiri sudah berpecah kerana sering tidak sekata dalam banyak perkara dan pelaksanaan hukum hudud bukan punca kepada krisis yang menimpa pakatan.

“Tanpa hudud pun mereka (DAP) sudah berpecah belah…dia tak payah campur urusan Islam dalam negara kita biar orang Islam sendiri sama ada UMNO atau PAS yang menentukan hukum Islam dan sebagainya. Jangan campur soal ini,” katanya.

Menurut Ismail Sabri, sokongan UMNO terhadap pelaksanaan hukum hudud bukan isu baharu kerana UMNO menyokong pelaksanaannya sejak Pas membawa usul itu pada tahun 70-an.

Katanya, DAP juga bersikap biadap dengan mempersoalkan hukum hudud kerana ia merupakan hukum yang telah ditetapkan oleh Islam dan terpakai hanya untuk orang Islam.

“Ini bukan isu politik…UMNO tidak menggunakan agama untuk kepentingan politik malah dalam perlembagaan UMNO sendiri jelas menyebut bahawa UMNO diwujudkan untuk mempertahankan Islam, Melayu dan Raja-Raja Melayu. Jadi tak timbul isu kita nak memecahbelahkan dia dan sebagainya.

“Hukum hudud adalah hukum Islam dan hanya untuk orang Islam. Malah ia akan dibicarakan di Mahkamah Syariah, jadi apa kena mengena DAP yang biadap tiba-tiba hendak komen tentang hudud dan sebagainya,” katanya yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Kit Siang dalam sebuah akhbar berbahasa Melayu pada Ahad berkata, pendirian DAP adalah tegas dan konsisten bahawa pelaksanaan hukum hudud tidak selari dengan Perlembagaan Persekutuan dan terkeluar daripada polisi bersama pakatan pembangkang.

Beliau kemudian cuba mengalihkan sasaran kritikan kepada BN pula atas bantahan mereka terhadap tindakan Pas untuk tetap meneruskan pelaksanaan hudud.

Katanya, sikap pemimpin parti komponen BN yang memberi mandat kepada wakil UMNO Kelantan bagi menyokong Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993, atau hukum hudud pada sesi sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Isnin ini merupakan ‘strategi’ terbaik untuk memecahbelahkan pakatan pembangkang.



6 comments:

Anonymous said...

Apek tua, lu sudah nyanyok sama bodoh sama sewel ke?
Libih baik lu mampuih cipat sikit. Bikin manyak susah saja lu hidup!

STUPID OLD RACIST APEK!

Anonymous said...

Apek lu tarak potong apa lu mau cerita.......

Anonymous said...

Ini puak komunis yang mengharapkan akan adanya singapore kedua. Lu apek jangan mimpilah. Dulu ramai orang melayu yang tidak mampu untuk bersekolah pun. Tapi sekarang ramai sudah buka mata dan tahu menilai pada puak yang cuba untuk meneguk di air keruh,

Anonymous said...

Apek tua perangai komunis.

Anonymous said...

Akibat otak penuh selaput babi..

Anonymous said...

Apek lu kapir buat cara kapir laa

 
Blogger Templates