Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, March 31, 2015

AZMIN ALI PUTAR BELIT LAGI DAH... KERAJAAN NEGERINYA YANG JUAL TANAH DAN ASET KEPADA PIHAK ASING, KERAJAAN PERSEKUTUAN YANG DIPERSALAHKAN!!!



Semalam, DYMM Sultan Selangor menegur Azmin Ali dan Kerajaan Negeri kerana bermain politik dalam isu air dan tanah.

Hari ini, Azmin Ali membuat kenyataan kononnya, Kerajaan Persekutuan sebenarnya yang mahu merampas tanah negeri Selangor kerana Kerajaan Persekutuan telah bankrap dan kehilangan banyak duit. Sebab itulah dalam isu penstrukturan air Selangor, Kerajaan Persekutuan tidak dapat menyelesaikan perjanjian dan aset tanah Selangor. (BACA SINI)

Secara terang dan jelas, Azmin Ali berputar belit, menipu dan cuba meletakkan kesalahan kepada Kerajaan Persekutuan dalam kegagalan Pakatan Rakyat memastikan bekalan air bersih terawat kepada pengguna di Lembah Kelang.

Sepatutnya Azmin Ali menerangkan bagaimana putar belit yang dilakukan dari zaman Khalid Ibrahim lagi untuk menjadikan projek Air Langat II sebagai projek kroni Pakatan Rakyat menerusi tuntutan agar segala kontrak dalam projek tersebut diserahkan kepada Kerajaan Negeri Selangor sebaik-baik sahaja mereka mengambilalih kerajaan negeri pada tahun 2008. Sepatutnya juga, Azmin Ali turut menerangkan bagaimana mereka mahu memastikan kroni mereka mendapat keuntungan besar bagi memudahkan penyaluran dana kepada parti menyerupai kegiatan laundering seperti yang berlaku dalam kontrak pembersihan sampah dan sisa pepejal.

Bukankah semasa Pakatan Rakyat bersungguh-sungguh untuk menghapuskan Alam Flora daripada beroperasi di Selangor, pelbagai janji tentang kehebatan, penyelesaian dan penghapusan masalah sampah dan sisa pepejal telah dibuat. Tetapi sehingga sekarang, setelah 5 tahun berlalu, masalah sampah di seluruh Selangor masih tidak selesai-selesai bahkan semakin bertambah teruk walaupun sekarang ini dioperasikan oleh kroni-kroni Pakatan Rakyat sendiri.

Azmin Ali bercakap soal tanah... Sepatutnya juga Azmin Ali menerangkan tentang kuasa Kerajaan Negeri Selangor dalam hal tanah dan perjanjian yang memberikan kuasa kepada Kerajaan Negeri Selangor untuk pengurusan tanah dengan bajetnya datang dari Kerajaan Persekutuan.

Azmin kata, Kerajaan Persekutuan mahukan tanah untuk projek Air Langat II.

Barangkali Azmin Ali ini sudah terlalu samdol sehingga tidak dapat berfikir secara waras. Projek apa yang tidak memerlukan tanah? Tanah Datum Jelatek yang diserahkan kepada pihak asing oleh Kerajaan PKR mengapa tak diperkatakan? Mengapa jualan tanah-tanah dan aset-aset Yayasan Selangor, Yayasan Basmi Kemiskinan, PKNS dan sebagainya kepada pihak asing, BERDAULAT SANGAT LER tindakan sebegitu?

Sedangkan penyaluran paip air dan stesen-stesen air yang tanahnya dipajak selama 45 tahun dianggap menjajah?

Ia samalah seperti kes PERAMPASAN TANAH orang Melayu di Kelang untuk projek Jambatan Ketiga Kelang yang kemudiannya dituduh JKR adalah milik kroni UMNO, sedangkan JKR negeri berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri!

Bijak sangatlah mereka yang duk menyalak INI KALILAH! UBAH! KITA LAWAN! REFORMASI!?

Kata orang Perak, BIJAK BUAH PELIOR!!!


8 comments:

Anonymous said...

Kerajaan pr adalah Penipu Rakyat........

Anonymous said...

Pakatan in Selangor is full of SHIT!!!! It's the Selangor citizens being fooled by ever politicking but not work.

Anonymous said...

Min sabo min, aku tau ko punye aiskrim lama x kena jilat, tu yg otak ko mereng 3/4.

Aku tau ko nk sebat duit Selangor buat kempen pru14, klu parti ko miskin call la white house suruh tambah dana. NDE kan ado.....kihkihkih

Anonymous said...

kata org kedah pulak , bijak buah pelaq ! hahaha

Anonymous said...

Kerajaan Persekutuan buat saman fitnah terhadap TMI dan Kerajaan Negeri Selangor akibat menfitnah serta U-Turn fakta...

Anonymous said...

Kata org kelantan...bijak buah pauh

Anonymous said...

Apa dia kisah dia bukan anak kelahiran selangor. Pergi pi lah orang selangor. Biar aku jual tanah tanah negeri selangor ni asal dapat untung kroni. Salah dato khalid juga yg bersekokong dgn pkr dulu hinggaorg selangor turut sokong. Last2 kena tendang keluar nak buat macam mana kuasa dah dibagi. Jadi macam singaporelah org melayu.

Anonymous said...

azmin ni bukan setakat jual aiskrim jer pandai....tanah, hotel pun dijualnya. nak tunjuk dia pandai cari duit.
baik jual aiskrim jer la min......

 
Blogger Templates