Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, March 25, 2015

KISAH CUBAAN ROMPAK DI LALUAN SUNYI DI GENTING SEMPAH DAN KERETA MYVI LELAKI INDIA TIDAK BERNOMBOR PENDAFTARAN!!!!



Peristiwa yg tak dpt dilupakan.. Lepas check out dr bukit tgi, kami plan nk terus ke fraser pulak.. Nk sgah isi minyak, nmpak org juai durian king, tibai dlu walaupon rege rm70 sebijik.. Pastu isi minyak kat genting sempah, dtg 2 laki india gtau nak tarik keta, suami tanya aku kita tak byr ka?

Aku kata kita byr dah.. Siap aku tnjuk slip bayaran n suruh india tu cl bank.. Tp india tu takmau cl bank n surat tarik pon dia tak bawak. Bila aku pandang keta depa myvi takdak no plat dpn blkg, aku dh mula cemas, suami aku pon.. Kami ke tepi skit n depa tak ganjak, pastu depa mai suruh kami jalan jugak2.. Bila kami tak jalan, mai geng depa nek honda putih.. Menambahkan lg ketakotan..

Depan blkg seolah kami di kepong.. Terus hubby aku call polis.. Tara nk tgu polis smpai keta depa duk berlegar smbil perati kami, ya Allah, takotnya masa tu, nk mntak tolong org ramai pon takot depa ada senjata.. Elok polis smpai, depa selerak.. Polis ajak pi balai buat report.. Hala nk ke balai, aku pandang depa duk tmpat parking biasa n ada lg geng depa nek waja putih..

Aku dh gelabah nk nangis smua ada walaupon polis ni duk depan mata.. Pastu kami ikut polis n lalu lorong ni, serempak ngan myvi takdak no plat tu, polis terus tahan n aku perasan tiba2 no plat ada pulak di blkg n depan takde.. Polis suh dia pi balai n baru kln skit geng dia mai, menambahkan lg ketakotan coz polis 2 org tu ja, depa dh 5,6 org.. Agak 10 minit depa ngan polis, aku tgk polis ambik ic, hambaq depa..

Pastu mai laki melayu kwn depa jmpa husband aku n merayu smpai nangis mntak jgn report.. Kalau report, depa smua ke dalam sbb rata2 depa ni tgh ada kes.. Aku ngan suami amat2 takot n keliru pon ada.. Pastu india yg mai gertak kami tu pon mai rayu smpai nk cium kaki hrp kami tak report.. Polis ni marah depa sbb dh mencetuskan trauma kat kami smpai anak2..

Ya la takot depa samun kami tepi hway ka, bermacam kemungkinan ada niat jahat depa tu.. Bank smpai call gtau jgn serah keta n report polis sbb keta kami bukan ada surat RO pon.. Agak lama main tarik tali dgn segala ketakotan, trauma, akhirnya suami pakat ngan polis.. Polis tahan depa sementara kami smpai ke satu kawasan yg slmt, baru polis lepas depa.. Bukan apa takot depa follow blkg n buat bukan2..

Dah byk kes samun kat rnr genting sempah n hiway.. Suami takmau report takot depa dendam n cari kami pulak.. Benda nk jd igauan ngeri.. Smpai tapah baru call polis gtau dh rasa lega skit.. Ya Allah, mujur kami smua selamat n takdak jadi apa2 yg buruk, cuma la aku masih trauma n teringat, aku jd takot..

Buat kawan2, hati2 ya smua kalau mai org nk buat tak baik kat kita, ambik tindakan wajar.. Org berniat jahat sgup buat apa saja kat kita.. Hope benda2 mcmni tak berulang lg n Allah lindung dr kejahatan..

dipetik dari FB Aishah Mawardah Alias


2 comments:

Anonymous said...

Bila ada orang ajar rakyat merusuh tak ikut undang2 maka hasilnya inilah yang rakyat dapat.

Bila susah polis jugak yang dicari. Bila berdemo polis jua yang dicaci.

Semua ini adalah hasutan Si KETUM.

Otai Bayu said...

Lainkali bawak teloq yg dua biji tu sekali bola pi manamanas pun.

 
Blogger Templates