Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, March 31, 2015

MENERJAH KEBODOHAN PECACAI DAP YANG CUBA MENFITNAH ROTI GARDENIA DAN SYED MOKHTAR AL-BUKHARY!!!



Puak-puak ini sudah lama geramkan dengan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Syed Mokhtar Al-Bukhari. Sebaliknya untuk pesaing Syed Mokhtar, Robert Kuok yang merupakan orang terkaya di Malaysia tetapi tidak tinggal di Malaysia, semua yang dilakukannya adalah betul.

Antara yang kerap menjadi sasaran adalah roti Gardenia. Suatu ketika dahulu sebelum kempen mereka dibalas dengan 'BUY CHINESE LAST', puak-puak berkenaan telah terlebih dahulu berkempen agar semua produk keluaran syarikat yang ada kaitan dengan Syed Mokhtar Al-Bukhari diboikot oleh pengguna-pengguna Cina. Sehinggakan Petronas yang tiada kena-mengena juga turut mahu diboikot.

Kali ini, admin Suara Rakyat, page Facebook yang sangat pro-DAP dan Anwar Ibrahim cuba melakukan fitnah ke atas Roti Gardenia tanpa mereka sedar yang mereka sebenarnya telah menunjukkan kebodohan dan ketidakfahaman dengan apa yang mereka tuliskan.

Mereka baru sahaja menyiarkan senarai harga Gardenia dan berkata, 'Dulu harga SST (10%) Gardenia Butterscotch RM3.82. BILA DAH GANTIKAN SST (6%) HARGANYA 'JADI MURAH' RM4.45... kan kan kan..."

Dan mereka pun menyiarkan gambar Syed Mokhtar dan berkata, kroni semakin kaya.

Nampak gayanya, orang Pakatan Rakyat memang suka mengambil kesempatan untuk menyebarkan pembohongan dan kebencian ke atas individu sasaran dan kerajaan.

Wahai SUARA RAKYAT YANG BODOH!

'WP' yang ditunjukkan pada harga tersebut bukanlah bermaksud harga sebelum GST dan RRP bukannya bermakna harga selepas GST.

WP bermaksud WHOLESALE PRICE (harga borong). Dalam bahasa yang lebih mudah, harga untuk pemborong dan RRP bermaksud, Recommended Retail Price' atau harga peruncit yang dikenakan kepada pelanggan.

Oleh kerana itu, harga Gardenia Butterscotch tidak meningkat dari RM3.82 kepada RM4.45 seperti yang difahami oleh otak udang admin SUARA RAKYAT. Sebaliknya harga RM3.82 adalah harga yang ditolak pemborong kepada peruncit yang dijangka mengenakan harga RM4.45 (termasuk GST) kepada pelanggan dengan profit margin RM0.42 sen + GST RM0.25.

Harga Gardenia Butterscotch, menjadi produk istimewa untuk diserang kerana ia melibatkan sekelompok pengguna dan dikenakan GST. Harga runcit sebelum ini adalah RM4.20 dan dengan GST 6% bermula esok, ia akan menjadi RM4.45.

Bagi orang kebanyakan yang tahu beza antara roti 'mewah' dan roti 'biasa', tidak akan terkesan langsung memandangkan harga roti 'biasa' Gardenia Original Classic 400g TIDAK AKAN MENINGKAT kerana GST. Ia dibeli runcit pada harga RM2.40 hari ini dan selepas GST dilaksanakan esok, roti tersebut masih lagi dijual pada harga RM2.40.

Inilah masalah kalau pencari besi-besi buruk tidak berpuas hati mengapa dia dan keluarganya tidak boleh beli kereta mercedez sebaliknya hanya mampu naik bas!!!

Lim Sian See

2 comments:

Anonymous said...

SAYA SOKONG PRODUCT ROTI GARDENIA!!

TERUSKAN MENYOKONG SYED MOKHTAR....TERUSKAN BOIKOT PRODUCT2 CINA YANG KUAT MENIPU DAN MENDENGKI!!

Anonymous said...

Ni kes tak penah makan Butterscotch la ni. Hampeh. Patut pun aku heran, masa bila pulak Butterscotch rega 3.82.

 
Blogger Templates