Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 6, 2015

NAK SANGAT, AKHIRNYA MENDAPAT! NAJIB SAMAN TONY PUA JUGA AKHIRNYA!!!



Tahun 2015 nampaknya menyaksikan perubahan penting dan sangat besar. Najib telah didesak berkali-kali untuk mengambil tindakan perundangan ke atas golongan penfitnah seperti Tony Pua, hanya pada tahun 2015 sahaja barulah Najib bertindak.

Selepas Harakah dan Ketua Pengarangnya kerana cuba menfitnah Najib menyalahguna kuasa, menyelewengkan wang dan mencuri dana 1MDB untuk membiayai syarikat perfileman anak tirinya, kini giliran Tony Pua, Ahli Parlimen PJ Utara serta portal MediaRakyat dan pemiliknya, Chan Chee Kong sudah sampai untuk disaman.

Tony Pua dan MediaRakyat secara konstan melakukan fitnah ke atas Najib Abdul Razak. Tony Pua dalam ceramahnya dalam sebuah majlis mengumpul dana menerusi makan malam pada 3 November 2015, telah menjadikan 1MDB sebagai bahan fitnah ke atas Najib Abdul Razak.

Ucapan dan ceramah Tony Pua itu kemudiannya dimuat naik oleh Chan atau agennya ke saluran YouTube MediaRakyat dan laman sesawang MediaRakyat.

Saman telah difailkan menerusi Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak di pendaftaran sivil Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Khamis.

Ramai yang mengharapkan sangat, Najib Abdul Razak menggunakan peluang perundangan sebagaimana yang digunakan oleh LIM GUAN ENG, NGA KOR MING dan ANWAR IBRAHIM yang akan menyaman sesiapa sahaja yang dilihat mengancam mereka.

Najib sepatutnya sudah lama melakukannya. Saman harus dibuat sepertimana yang dilakukan oleh Lee Kuan Yew ke atas lawannya sehingga mereka tidak langsung berkelayakan berada dalam dunia politik.


8 comments:

Anonymous said...

DS Rosmah juga patut saman Badrul Hisham dari PKR kerana memfitnah mengenai cincin RM24juta.

Anonymous said...

Saman jugak mereka2 yg memfitnah dlm isue artatunya. Jgn dilepaskan. Sehingga ada yg mengaku melakukan tempered gambar palsu pun masih bebas menyalak lg.

Anonymous said...

harap jangan selepas bertungkus lumus berlawan di mahkamah, akhirnya selesai secara minta maaf....

Unknown said...

Taniah dato sri demi kebenaran dan maruah keluarga dan rakyat yang sokong dato. Mahkamah la tempat kebenaran.

Anonymous said...

Mcm ni rakyat mahu...Najib mesti ajar cina DAP ni memang sial

Anonymous said...

KAMI DAH LAMA MENUNGGU TINDAKAN MCM INI. DLM KEADAAN SEKARANG SENIKATA LAGU ISMAIL HARON DLM ILHAM PUJANGA SUDAH TIDAK BOLIH DIPAKAI
. . .BERDIAM DIRI BUKAN ERTI KAU SALAH. . .
SEKARANG RAKYAT MAHU MELIHAT TINDAKAN.

Anonymous said...

lawan tetap lawan...ingat Anwar je leh kata!!!

anakmalaysia said...

Saman cina Dapigs and Dogs yg kurang ajar tu...saya setuju 1000%

 
Blogger Templates