Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, April 5, 2015

BANGANG SELEPAS KALAH JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO, SYED ROSLI JAMALULLAIL TERUS JADI MANUSIA LAKNAT!!!



Atas apa isu sekalipun apabila berlakunya satu-satu kejadian yang melibatkan nyawa saudara seagama terkorban , kita wajarlah bersimpati dan jangan sesekali bertindak mengikut emosi.

Tapi itulah hakikatnya manusia yang mengaku Melayu dan beragama Islam seperti Syed Rosli Jamalullail rupa-rupanya masih jauh tersesat disongsangkan dengan hawa nafsu dan emosi melampau.

Rasanya ISLAM tidak pernah mengajar umatnya untuk berlaku SEBIADAP ini ! Apatah lagi mengaitkan dengan isu GST !

Bekas calon jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Syed Rosli Jamalulail mendakwa mangsa nahas helikopter yang meletup petang semalam sebagai hukuman tuhan terhadap pengkhianat negara.


Beliau melalui status yang dimuatnaik oleh bekas aktivis Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wan Indera Putera, turut mengaitkan insiden tersebut berlaku kerana keputusan kerajaan melaksanakan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

“GST cukup membebankan rakyat… Rakyat berdoa kepada Allah… Doa rakyat yang dizalimi insy Allah, Allah akan makbulkan. Ammiin.

“Terima kasih Allah SWT kerana sudah mula menghukum pengkhianat negara. Ammiin,” tulis beliau di dalam status Facebook tersebut.

Tidak cukup dengan itu, beliau turut memuatnaik status di laman Facebooknya yang dikatakan insiden tersebut dengan GST.

Kenyataan beliau itu kemudiannya dikecam oleh pengguna Facebook yang lain.

“Ajal tetap dtg smada kepada org baik atau tak baik…sesiapa pun yang terkorban kita sedekahkan alfatihah” ujar Bro Salleh di Facebook.

“Semuga syed rosli jamalullail pun akan menerima nasib yg sama…. t.kasih juga..allah bg nyawa lg pd org mcm syed rosli ni untuk bertaubat…nama je islam..tp hati kafir lahanat…” ujar Johari Ishak pula di dalam status yang sama.

“Bila aku baca komen Syed Rosli Jamalullail, rasa nak bagi penyepak. Aku tak menyesal menyumbat dia dalam kandang block aku” ujar Dr Aznil Hisham yang merupakan salah seorang pengamal perubatan di sebuah hospital kerajaan di ibukota di dalam status Facebooknya sebentar tadi.

Terdahulu Wan Indera memuatnaik status Facebook yang memaklumkan mengenai kejadian helikopter yang terhempas di Semenyih.

Syed Rosli sebelum ini menulis perjuangan menentang Perdana Menteri, adalah merupakan satu jihad.

Memetik laporan portal myKMU, beliau dilaporkan berkata mereka yang mati ketika melakukan penentangan itu boleh dianggap syahid.

Beliu turut pernah menggesa Perdana Menteri untuk meletakkan jawatan susulan dari siasatan yang dibuat terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurutnya ia bagi memastikan siasatan lebih telus dan tiada gangguan terhadap semakan akaun secara bebas yang akan dijalankan ketua audit negara.

Disember tahun lepas, beliau dilaporkan telah menulis surat terbuka menuntut agar Najib berundur sebagai Presiden Umno sambil menyifatkan perkhidmatan ahli parlimen Pekan itu tidak lagi diperlukan.

Aku ingat mungkin setelah selesai semua urusan melibatkan nahas helikopter yang mengorbankan 6 orang semalam , UMNO boleh mula fikir untuk segera memecatkan BANGSAT semacam ini kerana tindakannya kali ini sudah terlalu MELAMPAU !

Bodoh tak bertempat !



NOTA:

Konon-kononnya dengan menampilkan dan mengaku sebagai penyokong Mahathir, dia akan dapat sokongan ler. Yang pasti, baik sesiapa pun yang waras, yang pro-Mahathir, yang pro-Najib mahupun yang tidak pro mana-mana mengutuk, mengecam perbuatan tidak bertamadun dan tidak bermoral oleh si bengong ini.

Ada orang pesan, muka biar tak tampan, tapi otak jangan bangang!

8 comments:

Anonymous said...

Akal pendek angan tinggi tak boleh jadi pemimpin.....jadinya "syok sendiri" . Namanya gah tapi tak tahu mana baik mana yang buruk.....jenis ini lah yang selalunya bernafsu besar untuk jadi "orang besar"...tak perlu di layan....

Anonymous said...

Tak sangka dalam dunia ni ada manusia sebanggang macam si Rosli ni.

Anonymous said...

Salam takziah,

Pertama sekali Al-Fatihah untuk untuk mereka
yg terkorban dlm nahas helikopter dan RIP untuk yg bukan beragama islam...

Soal kematian jgnlah dipolitikkan wahai syed SAGAP hoiii. Tlg jg sikit perasaan ahli keluarga yg terlibat..

Kau ni bukan lg orang yg putus harapan setelah tewas di tangan KJ tetapi orang yang dah putus wayar..

Tlg pikir dulu sebelum keluarkan kenyataan.. kami ni adalah ahli keluarga salah seorang yg terlibat...

Bak kata pepatah melayu,

TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR,
TERLAJAK KATA BINASA BADAN..

KERANA PULUT SANTAN BINASA,
KERANA MULUT BADAN BINASA...

INGATLAH KITA NI ORANG MELAYU PENUH DENGAN ADAT DAN ADAP, BUKANNYA BIADAP MCM KAU NI..

Anonymous said...

Org gila jgn d layan lebih2...biar dia gila sorang2

Anonymous said...

Perangai mcm aljuburi!!!!tolong jangan nak petik nama tun!!!!

Anonymous said...

CHIN PENG KEPALA KOMUNIS TANAH MALAYU PENGKHIANAT NO SATU NEGARA MATI MELETUP NAIK APA YE. ?
SYED ( KE SAID ) ? TLG JAWAB.

Anonymous said...

INI SYED KE SAID ? JAMALULLAIL TU DAPAT DARI MANA ?
ORANG TAK KENAL. . . .NAK MENANG MACAM MANA ? ? ?

Anonymous said...

Helikopter orang lain yg terhempas ayah orang laun yg mati masa dia dlm penjara tu mengkhianati siapa pulak ?

 
Blogger Templates