Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, April 3, 2015

KATA JAMES MASING, UMNO KENA BERSATU DAN NAJIB SEDAR, TANPA SABAH DAN SARAWAK, TIADALAH MALAYSIA!!!



Berkenaan Sarawak PM Najib akan menang besar di Sarawak pada PRU akan datang 2018. Daripada 5 PM sejak 1963, Najib adalah satu-satunya yang benar-benar mengambil berat untuk kesejahteraan Sarawak dan Sabah.

(1) Beliau mengiktiraf 16 September sebagai hari Malaysia selepas 50 tahun merdeka, tarikh yang begitu bermakna buat Sarawak & sabah.

(2) Dia memperuntukkan dana untuk pembinaan Pan Borneo Sarawak, sedangkan 4 PM yang lepas (termasuk Tun Mahathir) tidak peduli.


Di bawah 4 PM sebelum ini, lebuh raya di Tanah Melayu, telah dibina: Utara - Selatan, Timur - barat dan di mana-mana. A beberapa projek mega seperti menara berkembar Petronas, 2 jambatan Pulau Pinang, jambatan bengkok telah dicadangkan untuk menghubungkan Singapura dari Johor & banyak projek mega lain di bandar-bandar apatah lagi sekolah & hospital di Tanah Melayu.

Kawasan luar bandar di Sarawak & Sabah telah diabaikan!

Najib mengambil masa untuk melawat serta menyediakan peruntukan untuk membangunkan kawasan luar bandar Sarawak & Sabah. Najib adalah PM yang paling banyak melawat kedua-dua negeri timur.

Beliau melawat kawasan di mana mantan-mantan PM tidak berani untuk melawat!

Beliau berbuat demikian kerana dia memahami bahawa Sarawak & Sabah adalah bahagian penting Malaysia. Tanpa kedua-dua negeri ini maka TIADA Malaysia.

4 mantan PM, seolah-olah, lebih mengutamakan Semenanjung!

Sabah & Sarawak tidak mampu untuk tidak menyokong Najib atau tidak patut penyokong BN di Semenanjung enggan menolong beliau; kerana tanpa kefahaman beliau, kita mungkin tidak mempunyai Malaysia langsung.

Saya yakin BN dengan Najib sebagai PM akan terus mentadbir Malaysia selepas PRU 2018. Walau bagaimanapun, ia akan menjadi lebih mudah jika UMNO kekal bersatu padu; untuk rumah yang berpecah belah akan lebih sukar untuk dipertahankan! Jadi jangan pecahkan ia! Jangan hancurkan ia!

James Masing
Presiden,
Parti Rakyat Sarawak.


No comments:

 
Blogger Templates