Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, April 5, 2015

KETUA MENTERI SARAWAK MENGAMUK DENGAN IMIGRESEN SARAWAK SEBAB GAGAL JALANKAN TUGAS!!!



Ini kali pertama, mana-mana Ketua Menteri atau Menteri Besar negeri-negeri di Malaysia memperlihatkan tahap ketidakpuasan hati berhubung prestasi kerja agensi-agensi tertentu di negara ini.

Dalam satu pertemuan dan taklimat tertutup di Kuching, Khamis lepas, Adenan Satem menyatakan tidak puas hatinya terhadap pegawai-pegawai penguatkuasa imigresen negeri itu.

Sebuah klip video yang dirakamkan menggunakan kamera telefon dan dirakamkan oleh seorang pegawai dari jabatan tersebut ketika dia dan 20 orang pegawai daripada 20 agensi yang lain - dari negeri dan persekutuan - telah diminta hadir ke bilik operasi negeri di Wisma Bapa Malaysia di Petra Jaya.

Selama ini, tidak ramai yang melihat Adenan Satem naik angin walaupun cukup terkenal dengan kenyataan dan reputasinya, 'jangan main-main dengan saya'.


Adenan dilihat hilang sabar kerana kegagalan Jabatan Imigresen untuk menghalang kebanjiran pendatang haram Suluk dan Bajau di Miri.

"Sudah ada 700 Bajau dan 400 Suluk yang mencuri ikan di Miri dan (anda masih kata), anda tidak tahu tentangnya," Adenan kedengaran bersuara di dalam klip video berkenaan.

"Sekarang anda tahu, (anda bagi) alasan biasa, 'tidak cukup tenaga kerja, tidak cukup itu, tidak cukup ini. Stupid, bodoh," katanya Adenan yang jelas marah.

"Saya tidak mahu sebarang alasan berhubung tidak cukup tenaga kerja." Adenan juga berkata, "Separuh kakitangan bertugas di pejabat. Lebih pekerja di pejabat, kurang pekerja di luar."

Dengan melabelkan sesetengah daripada mereka sebagai 'pengecut', Adenan berkata, mereka seringkali memberikan pelbagai alasan untuk tidak mengambil sebarang tindakan ke atas Bajau dan Suluk.

Kaum Suluk yang dimaksudkannya, datang dari selatan Filipinan yang bergolak dan tidak takut langsung dengan anggota-anggota penguatkuasaan dan seringkali bertindak secara agresif ke atas pihak berkuasa.

"Alasan sebenarnya ialah, mereka takut," kata Adenan, yang turut menambah, rakyat mahukan pegawai-pegawai kerajaan melaksanakan tanggungjawab mereka dengan 'berani, penuh semangat dan berdedikasi'.

"Kita memberi amaran (kepada) pihak imigresen setahun lalu tentang Sulu. Tiada apa-apa yang dilakukan sehinggalah masalah ini menjadi lebih besar. Anda tahu ke berapa ramai imigran haram berada di Sarawak? tanya Adenan kepada pegawai-pegawai yang hadir.

"Pandang rendah. Awak mahu jadi macam Sabah? Saya tak mahu jadi macam Sabah."

Dalam sidang media kemudiannya, Adenan berkata, hanya 150 orang Suluk dan Bajau yang berjaya ditahan dalam operasi terbaru manakala bakinya, 'hilang tanpa dapat dikesan'.

Menurutnya, penempatan-penempatan Bajau dan Suluk di kawasan setinggan telah pun dimusnahkan.

Walaupun dikecam, ucapan Adenan mendapat tepukan daripada para pegawai berkenaan apabila dia berkata, pegawai-pegawai persekutuan yang tidak gembira dengan tempat kerja mereka, bolehlah minta bertukar, dan 'kami akan pastikan anda keluar dari negeri ini dengan secepat mungkin'.

"Mana-mana pegawai persekutuan yang tidak gembira dengan perkhidmatannya dan tidak gembira berkhidmat di Sarawak, beritahu bos-bos anda. Anda boleh minta untuk dipindahkan. Kami akan menyokong pertukaran dan anda tidak akan berada lagi di negeri ini."

Menurut Adenan lagi, bukannya susah sangat untuk mendapatkan seseorang yang lebih berdedikasi untuk berkhidmat di Sarawak.

Ketua Menteri Sarawak yang diterima ramai oleh rakyat Sarawak kerana sikap merendah dirinya serta polisinya yang mempertahankan kepentingan Sarawak, turut menyatakan perkara yang sama kepada kaum guru.

"Mun si maok sitok, ndak ndak sia (kalau tak suka berada di sini, keluarlah). Jangan banyak sangat bunyi. Ada ramai orang lain yang mahu bertugas di sini. Sama ada anda berdedikasi atau sebaliknya." (SUMBER)

75 comments:

Anonymous said...

Respect Sarawak CM.

Anonymous said...

Wow, kalau lah najib macam ni senang hati kamik

Anonymous said...

Sy amat stuju cra krj kms..tegas.kalau ada yg tk mau krj..silalah buat surat letak jwtan..setakat nk.mkn gaji buta tk pyh krj laaa..ramai lg yg blh buat krj..kbykan yg myokong pmbkg mna ada nk buat krj btl2..kalau btl2 buat krj.pendatang haram pun blh dikawal..ni dah smp tk trkawal..

Anonymous said...

I love my CM !!!

Anonymous said...

Kalau macam tu CM pegi putrajaya.. tepuk kepala Menteri Pelajaran KPM supaya jangan campakkan guru-guru semenanjung ke Sarawak la.. panggil cikgu2 Sarawak balik negeri Sarawak.. boleh buat? cakap macam bagus.. ingat cikgu2 dr semenanjung ni suka sgt agaknya dipindahkan ke Sarawak ni.. cakap main lepas je..

Anonymous said...

Sbnrnya..krajaan perlu yg betul2x brani tuk mnjlnkn tugasan kt luar..bkn yg berpelajaran shja diambik kerja..mun berpelajaran tp hati tidak keras..membazirduit krajaan sj byr..baik bg duit br1mdlm 2000 stiap sorg dri byr gaji kat diorg..

Unknown said...

Saya amat setuju dgn kenyataan CM Adenan< jgn jadi macam Sabah, Nasi Dah Jadi Bubur.. Jangan Sampai Anak Cucu kita Mengemis Di Negeri Sendiri.

Anonymous said...

Sarawak terbaik....

Anonymous said...

Agi idup agi nglaban

Anonymous said...

sy sayaaaang tok nan..sy sokong 200% smua tindak tanduk tok nan..tok nan yg terbaeeeek utk menerajui bumi kenyalang..andaikata srwk dpt dtubuhkn sbg sbuah negara yg berdaulat,tok nan lah calon terbaik utk memimpin kami..
HIDUP TOK NAN..!!

Anonymous said...

Wah...puas ati ku KM madah cam ya.Tuk baru KM yg BERKERJA.mun x maok kerja ctuk kuar jak dr swk tuk.Tabik spring KM.

Anonymous said...

Respek CM kita.. bnr pdh nya ia.. rmai g ank jati swk mpun mok kerja.. di sbbkn kksongan kita situk pnh ngan sda sbrg..jd pluang ank jati pun x da..

Anonymous said...

Orang Sarawak ada yang rajin sangat ke nak buat kerja.. Majoriti pemalas, yang tau pergi pub, mabuk.. Esok pagi pergi kerja lewat.. Tengahari keluar awal, alasan ambil anak blk sekolah.. Ptg masuk opis blk pkl 3.30.. Pkl 4.30 dah standby nk blk.. Sebab tu Sarawak dah kena kontrol cina, x sedar lagi.. Sarawak for Sarawakian konon.. Pui, Stupid, bodoh!

Anonymous said...

Eh,bena ia...kem quary Batu dkt ulu2 ia byk sdk indo & suluk kerja kem cnun.....mun dibiar...klk kedak kes lahat datu nun..kamek pun x mau

Anonymous said...

Br betul mcm ni..xdela pekerja kerajaan mkn gaji buta.xnk keje bg kt kitaorg ni yg dok minta keje xdpt2. .yg nk keje bersungguh2 brlambak lg kt luar ni..sy org semenanjung tp pnh belajar di sarawak..seronok je dok sana ;)

Anonymous said...

Yes!!! That should be the way. Pedulikan DAPig, PKR atau PAS. Barulah negara akan aman.
Kembalikan ISA. Hanya segelintir mahu ISA dihapuskan. Lebih ramai yang mahukan ISA.

Anonymous said...

Bkn kamik....kamek lah.....:)

Anonymous said...

"Mun si maok sitok, ndak ndak sia (kalau tak suka berada di sini, keluarlah)", oo jang.. salah deskrispi u ya.. part ya lh molah makin kontroversi mun d liat orang.. edit balit part ya...

Anonymous said...

Saya bangga kalau cm sabah mcm ni...

Ryta Khan said...

Kamek suka sangat dgn kenyataan tok Nan...harap sudilah panggil suami kamek berkhidmat di Sarawak. Kamek dah 15 thn diam citok...

Anonymous said...

taik palat ko kah!! majoriti org smnnjung pn byk mcm tu.. byk progol ,perompak, pencuri.. suke buang byi dlm longkang, zina berleluasa...cibai

Anonymous said...

Kelakar ia nangga kiri kanan dolok pok.. sik semua kedak ia..

Anonymous said...

Sentap la tu. Mesti org lepeh nak? Patutlah sentap. Wakakaka!!

Anonymous said...

Wah..bagus2..banyak lagi jabatan lain nak senang lenang..asal pergi kaunter lepak main hp..klak bising mun suruh polah kerja..sepatut nya kerja gov di sarawak harus untuk penduduk sarawak jak..bukan dari luar.

Anonymous said...

Suka ati jak miak semenanjung tuk klaka.. Kedak pndei aja akati mulit nya labeh kita ctok.. OI! Lu Semananjung Perfect Sangat ke Sampai Buang Bayi.Kes Rogol. Bunuh menbunuh. RACIST itu sudah biasa. Pui.Otak budak Sememenanjung.

Anonymous said...

Congrats bro. Suke saye baca comment lu..

Anonymous said...

Mslhnya bkn xsuka guru semenanjung dtg swk. Mslh sbenar perangai ckgu semenanjung kalau dh xdpt pindah lalu nak melenting,kutuk org swk mcm2. Sdgkan masa interview kata xkisah nak letak kat mana2. Mun xpuas ati,resign. U have a right to resign. Bodoh..nama jer cikgu,bebal bertingkat tingkat.

Anonymous said...

Rilek ajak kau nak nyuroh CM nepek dahi KPM. Kau lah nepek dahi sidak kedong kau diam di sinun. Rasa bagus mena. Puiiii

Anonymous said...

Mun sik suka balit lah tempat dikpun. Apa susah. Kau lok nepek dahi KPM.dhya bok kau nyuroh CM. Ada bran?

Anonymous said...

Kmk mau mta tkr kerja d swk tok,dh lama gilak keja di tmpt org tk,

Anonymous said...

Nya jak madah rami mok krj sia, nang bena, tp x dpt, cam aku tok, dah bethn cuba mintak keja swk, x kalak dpt

Anonymous said...

takde pun yg hingin guru dri smanjung. orang Sarawak sendiri boleh isi. boleh balik lah.

Anonymous said...

kali mak nye tu kenak rogol sama orang srwk kali. nya ya meroyan kedak ya. hahahaha

Anonymous said...

setuju

Anonymous said...

syukur sabah masih aman. selagi msa aman ada. haha

Anonymous said...

Org semenanjung kalau tak ada jawatan kosong kat sini confirm tanam anggur seumur hidup..orang sarawak ramai lagi yang pandai2 n lebih layak dapat jawatan2 tu tapi disebabkan korang kat perseketuan guna kuasa n nak menghidupkan rakyat korang, rakyat sarawak di anaktirikan..ramai org semenanjung datang sini kerja x ikhlas..contoh mcm guru..dtg kat sini bila dah dapat naik ke dg44 atau dg48 terus mintak balik negeri asal...nampak sangat kerja semata2 kerana nak pangkat...tp semua kerja x nak buat

Anonymous said...

Bos otg Malaya disitok suruh pulang...beri ganti org.org kita jak kepala polis org Malaya htr me lahad datu. Org Sarawak do sinun suroh balik. Jgn berjako ajak C.M

Anonymous said...

Cikgu... Bro...kak...... Phm tak phm apa yg kms cakap... Sapa yg ckp main lepas. You atau dia.... Kesian....

Anonymous said...

rileklahhh.....dia ckp ada point jgk....aku suka je kt Sarawak....kt mana2 pun kerja mesti berdedikasi...byk kawan2 guru saya yg lain suka duduk di Sarawak

Anonymous said...

Ape maksud u? Sape cakap mcm bagus? Jelaskan please...

Anonymous said...

Yesss... Salah... Maksud sebenar, ("kalau x nak kat sini, xnak xnak la)

Anonymous said...

Kalau xnak kat sini, xnak xnak la...

Anonymous said...

Cina pun,apa salahnya..cidaknya pun sarawakian,lahir slps sarawak merdeka..lebih bagus mun negara maju oleh kaum Cina mcm d Singapore drpd d pegang oleh orang2 yg korup..faham2 jak la sapa yg dimksudkan korup tok..anyway,good job to Tan Sri Adenan,our CM..itulah pemimpin yg rakyat inginkan

Anonymous said...

Nang jak bnr. Byk org malaya di ambik masa pemilihan. Kmk tok brp kali.dh temuduga imigresen. Sik dpt.... tp last last sidak malaya melobo diambik...bkn xda anak sarawak nok bagus

Anonymous said...

Sorang yg bdedikasi harus tau yg terbaik bg negara bkn rasiisss.

Anonymous said...

Kamek bangga jadi orang sarawak. Sarawak kaya minyak...tanah....hasil bumi....elektrik.....kayu balak dan sebagainya. Boleh jadi NEGARA SARAWAK da. Suruh PETRONAS cari minyak di semenajung jak. Kuar petronas dari sarawak. Mun projek bakun siap.....iboh suruh sarawak berik semenanjung elektrik. Mun sarawak ada pub....tapi kes buang bayi jarang didengar. Kes rompak dan jenayah pun jarang didengar. Tapi BUKIT BINTANG KL ya apa...lubuk pelacur ya. Apa nak kata dah semenajung. Kes buang bayi iboh sebut la....semenanjung memang terer buang bayi sampe dlm tandas pun ada. Apapun....SARAWAK HEBAT. KAYA semua segi.

Anonymous said...

Itulah tanda korg kerja sbb duit bukan sbb nak mendidik anak malaysia... Sya x kata anak sarawak sbb jika begini la perangai ko, ko duduk mana pun xda anak murid ko yg akan berjaya... Niat awal sdh x betul... Klu ko guru anak aku mmg kena ko dengan kuku kambing aku... Sial

Anonymous said...

Pengarah Imigresen Sarawak memang orang sitok kan?bukan orang malaya pun...timbalan pengarah imigresen pun orang Sarawak..bukan orang malaya...fakta ni Adenan tak tau ka?

Anonymous said...

Setuju...klu la CM kmi d Sabah tegas mcm tu..mpertahankan hak bumi...respek la..ni tak.. Sabah contoh kmusnahan kaum bumi sbb pmimpin sdri...

Anonymous said...

Yup...bagi bnyk lg peluang kerja pada warga sarawak...biar org sarawak jaga tempat mereka sendiri..

Anonymous said...

Good job CM. Kebanyakan peluang pekerjaan di Sarawak di monopoli oleh org Malaya.Bukan hanya kakitangan kerajaan. Dalam industri oil & gas pun dimonopoli oleh mereka. Kerja 2 - 3 thn alu mimtak tranfer balit Malaya.Mun injin nior sik hal....tok bala teknision pun ambik org Malaya. ...pa orang Sarawak x ada yang pande kerja teknision kah???Harap kerajaan Negeri Sarawak bagi peluang pada anak negeri Sarawak utk memenohi kekosongan jawatan di setiap sektor pekerjaan.......give priority to Sarawkian so that they can served to the states diligently.

Anonymous said...

Ni bkan soal rasis la bengap!

Anonymous said...

Betul tu. Kerja nak marah org Malaya. Org Sarawak rajin sangat ke? Go check your own people first . Lol.

Anonymous said...

Haha..now I know Sarawakians suka pergi pub , mabuk. Suka curi tulang dan balik office cepat. Woah...interesting info.

Anonymous said...

Imigresen dah kenak sembur, jpj kat utc nun sembur ckit. Pahal x pat polah lesen P di utc? Dah ya apa peranan jpj di utc? Tido ka???

Anonymous said...

Musa aman,kalau kau berani macam km sarawak ini, alangkah bagus.tp kau penakut

Anonymous said...

Hai you org memang lah tidak minta di campakan ke sarawak konon nya jika u orng gentlement mohon bertukar klr kalau tidak selesa sdangkan kami org disini dah di tutup rezeki kerana kouta yg lebih bnyk melebihi kami org iban dayak, org ulu dll. Kouta yg d peruntukan tidak mengikut majority penduduk. Sedangkan kouta yg d peeuntukan utk bumiputra pun disi olh warga d sebelah sana utk menikmati hidup yg lebih terjamin d sektor kakitangam awam.

Anonymous said...

ini kitA kata memang betul cms kena membersihkan tahi yg d reka selama lebih 30 thn pentadbiran tok uban dahulu dah bekarat yg kita salahkan tok lama kta dan di tambahkan pentadbiran persekutuan yg menyakitkan kta dan harap our CM do something with what peoples of swk want so we need to look back for 30 yrs damages by previous cm

Anonymous said...

Yeahhhhhh!!!!!

Anonymous said...

Siapa yg ckap org srawak pemalas itu ini tdi apa nama kau?? Sedarlh ckit kau tu ko pikirlh bhn mentah yg ko pakai tu kmi punya nk harapkn semenanjung puiii kami blh independent lh xpyh korang 1msia konon kmi org sarawak ni yg 1msia dulu dri korang sedarlh kmi hidup harmoni kat sini x mcm sana khalwat sana sini bunuh curi semua ade yg kau x puas hati kenapa sedarlh yg CM kmi mmg bgus Kau tu harus ucap ASTARFIRULLAHALAZIM org sarawak semuanya rajin bekerja guna otak bkn bekerja guna buku TALK TO MY HAND LA

Anonymous said...

Mmg smnnjung people rela dtg krja sabah n sarawak just bcoz of elaun epw yg besar tu...wit out that elaun i dont think so dorang willing to come work.here...berebut2 mnta posting sabah n sarawak...not all but byk yg bgtu...sesungguh dtg krja jauh2 bkn dgn niat yg ikhlas n jujur...krja n gaji x berkat...tak kn senang smpi

Anonymous said...

cakap org sarawak malas...lawak betul..cuba korang tanya mat saleh yang kerja oil and gas...comform dia orang cakap org dari sarawak is the best worker...and what about malaya...ada ke??kosong dan kosong and tiada dalam list ...kenyataan memang sukar di terima...hahahaha

Anonymous said...

Cina pun org srwk juak, bodoh. Iboh bwk racist kitak komen mengarut..nang lepeh la ktk tok. Cina sitok bangunkan srwk..bukan mcm semenanjung..iboh samakan ktk di sinun dgn org srwk tok..cina, iban, bidayuh, melayu, melanau di srwk geng, sekda sapa control sapa..JANGAN BAWA AGENDA RACIST ORANG MELAYU DI SEMENANJUNG KE SARAWAK. PEGI MAIN JAUH2. ORG SEMENANJUNG MEMANG RACIST. BIARKAN KAMI ORG SARAWAK DGN CARA KAMI. KAMI HIDUP SEMUA BANGSA BERSATU PADU, TIADA ISTILAH KAMI BUMI KAMU CINA..KAMI SEMUA SARAWAKIAN...JANGAN JELES.

Anonymous said...

Tok lah cm no 1 blh jadi pm ganti najip

Anonymous said...

Imigresen sarawak mmg teruk servis lembap..ada ke ptt waktu kerja bleh kuar pegi bank urusan peribadi petang surh datang balik benda bleh settle 5 minit jer x kn klau peg. X ada x bleh buat kerja..klau pasal malas keje malaya or sarawakian sama je x ada beza....mmg ptt cm marah..tapi marah biar adil sentimen tolak tepi...jgn igt smua org malaya jaik org sarawak baik sbb baik buruk bkn sb keturunan atau bangsa...

Anonymous said...

Sarawak aman sebab hanya org tempatan ramai...malaya byk kes sebab byk org luar masuk ke negeri lain2 buat hal..termasuk lambakan warga asing yg msk secara halal @haram...itu yg cm sarawak x nk trjdi...klau nk cepat mmbgn kena ada pelabur asing tapi risiko jenayah meningkat mcm malaya..klau nk aman kawal kemasukan pelabur/warga asing ke dalam negeri macam Sarawak...tapi pembangunan lambat hendak maju..jgn complaint sgt sebab nk amankn...

Anonymous said...

Marah biar adil jgn nk bela pihak yg salah tuduh pihak yg lain x buat keje....ish ish buangkan sifat racist dalam diri klau nk maju...kuasa imigresenkan mmg anak jati sarawak pegang apada....srh la pengarah berhenti sb x buat keje...aku peduli apa malaya ke sarawak yg salah tetap salah yg benar ttp benar...aku benci racist

Anonymous said...

Kamek org johor sokong CM Sarawak...

Anonymous said...

Pengarah Imigresen Sarawak memang orang sitok kan?bukan orang malaya pun...timbalan pengarah imigresen pun orang Sarawak..bukan orang malaya...fakta ni Adenan tak tau ka? lepas Adenan mengamuk baru Robert Lian nak buat kerja..letak jawatan la Robert Lian oiii

Anonymous said...

Dia hanya menjalankan tugasnya dan berkhimat untuk rakyat Sarawak. Selepas dilantik menadi CM dia memanggil semua wakil rakyat pembangkang untuk berkerjasama membangunkan Sarawak. Saya kagum dan sentiasa berdoa sarawak sentiasa aman dan makmur sehingga ke anak cucuk kita.

Anonymous said...

Pengarah Imigresen Sarawak selama 18 tahun ialah Dato' Robert Lian yg merupakan org Sarawak...memanglah org Sarawak ni makan gaji buta dan pemalas...PATI dlm negeri sendiri pun tak boleh handle...huffttt

Anonymous said...

CM tak tau kah Pengarah Imigresen org Lawas? Ishhh...gantilah pengarah tu dgn org Semenanjung....pemalas sugguh!

Anonymous said...

Apa yang CM cakap adalah berkenaan komitmen/competent kerja, bukannya semenanjung VS Sarawak!!. Aku run own business dan tak pernah makan gaji amat2 menyampah dengan kebanyakan pegawai kerajaan yang tak efisyen, tak amanah(rasuah, curi tulang, curi masa, bla bla bla). makan gaji BUTA! especially guru kerja hanya utk dapat gaji-bukannya ada tanggungjawab pun.. bersembang dr pagi sampai petang..

patut nya CM menjadi menteri persekutuan, biar kena bambo semua pegawai2 yg culas.. kalau lah Najib berani mcm CM.. lembut tapi tegas..

apa pun, mmg jelas msg dr CM tu, kalau aku kena mcm tu, mau ambik mc seminggu..malu. tapi pegawai2 kerajaan sekarang muka mcm kulit badak, mana tahu malu.. bodoh & sombong

Anonymous said...

Dulu apa yg ada di Sarawak?masa sy bekerja di Sarawak(1983) bangunan Seberkas pun baru tengah dibina!!Dalam meeting kalu majoriti cina, mereka cakap cina atau Inggeris(ini Jabatan Kerajaan!) haram mahu cakap Melayu!!bila pegawai semenanjung Tanah Melayu (mereka panggil org Malaya) mula diARAH bekerja di pejabat kerajaan Sarawak,sedikit demi sadikit kita tukarkan bahasa mesyuarat dan surat menyurat dalam bahasa Melayu/Malaysia...sekarang Sarawak sudah maju dengan bangunan tinggi dan jalanraya dapat sampai hingga ka Bako dan kg Buntal tidak lg guna feri!Mungkin kerana dirasai telah maju maka dirasakan bantuan pegawai dari Semenanjung tidak lagi perlu!Untuk makluman kita pun tidak mahu bertugas di Sarawak dan meninggalkan ibu bapa dan kadangnya isteri/suami,anak2 dan saudara mara tetapi kerana tugas dan diarahkan kami pergi bertugas!!Jadi jika kami tidak diperlukan lagi jangan la menghina dan menghalau......latih lah org Sarawak sendiri,latihlah pegawai dan guru sendiri kami dengan senang hati menyerahkan tugas...panggilah org sarawak balik bertugas diSarawak!Sy amat sedih jika kata2 tersebut datang dari seorang CM yg CM dulu tak pernah sebut!!Janganlah bangkitkan isu untuk kepentingan politik semata2!!!!!

Patrick ho said...

BIla CM menghina?CM cakap sesiapa yang tidak gembira berkhidmat di negeri Sarawak boleh mintak kluar la!Apa salahnya?

 
Blogger Templates