Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, April 1, 2015

RASMI, PENGAMPUNAN DIRAJA BUAT ANWAR IBRAHIM DITOLAK.. SELAMAT JALAN ANWAR IBRAHIM, DAN SELAMAT DATANG PRK PERMATANG PAUH!!!



Pengampunan ke atas Anwar Ibrahim secara rasmi telah ditolak, hari ini. Anwar Ibrahim yang dihukum penjara selama lima tahun, telah mengemukakan permohonan pengampunan menerusi keluarganya walaupun dikatakan, bukan Anwar yang meminta pengampunan diraja sebaliknya, isterinya iaitu Wan Azizah dan anak-anaknya.

Sekaligus, Anwar Ibrahim perlu meneruskan hukuman penjaranya selama lima tahun.

Pengampunan Diraja merupakan jalan akhir untuk bebas atau hukuman diringankan tanpa menyanggah keputusan Mahkamah Persekutuan. Si pesalah yang meminta pengampunan perlu memohon sendiri, menyatakan kekesalan atas perbuatan jenayahnya dan berikrar tidak akan mengulangi jenayah itu pada masa hadapan.

Sebelum ini, peguam-peguam dan keluarga Anwar Ibrahim enggan mengakui bahawa kerjaya politik Anwar Ibrahim telah berakhir apabila Pejabat Peguam Negara telah melupuskan permohonan ampun tersebut kerana tidak menepati syarat atau mengikut prosedur sepenuhnya.

Dengan penolakan ini, bererti tamatlah juga riwayat Anwar Ibrahim sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh. Parlimen Permatang Pauh kini sudah kosong dan satu pilihanraya kecil akan diadakan untuk mencari pengganti Anwar Ibrahim.

Wan Azizah dah buat 'road-tour' di Permatang Pauh. Hasilnya, tidak meyakinkan. Ditambah pula dengan konflik antara DAP dengan PAS. Lebih teruk lagi ialah apabila Lim Guan Eng memberi amaran kepada PKR, DAP tidak akan bersama-sama membantu dalam kempen PRK Parlimen Permatang Pauh sekiranya, PAS ada sekali.


PKR menerusi Azmin Ali cuba mengambil jalan singkat atau penyelesaian jangka pendek dalam usaha menjaga hati PAS agar penyokong-penyokong PAS di Permatang Pauh tidak bertindak memboikot PRK Permatang Pauh atau lebih teruk lagi memberikan undi kepada calon UMNO-BN dengan menyatakan, PKR tidak ada masalah dengan PAS di Selangor.

Salah seorang daripada peguam Anwar Ibrahim, Latheefa Koya berkata pihaknya akan membuat rayuan kepada penolakan tersebut dan akan mendapatkan maklumat lanjut tentang apa yang sedang berlaku.

Selamat jalan Anwar Ibrahim... Selamat datang PRK Permatang Pauh!!!


9 comments:

Anonymous said...

Apa? Pengampunan Raja Liwat ditolak?

Anonymous said...

Hek elleh.. Permatang Pauh tu hak mutlak aku & keluarga Co. yang punya. Tak percaya? PRK kecil nanti, aku letak anjing kurap je bertanding. Aku berani jamin pasti anjing tu menang majoriti punyerr..Keh!x4

Sebab apa? Sebabnya 13,449 pengundi kat situ dah ketagih air kencing aku. Dah jadi zombie- pakai turut ja apa aku kata. Aku cakap aku dewa pun, depa percaya gila.

BN? Keh!x13. Tak de harapan.

Anonymous said...

R I P

umno kepala taik najib said...

ko pikir umno laknat boleh menang??? hihihiiiii...

Anonymous said...

Hari ini 1 April bukan hari April Fool dimana rakyat Malaysia kena main dengan cukai baru GST yang berkuatkuasa jam 12:00 tengah malam tadi. Hasil pengenaan cukai tersebut hari ini sesetengah barang mengelami kenaikan sebanyak 6%. Yang mungkin merujakan ramai orang bukan sahaja barangan yang disenaraikan dikenakan GST, tetapi yang tidak disenaraikan juga mengalami kenaikan harga menuruti kadar GST itu.

GST samalah dengan keadaan banjir, kerana melimpahnya air laut disebabkan air pasang atau air hujan yang banyak. Bukan saja kolam, sungai dan muka kuala dipenuhi air, tetapi lorong dan lopak-lopak kecil juga ikut sama dimasuki air. Demikian dengan GST ia meratah semua jenis barang, cuma bezanya ada yang langsung ada yang tidak.

Kesannya rakyat terpaksa pikul biawak mampus.
GST samalah dengan air yang melimpah gara-gara air pasang dan hujan tadi yang membentuk banjir menyebabkan semua lubang dan lopak-lopak kecil turut sama disumbati air.

Jangan salah kepada sesiapa kalau kita "hamba tahi" rakyat ini kena bayar kos lebih. Kena salahkan kepada diri sendiri. Kitalah yang memberi kuasa kepada penguasa untuk mengenakan cukai ke atas kita semua. Jadi kalau kita semua terbeban dengan GST janganlah marah-matrah kepada kerajaan, marahlah kepada diri sendiri

Saya tidak fikir GST memberi apa-apa kesan kepada kerajaan yang memerintah kini. Ini termasuklah amaran Dr Mahathri Mohamad BN kononnya kalau GST dilaksanakan, ia tidak akan menjadi, kerana masih ramai dalam kalangan rakyat negara ini yang bodoh dan tidak sedih bila ditipu oleh pemerintah.

Paling menyedihkan ada rakyat yang sanggup berkorban membela kerajaan yang berlaku zalim kepadanya sendiri.

Anonymous said...

Pas pis pus barua dapigs. Jadi kuli cina rasis dap je la. Bila nak jadi tuan for god's sake. Pkr tak reti politik pun ada hati nak buat raja liwat jadi PM. Podah cit !

Anonymous said...

RIP ? REST IN PRISON !

Anonymous said...

Lagi rasa bersalah aku bl sokong seorang peliwat..fakta sains teknologi segala buktikan dia peliwat tp trus juga sokong..bengong..

Anonymous said...

Apahal pulak dgn gambar2 barua2 berkot kat atas tu?

 
Blogger Templates