Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, April 20, 2015

TAK MAHU ULAS APA-APA, TAPI RASA-RASANYA, SELEPAS GST, CADANGAN KWSP INI BAKAL MENAIKKAN KEMARAHAN TAHAP MEGA RAKYAT!!!



Anda ada rasa apa-apa?

Tak ada

Itu petunjuk yang sangat bagus!!!



15 comments:

Anonymous said...

Buat demo guling atas jalan minta ceo kwsp resign.

Anonymous said...

ini baru cadangan,mana-mana yang berkenaan samada pilihan 1,2,3 dan 4,eloklah bagi input..begitu juga pada yang tak berkenan,juga boleh bagi bantahan....

Anonymous said...

Sekarang pun selepas capai 55 tahun pencarum dah boleh semua baki. Pencarum boleh simpan sebahagian umtuk menikmati dividen. Dan kalau keluar semua, pencarum boleh keluar sebarang baki bila-bila masa sahaja sekira pencarum masih mencarum. KWSP perlu telus dan berkerja lebih keras untuk mencetus ide baharu yang lebih baik dan menarik untuk memenohi keperluan masa depan pencarum setelah bersara sepenuhnya.

Anonymous said...

aku peduli apa aku mana ada kwsp..

Anonymous said...

Sangat marah...

Ted Manoff said...

Lu orang betul2 jammed punya otak ...peraturan kwsp tu tersangat bagus...dia mengajar kamu supaya memohon kepada Allah supaya panjang umur. ...dan dengan demikian dapat menambahkan amal untuk ke akhirat...perkara baik begini pun kurang tak nak? Yang kurang nampak chuma duit duit duit...low class lah lu orang ini..he he he ...ana khadamul haramain in the making

Cencaluk said...

Rasanya ada juga baik ya cadangan ini tapi lebih baik jika benarkan pencarum mengeluarkan wang seperti pengeluaran wang di bang.

Apa yang lebih bagusnya adalah pihak kwsp menawarkan dividen sebanyak 10% kepada pencarum yang meneima cadangan pengeluaran lewat.

Anonymous said...

1.Naikkan dulu dividen tu mcm Public Mutual..15% dari jumlah simpanan.
2.Pencarum yg berumur 40 tahun dibolehkan untuk keluarkan akaun 2. ( mcm2 boleh settle, walaupun x semua). Paling tidak, wang dpt digunakan pd nilai semasa)
3. KWSP daftar pencarum dlm insuran berkelompok utk biaya perubatan ( pencarum & ahli keluarga terdekat).

Anonymous said...

Orang sekarang .. usia 55 masih Nampak tegap dan beragaya.. so ok lah kalau tak nak dilabelkan sebagai pensioner kalau masih nampak look good.

Anonymous said...

Sepatutnya pencarum2 KWSP derma sajalah kepada negara sebab ada orang2 atas yg hendak sangat pada duit itu. Mana boleh agensi yg sebesar KWSP hanya dapat bagi dividen 6% sedangkan tabung2 yg kerdil bagi pulangan lebih dari 10%.

Anonymous said...

Najib lebih berminat nak mentadbir duit rakyat dari menguruskan negara. Bagi BR1M tapi caj GST. Lambat sangat, kita ambik duit KWSP pulaklah.
Bila guna khidmat konsultant banyak sangat, inilah akibatnya.

Anonymous said...

cadangan seterusnya: pengeluaran caruman selepas 60 tahun pencarum meninggal dunia. ini adalah lebih baik, sebab dalam tempoh 60 tahun selepas pencarum meninggal dunia, kwsp boleh joli katak melaburkan duit caruman pencarum. mana tahu dalam tempoh tersebut, wang rm100.000 akan menjadi satu bilion. siapa yang senang, jika bukan anak cucu cicit si pencarum jugak. kenapa ceo kwsb tak nak utarakan cadangan begini? takut kena kutuk ke? habis cadangan yang ada tu bukan cadangan busuk jugak ke?

Anonymous said...

duit aku bukan duit opah kau, aku cadangkan pencarum boleh keluarkan duit mereka bila-bila masa dimana jua tanpa halangan. sebab kalau tak keluarkan sekarang jawapnya duit tu akan bertukar jadi nombor aje atas kertas a4.

dahlah barang-barang naik harga macam setan, mana cukup duit nak belanja.

LAGIPUN DUIT ITU DUIT PENCARUM LAH SETANNNNNNNNNNNNNNNN.

Anonymous said...

Kalau nak rompak pun jangannla camni. Rompak terus. Buat macam 1mdb

Anonymous said...

Cadangan busuk dihasilkan oleh otak2 busuk....begitulah dengan kwsp

 
Blogger Templates