Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, April 20, 2015

[VIDEO] DIA HANYA BERUSIA 6 TAHUN DAN BERAGAMA ISLAM, DAN KERANA ITU DIA PERLU DISEKSA!!!




Ini klip video yang menerusi YouTube dan media Internet lain. 

Apa kesalahan budak lelaki berusia 6 tahun itu?

Dia tidak melakukan sebarang kesalahan sebaliknya kerana dia adalah berbangsa Cina dari suku Uighur dan beragama Islam, maka Cina-Cina yang lain bebas memukul, mendera dan menzaliminya.

Klip video ini telah disiarkan bermula 1 Julai 2013.

Dalam klip video tersebut menunjukkan kanak-kanak lelaki berusia 6 tahun dari etnik Uighur yang beragama Islam telah dizalimi bagaikan seekor haiwan. Dia bukan sahaja ditendang, bahkan jari tangannya dipijak dan diinjak-injak sebelum diseret.

Apa yang dapat dilakukan oleh kanak-kanak malang itu selain daripada menangis dan ketakutan yang teramat sangat.

Jangan sampai perkara sebegini berlaku di negara kita. Mungkin bagi sesetengah orang berpendapat, ianya tidak mungkin akan berlaku memandangkan Malaysia sudah lama hidup dalam masyarakat bercampur dan mempunyai kepelbagaian agama serta latar budaya, tetapi seandainya rakyat Malaysia langsung tidak peduli dan memandang ringan usaha-usaha subversif yang sangat halus, termasuklah dengan melakukan provokasi antara kaum dan agama, apa yang berlaku di Wilayah Autonomi untuk umat Islam di China, Myanmar dan beberapa bahagian lain, akan berlaku di negara ini.


2 comments:

Anonymous said...

Ya setuju dgn admin...
kaum sepet ni lah yang memijak budak tu mereka dikenali dgn puak Han ... majoriti di China dan kini wakil kaum Han ini lah yang terramai di malaysia dan menganggotai DAP....

Anonymous said...

Hati saya sentiasa terbakar apabila tengok video ni dan lain2 video dera atau buli..moga djauhkn dr menimpa kita semua

 
Blogger Templates