Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 22, 2015

MAT INDON KURANG AJAR HINA RAMADHAN DAN AMALAN BERBUKA UMAT ISLAM DENGAN KEPALA BABI!!!



Lokasi terakhirnya seperti catatannya adalah Bukit Bakri, Muar, Johor...

Butiran berikutnya seperti yang disiarkan dan didedahkan oleh Facebooker adalah:

Nama panggilan: RYAN
Asal: LOMBOK, INDONESIA
Agama: Kristian
Tempat Tinggal: Muar, Johor
Tempat Bekerja: Sebuah kilang papan di Muar
Kenderaan Yang Digunakan: Motosikal jenis Kawasaki berwarna biru bernombor pendaftaran JCK5947 yang didaftarkan atas nama Razali bin Mohd Jalal.




Seperti sengaja memperolok-olokkan agama Islam dan sambutan bulan Ramadhan di mana umat Islam melakukan ibadah puasa, penama berkenaan memaparkan dan menyiarkan penghinaannya ke atas ibadah dan sambutan tersebut dengan upacara berbuka puasa dengan KEPALA BABI dan botol-botol arak.


Pendedahan yang dibuat, telah mengundang kemarahan di kalangan para pengguna FB yang lain, termasuklah yang bukan beragama Islam. Malah salah seorang daripada mereka, turut meminta agar 'Ryan' sekiranya sudah habis menjalani hukumannya di Malaysia kerana menghina Islam, dihantar pulang ke Indonesia untuk 'dihukum' oleh FPI (Barisan Pembela Islam Indonesia).





Tidak diketahui sama ada kes ini telah dilapor kepada pihak berkuasa untuk diambil tindakan atau sebaliknya. Namun, sekiranya kes ini benar-benar 'TULEN', pendatang asing itu yang menumpang cari makan di negara ini, sebenarnya mengundang masalah yang lebih besar.


Antara salah satu gambar yang disiarkan, termasuklah gambar cacahan (tattoo) kongsi gelap Lombok pada lengan.

Pada Disember 2014, Grup Taktikal Khas Jabatan Imigresen Negeri Sembilan telah berjaya menahan ketua kumpulan kongsi gelap bernama MARTINUS BOUK TEFA berasal dari Flores, Indonesia yang mengetuai kumpulan kongsi gelap warga Indonesia, ARMOS MORO SENENG di Nilai. Kumpulan kongsi gelap tersebut bergerak aktif di beberapa kawasan perumahan awam di Nilai dan Seremban. (RUJUK SINI)


Sebuah lagi kumpulan kongsi gelap PATI Indonesia, SAKURA MADURA yang dipercayai terlibat dalam beberapa kes pembunuhan, turut berjaya ditangkap oleh pihak polis Malaysia pada Disember 2014. (RUJUK SINI)

Jenayah melibatkan warga asing dan Pendatang Tanpa Izin di Malaysia, bukannya sesuatu yang asing. Beberapa kejadian penjenayah PATI yang pecah rumah untuk merompak dan membunuh, sudah acapkali dilaporkan oleh media.



3 comments:

Anonymous said...

Indon bangang ni korang ambil berat tp cina dap hina Islam dan melayu korang pejam mata...memang melayu tkda telor masih ada hati sokong dap yg bunuh dan rogol org melayu 13 mei dulu....ingat balik apa yg dah jadi.seteruk teruk umno masih lagi menjaga Islam dan melayu walaupun byk kes rasuah.

Anonymous said...

Kes rasuah bukan kerana UMNO, tetapi ia kes peribadi atau kumpulan yg berpakat. Ia x de kena mengena ngan UMNO. Hakikatnya PR lagi kuat rasuah. Kalau x kerana rasuah mana mungkin ada demonstrasi jalanan yg banyak diadakan oleh PR.

Anonymous said...

mana bangsa islam johor ..kasi tapau ini budak..

 
Blogger Templates