Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 1, 2015

BERANI SANGAT ZURAIDAH KAMARUDDIN SELAR ADUN DAP PERLECEHKAN KOD ETIKA BERPAKAIAN... KENA BUANG NANTI, TAHU LER!!!



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kinrara, Ng Sze Han dikatakan tidak menghormati Rukun Negara dan gagal memahami budaya masyarakat negara ini.

Kenyataan itu dibuat susulan status yang dimuat naik wakil rakyat daripada DAP itu, mengenai kebebasan berpakaian ketika berurusan di pejabatnya.

ADUN Telok Ayer Tawar yang juga Ketua Pembangkang Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid menyifatkan status yang dimuat naik Sze Han di laman Facebooknya, sebagai percubaan membawa idea liberal ke negara ini.

“Kalau dia (Sze Han) cuba nak bawa pengaruh liberal ini bukan tempat dia, kalau hendak duduk Malaysia dia kena akur dengan budi bahasa kita,” ujarnya ketika di hubungi FMT.

Sementara itu, Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin turut mempersoal kenyataan Sze Ha.

Jelas Ahli Parlimen Ampang itu, perkara berkenaan tidak perlu ditimbulkan kerana masyarakat sendiri sudah sedar tentang cara berpakaian yang sopan ketika hendak melakukan urusan rasmi.

“Apabila ada isu (tatacara berpakaian oleh kakitangan kerajaan), mereka (ADUN Kinrara) seolah-olah ingin menunjukkan protes dengan melakukan tindakan tersebut.

“Perkara itu tidak perlu dijadikan isu sebenarnya, malah tindakan tersebut tak perlu di uar-uarkan kepada orang ramai sebab orang yang nak datang ke sana mereka sudah faham apa yang mereka patut pakai,” katanya.

Mengulas lanjut, Zuraida berkata, ADUN DAP itu tidak sepatutnya memanaskan kembali isu berhubung tatacara berpakaian kerana itu telah reda dan pihak bertanggungjawab sudahpun memberi penjelasan.

“Tindakan itu tidak wajar sebab isu itu sudah reda, malah selama ini rakyat negara kita hidup dengan cara sopan,’ katanya.

Mengulas isu yang sama, Presiden Ikatan Muslim Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata, dia tidak pelik dengan kenyataan itu.

Katanya, apa yang dibuat Sze Han itu munasabah dan bersesuaian dengan matlamat perjuangan parti itu yang gemar budaya kotor.

“Kita tahu DAP ini perjuangan mereka bukan sahaja politik tetapi budaya yang tidak senonoh turut diperjuangkannya. Imej parti itu memang macam itu,” sindirnya. (sumber)


7 comments:

Anonymous said...

DAP ni memang kurang ajar dan biadap!

Dah tahu amalan songsang dan LGBT tu bertentangan dengan Islam, lagi lah celaka2 DAP ni sengaja nak menyakiti hati orang2 Islam.

Sikap kurang ajar dan biadap ni dah memang dalam darah daging cina DAP. Kita cuma boleh observe, take note dan jangan sekali sekali bagi kuasa kepada puak2 kurang ajar dan biadap ni.

Anonymous said...

bukan cam org UMNO takut nak bersuara, takut nanti hilang jawatan dan takut tak makan sbab org UMNO menganggap rezeki ni dtg dari UMNO bukan Allah.

Orang melayu said...

Mmg la rezeki dr Allah tp kot tk d cari blh ada ke rezeki tu , rezeki tkn dtng bergolek .

Anonymous said...

abah kau mengajar ckp org umno tak tegur dan tak marah.bukak la minda tu.luaskan pembacaan.

Ted Manoff said...

Anon 9.01: ayat hang tu ayat TAKFIR. ..membawa maksud mereka bukan menyembah Allah tetapi menyembah Umno..hang nak masok nuraka jahannam dan kekal dalamnya pi lah sorang2 dan jangan bawa orang lain buat teman..shaitan ko ni

Anonymous said...

Bastard you..

Anonymous said...

9.01 mulut jahat.

 
Blogger Templates