Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, July 2, 2015

CEO THE EDGE PERTAHAN TINDAKAN TERBITKAN ARTIKEL TENTANG 1MDB!!!



Penerbit akhbar bisnes dan kewangan The Edge turut mengesahkan yang mereka telah menerima surat tunjuk sebab daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) berhubung penerbitan artikel mengenai 1MDB tetapi mempertahankan tindakan mereka menerbitkannya.

Ketua Pegawai Eksekutif the Edge Media Group, Ho Kay Tat berkata, mereka telah diberi tujuh hari untuk menjawab surat tunjuk sebab itu mengapa tindakan tidak boleh diambil kerana menyiarkan sesuatu yang tidak tepat mengenai 1MDB sehingga menimbulkan salah faham dan kekeliruan umum.

Menurut Kay Tat, tindakan yang mereka terima itu adalah di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

“Kami telah dituduh menerbitkan artikel mengenai 1Malaysia Development Bhd (1MDB) yang didakwa telah mencetuskan kekeliruan dan keraguan mengenai kerajaan dan institusi kewangan negara,” katanya dalam satu kenyataan.

Bagaimanapun Kay Tat menegaskan yang “The Edge yakin serta percaya yang artikel mereka adalah berasaskan kebenaran.

"Sehingga sekarang tidak ada siapa pun yang disebut di dalam artikel itu telah mengambil tindakan undang-undang ke atas kami.

“Sebagaimana yang pernah kami nyatakan sebelum ini, kami berdiri teguh di belakang penerbitan artikel tersebut sebagai benar dan kami berhasrat untuk membuktikannya,” ujarnya lagi.

Menurut penerbit itu, surat tunjuk sebab yang mereka terima tidak menyatakan secara spesifik artikel manakah yang KDN rujuk sebagai tidak tepat dan sejak enam bulan yang lalu Kumpulan Media The Edge telah menerbitkan 300 artikel berhubung dengan 1MDB berasaskan pelbagai sumber antaranya Bernama, Bloomberg, Reuters, Business Times dan Euromoney.

Oleh yang demikian Kay Tat berkata, pihaknya telah memohon agar tempoh tujuh hari yang diberikan itu dilanjutkan bagi membolehkan mereka menyediakan jawapan yang menyeluruh serta lengkap dan juga meminta pihak KDN secara spesifik menyatakan artikel manakah yang dirujuk sebagai tidak tepat dan mencetuskan kekeliruan kepada masyarakat.

Rabu lalu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pemilik The Edge Media Group, Datuk Tong Kooi Ong sewajarnya bertanggungjawab ke atas laporan yang tidak tepat ke atas 1MDB. (SUMBER)


2 comments:

Anonymous said...

Kalau x betul bila nak saman...kalau xde siape2 nak saman... camna nak ambil tindakan....jgn jd tong kosong

Anonymous said...

CLAIRE BROWN-Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) ini disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. KELENTONG psl. IMDB ni, terutamanya puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, bersama puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……
COPYPASTE NOVANDRI BLOGSPOT
[Nek Tempoyak=MALAYS ULTIMATE SUPER POWER RACE SOLDIER IN PLANET "EARTH "]

 
Blogger Templates