Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, July 31, 2015

KERAJAAN PULAU PINANG MENERUSI MBPP DIDAKWA MAHU ROBOHKAN MENARA MASJID BATU UBAN!!!



Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim mendakwa kerajaan Pulau Pinang melalui Majlis Bandaran Pulau Pinang (MBPP) bakal mengambil tindakan untuk merobohkan menara Masjid Batu Uban yang dibina beberapa tahun.

Iszuree ketika dihubungi SuaraTV berkata, segala urusan pembinaan menara masjid itu telah diuruskan oleh syarikat Telco.

“Ketika awal 2012 pihak masjid (Batu Uban) ada perancangan untuk membina menara, malah majlis perasmian tersebut turut dihadiri oleh allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan tidak lama selepas itu pihak masjid telah menerima kertas cadangan dari pihak Telco untuk membina menara tersebut dengan kos pembinaan ditanggung sepenuhnya oleh mereka.

“Setelah mengadakan perbincangan, ahli jawatankuasa masjid bersetuju dengan cadangan pihak Telco terbabit dan menyerahkan segala urusan pembinaan, kelulusan dan perkara yang berkaitan dengan pembinaan menara tersebut kepada syarikat terbabit” ujarnya kepada SuaraTV sebentar tadi.

Menurut Iszuree pihak masjid turut memberi peringatan kepada pihak Telco untuk membuat permohonan dan mendapatkan kelulusan dari kerajaan negeri sekiranya mereka berhasrat untuk memasang pencawang di menara tersebut.

“Setelah menara itu siap dibina, pihak kami langsung tidak mendapat sebarang maklumat mengenai sebarang tindakan yang akan diambil terhadap menara masjid atau pencawang telefon yang dipasang.

“Namun pagi tadi saya mendapat makluman, struktur menara tersebut akan dirobohkan atas alasan ia tidak mendapat sebarang kelulusan dari pihak kerajaan negeri” uajrnya lagi.

Menurut Iszuree pihaknya akan mempertahankan menara tersebut sekiranya pihak kerajaan tempatan berkeras untuk merobohkan menara masjid tersebut.

Iszuree menjelaskan setelah isu tersebut dibangkitkan di laman Facebboknya, pihak telah dimaklumkan, pihak MBPP bakal mengambil tindakan terhadap syarikat Telco dan bukannya menara masjid.

Namun maklumat tersebut masih samar kerana tiada sebarang pengesahan yang dibuat mengenainya.

SuaraTV cuba menghubungi pihak MBPP bagi mendapatkan pengesahan berhubung isu tersebut, namun gagal. (SUARA TV)

No comments:

 
Blogger Templates