Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 4, 2015

PATUT JUGA DISEBUT, SELAIN SIKAP YANG TERUK, KUAT PULA MEMINTA-MINTA DAN MENDESAK-DESAK NAIK HARGA TAMBANG!!!



Sejauh mana kesahihan survei yang dilakukan tidak dapat dipastikan tetapi berdasarkan perbandingan di 10 buah bandaraya, sikap pemandu teksi di negara ini berada di senarai teratas paling buruk di dunia.

Tinjauan sebuah laman web Britain, LondonCabs.co.uk, yang menyenaraikan beberapa keburukan sikap pemandu teksi Malaysia khususnya di Kuala Lumpur.

“ Pemandu dari Kuala Lumpur amat dikenali kerana mengenakan caj yang lebih ke atas pelanggan dan melencong. Meskipun mereka sepatutnya mengenakan caj menggunakan meter, kebanyakan pemandu enggan berbuat demikian. Nasihat paling baik, tunggu teksi lain sekiranya pemandu enggan menggunaka meter. Kenderaan di Kuala Lumpur juga uzur dengan keadaan yang teruk,” antara alasan yang dimuat naik di laman web berkenaan.

Pemandu teksi di Rome, Itali menduduki tempat kedua, Bangkok, Thailand ketiga,Paris, Perancis dikedudukan keempat, New York, Amerika Syarikat kelima, Mumbai, India keenam, Zurich, Swistzerland ketujuh, Cairo, Mesir kelapan, Shanghai, China kesembilan dan Moscow, Rusia kesepuluh.

Kajian yang dilakukan dengan mengambil kira sikap pemandu yang dikatakan suka mengambil kesempatan, tidak bertimbang rasa dengan penumpang selain kenderaan mereka yang berada dalam kondisisi buruk dan lama.

http://www.londoncabs.co.uk/10-countries-with-the-worst-taxi-drivers/

1 comment:

Anonymous said...

PEMIMPIN DAP NYANYI LAGU KOMUNIS DI KONGRES

Steven Sim Chee Keong (PEMUDA DAP) mengaku menyanyikan lagu komunis dalam kongres Pemuda Sosialis DAP.

Lagu komunis yang dimaksudkan itu berjudul “Internationale”

“Sejarah asal usul lagu Internationale. Pemuda Sosialis DAP menyanyikan lagu ini semasa Kongress sayap pemuda tersebut,” kata Steven Sim dalam Facebooknya.. mymassa.blogspot

 
Blogger Templates