Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 17, 2015

1 MELAYU 32 CINA, ITULAH NAMANYA KESAMARATAAN DAN KEADILAN IKUT NERACA DAP!!!



Seronok tengok DAP berlakon jadi BAIK dan PERWIRA RAKYAT sekarang...

Segala-galanya dikaitkan atas nama RAKYAT.

Konon-kononnya merekalah pejuang yang tidak rela melihat rakyat menderita. Konon-kononnya merekalah pejuang sebenar yang mahu memerdekakan rakyat negara ini, menyenangkan rakyat dan membebaskan rakyat daripada segala masalah yang dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional. Malah merekalah yang kononnya yang sangat prihatin dan sanggup berjuang demi rakyat tanpa sedikit pun melakukan ketidakadilan, tanpa rasis, tanpa prejudis dan tanpa terpengaruh dengan faktor kaum, agama, bahasa dan budaya.

Lebih kurang macam dalam NOVEL KANAK-KANAK yang dibekalkan untuk bacaan di perpustakaan sekolah jugalah... penuh dengan nilai-nilai sivik dan pemupukan muhibbah.

Hakikatnya, ia tidak berlaku sebagaimana yang diperkatakan. Tidak wujud langsung cerita-cerita dongeng sebagaimana yang dipersembahkan oleh DAP.

Perhatikan sajalah bagaimana DAP bermain dengan isu RM2.6 bilion. Boleh dikatakan tiga empat kali kenyataan yang dikeluarkan oleh Lim Kit Siang dan lain-lain pemimpin DAP dalam isu berkenaan. Dan yang paling menarik ialah apabila Tony Pua bersungguh-sungguh berlakon tentang bagaimana DAP mengumpulkan dana pilihanraya yang berjumlah ratusan juta ringgit dengan hanya mengendalikan jamuan makan malam sahaja!

Lim Guan Eng pula dengan penuh angkuh dan bongkak berkata, DAP tidak ada sebarang masalah untuk mendedahkan dari mana sumber dana politik DAP tetapi Transparency International, entiti yang sangat dibangga-banggakan oleh DAP mengesahkan bahawa DAP sebenarnya yang paling lantang menentang usul tersebut daripada diluluskan oleh Parlimen.

Untuk mengelak daripada dipersalahkan dan pembohongan mereka diketahui, dipusing pulak cerita kononnya DAP tidak berkuasa di Parlimen. Undang-undang dan akta diluluskan tanpa perlu melalui DAP.

Sama ada rakyat Malaysia terlalu bangang pada anggapan DAP kerana tidak mengetahui proses kelulusan sesuatu undang-undang atau akta, atau sememangnya Lim Guan Eng sendiri TERSANGAT-SANGAT BANGANG tetapi berjaya melindungi dengan kelicikannya menipu, setiap undang-undang memerlukan kelulusan majoriti Ahli Parlimen. Dan sepanjang sidang Parlimen, tidak kesemua 222 orang Ahli Parlimen akan hadir di Dewan Rakyat untuk berbahas. Sebaliknya pada sepanjang masa boleh dilihat, kebanyakan kerusi Ahli Parlimen kosong!

Malah ada yang langsung tidak datang ke Parlimen atau membabitkan diri dalam perbahasan.

Begitu juga dengan isu RUMAH mampu milik membabitkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang....

Mengapa agaknya Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng mahupun para pemimpin DAP yang begitu sibuk dengan wang derma untuk UMNO, langsung tidak bersuara tentang RUMAH mampu milik yang membabitkan 32 orang Cina dan 1 Melayu? Kenapa langsung tak cakap tentang ketidakadilan? Mengapa tidak bercakap tentang kezaliman? Mengapa tidak bercakap tentang RASIS? Mengapa tidak bertanya tentang rumah murah yang langsung tidak dibina oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan apabila Kerajaan Bumiputera (Persekutuan) yang ingin membinanya, Kerajaan Cina (DAP) Pulau Pinang membuat pelbagai dalih dan helah untuk menghalang pembinaan projek rumah murah di wilayah Kedahtetapi berstatus negeri itu atas nama PAJAKAN.

Sebab yang berkelakuan macam HARAMJADAH itu adalah Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang dipimpin oleh Lim Guan Eng dan dikuasai oleh parti politik bernama DAP?

Kenapa Melayu-Melayu bangang yang termakan dengan cakap-cakap Lim Kit Siang dan DAP, langsung tidak bercakap tentang hanya peruntukan 1 Melyau berbanding 32 orang Cina untuk rumah murah di Pulau Pinang?

Kenapa?

Adakah kerana mereka sudah termakan TISU-TISU TANDAS YANG TELAH DIGUNAKAN oleh Lim Kit Siang dan konco-konco DAPnya?

BACA PENJELASAN EXCO PERUMAHAN PULAU PINANG yang kata Melayu tak mampu beli rumah mampu milik di Pulau Pinang. Itu sebab hanya nisbahnya 1 Melayu 32 Cina.


6 comments:

Anonymous said...

he is the real bastard
BODOH MELAYU IKUT PAK BABI KIMAK SIAL NI
JIJAH N FAMALY PALING BODOH

um-nonok bangsat negara said...

"Ini rumah yang berharga RM 300, 000 yang mungin mereka tidak mampu dan momohon rumah lain yang harganya lebih murah,"tambah beliau.

Betul la tu. Berapa ramai melayu mampu beli rumah RM300K? Dah hampair 58 tahun negara merdeka dan ditadbir oleh umno, apa yang umno buat untuk memajukan melayu? Buta kayu punya blogger murahan! Tuiiiiiiiiiiiiiiii

Anonymous said...

Istilah "rakyat" bagi DAP adalah 32 Cina dan 1 Melayu (status lembu DAP) anything less adalah rasist bagi mereka.

Unknown said...

Itu namanya keadilan sosial?
Orang melayu asyik bersepsi, berdengki, berfitnah, menarik turun sesama sendiri, mana nak mampu beli rumah mahal.

Anonymous said...

Mana sdh melayu kapir pengampu ciba Dapigs laknatullah...
Melayu kapir pemakan babi Dpigs laknatullah punca kenapa Si kapir laknatullh naik kepala...
Dasar melayu babi kapir Dapigs laknatullah

Anonymous said...

Inilah Harga yg perlu dinosaur pabila menerima pendatang terutamanya dari China.
Berapa bodohnya Bangsa melayu..

 
Blogger Templates