Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, August 29, 2015

ALANG-ALANG DAP DAN BERSIH 4.0 TETAP MAHU MENGUTUK SPR, ELOK SPR KUATKUASAKAN SISTEM BIOMETRIK!!!



Antara alasan yang diberikan oleh DAP menerusi BERSIH 4.0 bagi menghalalkan mereka mengganggu aktiviti ekonomi di kawasan yang menjadi tumpuan orang Melayu berbanding di kawasan yang menjadi kawasan utama Cina di Kuala Lumpur seperti Petaling Street mahupun Bukit Bintang, ialah kononnya mahu membersihkan daftar pengundi dan menuntut sistem pilihanraya yang lebih bersih.

Bersih yang macam mana, hanya mereka yang mengetahui.

Yang pasti, DAP tidak berpuas hati kerana mereka masih tidak dapat memasuki kawasan bermajoriti Melayu-Bumiputera dan mahu membanyakkan lagi kawasan bermajoriti Cina.

DAP cuba menjadikan bukti bahwa kerajaan yang ada pada hari ini adalah sebuah kerajaan yang tidak sah serta menipu untuk menang berdasarkan jumlah undi majoriti yang dimenangi oleh DAP di kawasan-kawasan kubu kuat mereka.

DAP bagaimanapun, merupakan pihak yang paling lantang dan kuat menentang usaha Suruhanjaya Pilihanraya untuk menggunakan sistem biometrik untuk pengesahan status kewarganegaraan dan pemilih. Tentangan dan demonstrasi besar-besaran iaitu BERSIH 3.0 pada tahun 2012 akhirnya memaksa SPR menggunakan dakwat kekal bagi menggantikan sistem biometrik.

Hasilnya ialah, DAP mendapat terlalu banyak undian daripada pengundi-pengundi yang sangat mencurigakan ekoran kegagalan mereka memahami arahan dalam Bahasa Kebangsaan, tidak faham dan tidak boleh bertutur dalam Bahasa Kebangsaan serta dijaga oleh gembala-gembala upahan DAP ketika beratur untuk membuang undi pada PRU-13.

Walaupun kewujudan pengundi-pengundi tersebut menimbulkan syak wasangka, ditambah pula dengan halangan yang dibuat kepada pegawai-pegawai bancian apabila mereka cuba masuk ke kawasan-kawasan berhabitat Cina.

Terlalu banyak kecurigaan yang wujud, ditambah pula dengan keengganan DAP untuk penguatkuasaan sistem biometrik sehingga mereka melancarkan demonstrasi BERSIH 3.0 yang akhirnya kerajaan dan SPR terpaksa menurut kehendak mereka.

Hasilnya ialah keputusan PRU-13 yang sangat 'menakjubkan' apabila jumlah pengundi muda Cina sangat ramai walaupun diketahui orang Cina sangat jarang berkeluarga besar. Sukar mencari sebuah keluarga Cina yang mempunyai lebih dari empat orang anak. Tetapi pada PRU-13, mereka keluar beramai-ramai seperti anai-anai berselerak setelah sarangnya pecah.

Dari mana mereka datang?

Adakah kerana kesan daripada tekanan yang dikenakan kepada SPR agar membatalkan penggunaan sistem biometrik sebaliknya sekadar menggunakan dakwat kekal yang kemudian mereka pertikaikan agar SPR terus dipertikaikan dan tidak dipercayai.


Kini, mereka kembali dengan BERSIH 4.0. Juga masih lagi mempertikaikan tentang proses demokrasi di negara ini. Juga masih mempertikaikan kemenangan Barisan Nasional kerana gambaran yang diberikan pada PRU-13 ialah DAP akan berjaya mengambilalih Putrajaya dengan keluarnya pengundi-pengundi Cina secara besar-besaran.

BERSIH 4.0 menyaksikan pembabitan aktif para penyokong DAP yang terdiri daripada masyarakat Cina yang selama ini tidak peduli pun tentang negara ini. Gambaran kuasa serta kelebihan yang mereka akan nikmati sepertimana yang telah ditunjukkan menerusi penguasaan 11 bulan di Perak pada tahun 2008 sehingga Februari 2009 itulah yang mendorong kepada BERSIH 4.0 hari ini dan esok.

Memandangkan DAP tetap juga mempertikaikan tugas-tugas SPR, sudah sampai masanya untuk SPR melakukan apa yang terhalang sebelum ini iaitu SISTEM BIOMETRIK. Apatah lagi, apa-apa sahaja yang dilakukan oleh SPR termasuklah persempadanan semula, ditentang keras oleh DAP, elok sahajalah SPR tidak menghiraukan DAP dan perangai hodoh mereka.

Selepas BERSIH 4.0, pasti akan ada BERSIH-BERSIH yang seterusnya sehingga apa-apa sahaja urusan melibatkan SPR akan dianggap sebagai menentang SUPREMACY DAP!

10 comments:

Anonymous said...

Terbaekkk!!! Yess.. #sokongbiometrik #tolakdakwatkekal

Anonymous said...

Guna dua-dua dakwat kekal dan sistem biometrik lagi bagus.. no hal.. #dakwatkekalbiometrik

Anonymous said...

Tidak usah diikutkan sangat kahendak si kafir harbi itu, majoriti penduduk Malaysia orang Melayu. Apa nak di takutkan. Sampai bila bila pun si kafir ini tidak akan berpuas hati kecuali hak kesamarataan dan teraju kepipinan di terajui oleh mereka. Jangan sampai sudah tidak berkeupayaan baharu nak bertindak akibatnya amatlah menakutkan. Kepada SPR lakukan apa yang sepatutnya.

Anonymous said...

Jangan tukar belit fakta kat sini mangkuk ayun.

Anonymous said...

Pembangkang terutama DAP tak setuju biometrik sebab banyak cina dari negara cina berada di Mlaaysia yg mengundi.

Mereka akan dapat kerakyatan bila DAP memerintah mLaysia

Lebih 20 juta org Cina dari negara China akan dibawa masuk

Masa tu Cina akan jadi kaum majoriti

Anonymous said...

SPR YANG BODOH DAN PENAKUT! SISTEM BIO BUKAN SAJA DIGUNA KAN DIHARI PEMILIHAN ,TAPI DI SETIAP PENDAFTARAN DAN PENYEMAKKAN !

Anonymous said...

SPR perlu laksanakan apa yang terbaik untuk negara bukannya mendengar apa yang diminta oleh kumpulan haram BERSIH ni. Mereka bukan mewakili majoriti rakyat Malaysia. Teruskan dengan penggunaan sistem biometrik ini.

Anonymous said...

Patut dr dulu lg bende ni di kuat kuasa kan...takut sangat nak buat..asek dengar cakap puak2 haram jadah tu buat ape..pegi mampus ape puak2 tu nak cakap..kalau da kuatkuasa kita tgk puak2 haram jadah mana yg sangkut..

Anonymous said...

Kaduk da naik junjung..spr nak tggu ape lg.

Anonymous said...

BIOMETRIC PLEASE......

 
Blogger Templates