Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, August 12, 2015

DAP PELAWA NAJIB TUN RAZAK DATANG KE FUND RAISING DINNER UNTUK TUNJUK MACAM MANA DAP DAPAT DERMA!!!



Kalau bab berlakon baik, DAP memang hebat.

Yang jahat, yang rasuah, yang salahguna kuasa, yang menyeleweng, yang rasis... SEMUANYA UMNO!

Yang baik, yang mulia, yang suci, yang maksum, yang lurus bendul, yang tak reti cakap Cina kecuali Bahasa Kebangsaan... SEMUANYA DAP!!!

Apabila terbocor rahsia yang DAP menentang keras pembentangan usul agar setiap parti politik mendedahkan sumber dan dana politik mereka, DAP mendiamkan diri. Tiada pemimpin DAP yang pantas menjawab atau memberikan reaksi walaupun pada masa yang sama Lim Kit Siang sibuk duk membalun Najib pasal RM2.6 bilion.

Namun diam DAP bukanlah diam. Sebaliknya mereka sibuk mencari jalan bagaimana untuk menutup rahsia dengan lakonan ala-ala suci.

Dan hari ini, Tony Pua pun muncul dengan skrip yang menunjukkan DAP sangat suci bak embun pagi!!!

Menurut Tony Pua, DAP tidak pernah ditunjukkan atau dibawa berbincang bagi deraf usul sebelum dibentangkan di Parlimen, termasuklah yang membabitkan usul dana politik.

Kata Tony Pua lagi, kebanyakan daripada bantahan DAP tidak dipedulikan tetapi dalam hal dana politik, tiba-tiba sahaja DAP menjadi sangat berkuasa apabila DAP dikatakan telah menolak usul tersebut sedangkan kebanyakan undang-undang yang diluluskan tidak mempedulikan bantahan DAP.

Antara pembentangan usul dengan kelulusan akta pun, Tony Pua cuba nak goreng!

Paling menarik ialah, apabila dia berkata, "DAP tidak pernah membantah sebarang usul dana politik dan akan menyokong sebarang usul yang meperkenalkan ketelusan dan akauntabiliti."

Dengan mengambil kira janji Perdana Menteri untuk mengisytiharkan dana politik yang diterima oleh UMNO sekiranya DAP dan parti-parti politik lain membuat pengisytiharan, hari ini Tony Pua kata DAP bersetuju untuk melakukannya.

Pengisytiharan yang dibuat oleh DAP itu adalah menerusi kutipan derma makan malam!

Dengan kata lain, DAP cuba memberitahu seluruh dunia, mereka hanya memperolehi dana kewangan, dan politik daripada kutipan derma makan malam. Daripada kutipan itulah, mereka mengoperasikan keseluruhan program dan aktiviti politik mereka dari tahun 1965 sehingga sekarang.

Tidakkah ianya sesuatu yang amat suci?

Ia samalah seperti Tony Pua tidak menceritakan bagaimana syarikat multimedianya yang bermodal kecil dan dalam keadaan hampir bankrap, kemudiannya dijual kepada sebuah agensi dengan harga puluhan juta ringgit!

"Kami akan menyediakan dua kerusi khas di meja VVIP untuk anda dan isteri anda di majlis kutipan derma makan malam pada hari Rabu nanti di Petaling Jaya untuk anda melihat sendiri bagaimana DAP mengumpulkan dana." (RUJUK SINI)

Kata Tony Pua lagi, DAP berjaya menjual kesemua 300 meja untuk kutipan derma itu dalam tempoh tidak sampai 10 hari.

"Kami hendak menunjukkan kepada Perdana Menteri apabila 3000 orang rakyat Malaysia hadir dalam makan malam kami, mereka sanggup bayar dan menderma untuk hadir," kata Pua. "Berbeza dengan makan malam Barisan Nasional di mana kesemuanya adalah percuma, diserikan lagi dengan cabutan bertuah untuk mendapatkan barangan yang bernilai tinggi."

Menurut Tony Pua, Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng telah pun mempelawa Pengarah Strategik Barisan Nasional, Abdul Rahman Dahlan untuk ke majlis tersebut tetapi telah ditolak kerana tidak sanggup melihat 'kebenaran'.

Kutipan derma dan punca dana politik DAP adalah dari jualan meja makan malam?

Nak pembohong apa gamaknya si Tony Pua ni?

Macam mana dengan cerita isterinya ada RM3 juta dalam akaun di luar negara yang ditimbulkan oleh bekas pembantu peribadi Teresa Kok yang sehingga kini senyap begitu sahaja oleh Tony Pua? Takkan itu pun menerusi jualan meja makan malam juga kut?


3 comments:

Anonymous said...

Apalagi keyboard warriors BN.. bongkar habis-habisan Tony Pua dan seluruh kekayaan DAPigs. Ulang-ulang setiap hari sampai rakyat sedar DAPigs memang gila kuasa

Anonymous said...

Orang bukan bodoh. Nak lepas diri dengan fund raising dinner macam PAS dengan derma tin Milo.

DAP tak dedahkan wang dari PAP Singapore, dan durjana Yahudi, Christian dan Tycoon Cina.

Anonymous said...

Yg penting akaun dana DAP tu bentang pada rakyat, bukan fund raising dinner. Itu nak merasuah PM. Sememangnya Cina ni sinonim dengan pemberi rasuah.

 
Blogger Templates