Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, September 3, 2015

PEMIMPIN VETERAN MCA TU SIBUK APA TENTANG NAJIB SEDANGKAN MCA SENDIRI HIDUP ATAS IHSAN NAJIB DAN MELAYU JER PUN!!!



Berita tentang dua orang pemimpin veteran MCA yang menggesa 7 orang Ahli Parlimen MCA membuat undi tidak percaya kepada Najib, membuatkan ramai yang menggaru-garu kepala dan menepuk dahi.

Apakan tidak, kedua-dua pemimpin veteran MCA itu rupa-rupanya masih tidak sedar diri, masih hidup zaman Kapitan Yap Ah Loy dan masih berfikiran zaman orang-orang Cina datang ke negara ini dengan kongsi menaiki tongkang beramai-ramai sebelum dihumban dan menjadi buruh paksa di lombong-lombong bijih timah di Linggi dan Sungai Ujung sebelum berpindah ke Kuala Lumpur selepas Raja Abdullah membuka lombong di Ampang.

Banyak pihak dalam MCA yang cuba menyalahkan UMNO dan Najib apabila MCA mencatatkan prestasi yang sangat teruk pada PRU-12 dan bertambah teruk pada PRU-13. 7 orang Ahli Parlimen MCA hanya menang dengan undi Melayu dan MCA sendiri tidak mampu berbuat apa-apa untuk mendapatkan lebih banyak undi Cina untuk mereka sendiri.

Mempersalahkan Najib dan UMNO barangkali jalan termudah untuk MCA menutup kelemahan mereka sendiri.

BERSIH 4.0 sudah cukup memberikan isyarat bahawa pada PRU-14 nanti, MCA sudah tidak relevan lagi. Kemenangan mudah yang diberikan oleh calon-calon MCA kepada DAP di semua kerusi-kerusi yang mereka tandingi, sudah dijangka berdasarkan kepada prestasi 2008 dan 2015.

Justeru apabila kedua-dua pemimpin MCA veteran itu membuat cadangan yang mereka sendiri tahu, ianya lebih kepada bersifat menyorokkan kelemahan dan mencari salah pihak lain, sama kaedah yang dilakukan oleh DAP apabila mereka terkantoi. (BACA DI SINI)

Kalau dah veteran tu, buatlah cara veteran bukan jadi lebih bodoh. Daripada sibukkan Najib, lebih baik sibukkan MCA yang besar kemungkinan akan pupus dan hanya jadi penumpang yang lebih suka mengacau berbanding membantu.

Barangkali kedua-dua pemimpin veteran MCA itu buat-buat lupa, MCA tidak mampu bergerak sendiri berbanding UMNO dan Najib!!!


No comments:

 
Blogger Templates