Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, September 28, 2015

TUJUH SUSPEK BUNUH KEVIN MORAIS DIHADAPKAN KE MAHKAMAH... WAJAH MEREKA TERDEDAH!!!



Pakar patologi tentera Kolonel Dr. R. Kunaseegaran didakwa di hadapan Mahkamah Majistret Kuala Lumpur pagi ini kerana bersubahat dengan pembunuhan Timbalan Pendakwa Raya Anthony Kevin Morais, yang mayatnya ditemui di dalam drum konkrit berisi simen. 

Kunaseegaran didakwa mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 302 akta yang sama. Sementara itu, enam lagi - G. Gunasekaran, 47, R. Dinishwaran, 23, AK Thinesh Kumar, 22, M. Vishwanath, 25, pelajar S. Nimalan, 22, dan pemungut hutang S. Ravi Chandaran, 44 - disyaki membunuh Kevin pada 4 September 7:00-8:00 dari Jalan Dutamas Raya ke Jalan USJ 1 / 6D. 

Mereka menghadapi hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan mengikut Seksyen 302 yang dibaca bersama Seksyen 34 akta yang sama. Pertuduhan dibacakan kepada semua tertuduh dalam Bahasa Malaysia dan mereka mengangguk tanda pemahaman mereka. 

Kesemua tertuduh muncul tanpa sebarang emosi kecuali Nimalan, yang menundukkan kepalanya semasa prosiding mahkamah. Adik lelaki Kevin, Richard, kelihatan marah-marah ketika pertuduhan dibacakan kepada tertuduh. 

Tiada pengakuan direkodkan manakala Timbalan Pendakwa Raya Datuk Abdul Razak Musa, Manoj Kurup dan Mohd Dusuki Mokhtar meminta tarikh lain sementara menunggu penyerahan laporan perubatan dan lain-lain dokumen yang berkaitan. 

Kunaseegaran diwakili Datuk N. Sivanathan dan Datuk Geetha Ram Vincent, manakala peguam M. Manogaran mewakili Dinishwaran. Lima yang lain tertuduh tidak diwakili peguam dan peguam Americk Sidhu hadir sebagai peguam pemerhati keluarga Kevin. Majistret Siti Radziah Kamardin menetapkan 30 Nov ini untuk sebutan semula kes. 

Ketika ditemui selepas mahkamah ditangguhkan, Richard enggan bercakap dengan pemberita. Mayat Kevin, 55, ditemui dalam dram dipenuhi dengan konkrit simen di Persiaran Subang Mewah, Subang Jaya, pada 16 September. 

Beliau dilaporkan hilang pada 4 Sept dan kali terakhir dilihat meninggalkan kondominium di Menara Duta, menuju ke pejabatnya di Putrajaya pada sebuah kereta Proton Perdana yang mempunyai nombor pendaftaran WA6264Q. Penyiasat berkata Kevin telah diculik selepas Persiaran Duta, kira-kira 2km dari apartmen beliau di Menara Duta. 

Beliau telah didakwa turun untuk memeriksa kerosakan pada keretanya, apabila penghuni kenderaan lain sondol keretanya dari belakang dan terus dicekup bawa masuk ke dalam trak pikap besar.

SUMBER


1 comment:

Anonymous said...

nak tutup muka buat apa
malu apa lagi
jangan jadi macam 2 orang tu
dah letup orang sorok muka

 
Blogger Templates