Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, October 18, 2015

KESIAN INDIA PKR... HANYA MAMPU MELALAK DAN MENYALAK SEBELUM BUAT LAPORAN POLIS... TONY PUA SENGIH JER TAK BERKUDIS!!!


Setakat laporan polis sahajalah yang mampu dibuat oleh ahli-ahli PKR dari masyarakat India yang digelarkan SAMSENG dan KURANG AJAR oleh Tony Pua.

Laporan polis telah dibuat oleh ahli-ahli PKR dari Cabang Kelana Jaya tentang reaksi Pua yang merupakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara berhubung perkataan 'SAMSENG' (gangster) yang menimbulkan kekecohan di tapak bazar Deepavali di Sungai Way.

Kekecohan tercetus apabila Ahli Parlimen DAP itu melawat tapak tersebut pada Khamis lepas yang mana menyaksikan dia didepani oleh para peniaga yang marah kerana tapak tersebut akan dipindahkan.

Tony Pua dalam kenyataannya di Facebook menyatakan para peniaga dan penjaja yang memiliki permit serta lesen sah Majlis, telah dipaksa menghentikan perniagaan mereka oleh sekumpulan 'gangster yang diketuai oleh Samy dan Murali'. Para peniaga dan penjaja itu juga telah diperas ugut agar membayar wang perlindungan kepada kumpulan samseng tersebut.

Laporan polis oleh Setiausaha PKR Kelana Jaya, S.Murali yang ditemani oleh Timbalannya, K.Samynathan, G.Gunaraj dari Cabanga Selayagn dan S.Manikavasagam dari Kuala Selangor. Mereka menyatakan, Tony Pua telah menfitnah mereka. 

Sekumpulan penyokong turut bersama-sama mereka, melaung-laungkan 'Tumpas DAP' dan 'DAP Tak Kuasai Selangor'. Menurut mereka, Tony Pua seharusnya bercakap tentang isu-isu nasional bukannya masuk campur dalam isu India. Mereka menuduh Pua menfitnah mereka dengan menggelarkan mereka sebagai samseng.

Lesen menjaja yang dikeluarkan oleh Majlis adalah RM95 tetapi para penjaja terpaksa membayar RM500. Bagaimanapun, Murali menyatakan para peniaga mempunyai resit yang menunjukkan jumlah keseluruhan telah dibayar kepada Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Tapak Bazar Deepavali terletak berhampiran dengan Kuil Sri Sakthi, berselang satu lorong daripada lokasi lama. 

Beberapa orang penjaja yang menemani para pemimpin Cabang PKR di balai polis itu berkata, baazar Deepavali telah diadakan di tapak yang sama selama lebih 10 tahun sebelum ia dipindahnya. Samynathan yang merupakan ketua Persatuan Penjaja-Penjaja Kecil Sungai Way berkata, para peniaga hanya dimaklumkan tentang perubahan tersebut dua minggu lepas.

Dia turut menolak alasan Tony Pua, kononnya para peniaga dipindahkan kerana rungutan membabitkan kesesakan lalu lintas.

"Tempat baru juga akan sesak teruk," kata salah seorang penjaja. Gunaraj pula berkata, para peniaga telah bersetuju untuk mewujudkan sukarelawan yang membantu melancarkan trafik.

Samynathan berkata, dia akan mengetuai protes di luar pasar Sungai Way esok. Manakala Tony Pua pula berkata, dia akan menulis sepucuk surat kepada Menteri Besar Selangor.

Agak-agak siapa yang dilebihkan Azmin Ali dalam isu ini?

Adakah India-India PKR itu akan menerima pembelaan atau mereka sekadar mampu melalak dan menyalak sebagaimana yang sering mereka lakukan, tetapi akhirnya suara mereka terpinggir begitu sahaja.

Itulah... cerdik sangat kononnya mereka akan menjadi lebih kuat di dalam PKR dan DAP... akhirnya mereka sekadar dipandang tidak ubah seperti anjing kurap buruk kepala!!!

No comments:

 
Blogger Templates